kan jag känna att jag är gravid så fort?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

kan jag känna att jag är gravid så fort?

Inläggav Emiliah_ » 06 feb 2010, 19:14

Jag har börjat må dåligt. Jag mår illa på morgonen och på kvällen, sedan um i magen, börjar må dåligt när jag ligger på magen,och sura uppstötningar och ont i huvudet och hungrig ofta, och om jag inte äter när jag är hungrig blir jag illamående. Sedan jobbar jag på ett äldreboende, och nu när jag jobbar så börjar jag må jätte dåligt! kan knappt ta i dom äldre längre. vad är det som händer?! jag tog ut min p-stav 25/1-10 har jämnt haft oregelbundna blödningar, blödde när jag var gravid första gången,och blödde hela tiden när jag hade p-staven. dagen efter jag tog ut p-staven så slutade jag blöda 1dag, sedan började jag blöda igen, och det varade i 2dagar, men nu har jag slutat blöda helt och hållet, hur vet jag om jag är gravid? eller kan det bara vara hormonerna som spökar? tacksam för hjälp. :)
Emiliah_
Stammis

Re: kan jag känna att jag är gravid så fort?

Inläggav Widheden » 06 feb 2010, 20:45

Ta ett graviditetstest! :)
Lycka till!
Widheden
Rådgivare Minbebis

Inläggav Emiliah_ » 06 feb 2010, 20:49

har tagit ett test, men det visade negativt, men det är för tidigt att kolla med test tror jag, är ju bara 11dagar sedan jag tog ut p-staven =/. jag tänkte kolla om det är någon som har vart med om något liknande som mig. :(
Emiliah_
Stammis

Inläggav Gotland » 06 feb 2010, 21:41

Jag ahr absolut ingen erfarenhet av p-stav, men det kan inte va dina hormoner som har blivit crazy pga staven? Det verkar lite tidigt att redan fått äl, blivit gravid och symptom på det?! Men som sagt, vad vet jag?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Emiliah_ » 06 feb 2010, 22:34

jag har faktiskt ingen aning jag heller ;/ men läst om många som har blivit gravida direkt efter dom har tagit ut sin p-stav. Men det är syntom som att jag vore gravid,så frågan är om jag kan känna av det så fort, ;S tänkte vänta med att ta ett nytt gravtest, men vet inte riktigt hur långt gången man måste vara för att testet ska kunna ge ett rättaktigt svar, för jag kan inte veta när jag ska ta ett nytt test när jag har haft oregelbunden mens, vore tacksam om någon som har vart med om nån liknande eller tror dom vet vad det kan vara, kan berätta :) det kan ju lika gärna vara hormonerna som spökar, vad vet jag :) tack för dom som har försökt svara på min fråga iallafall :)
Emiliah_
Stammis

Inläggav Emiliah_ » 18 feb 2010, 14:06

ingen mens ännu, hade BMI igår 17feb. gjort tester innan, men det har inte visat något vart helt blankt, gjorde ett nytt test igår, då blev det rött i teststräcket men det blev aldrig något sträck. här är en bild på testet, jätte svårt att tyda, men ska testa om 1-2dagar igen. :)

http://www.familjeliv.se/hem/emiliah/ga ... ho8c2w.jpg
Emiliah_
Stammis

Inläggav Mirella » 18 feb 2010, 16:05

Lycka till och hoppas att du får en bebis snart!! :D
Mirella
Stammis

BF: 100823
BIM: 090917
Bor: Skene
Status: Leonard är äntligen här!!

Inläggav Emiliah_ » 18 feb 2010, 17:15

tack :D
Emiliah_
Stammis

Inläggav Bebismin » 12 maj 2010, 16:50

tänkte ni kanske kunde hjälpa mig hade ÄL förra onsdagen alltså den 5/5 redan på lördagen kände jag att jag var öm i bröstvårtorna men mest det vänstra ( har en bröstpiercing i det högra )har blivit värre under dagarna. Nu idag ser man en blodådra som går på sidan av bröstet på det högra. Men nu på eftermiddagen så har jag inte längre ont i den högra bröstvårtan alls, men fortfarande öm i det vänstra. Har varit trött också sov ett tag på eftermiddagen idag annars bara lite ont nere imagen, men det har jag haft innan också men aldrig ont i brösten! Kan få min mens allt ifrån Lördag tills Fredag nästa vecka då min mens kan variera. Så är väldigt fundersam, vill ju hoppas men vågar inte riktigt. vad tror ni?:/ vore roligt att veta.
Bebismin
Stammis

Återgå till Min bebis föräldragrupper