Kan jag testa redan nu? Och vilken dag ska jag räkna från?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Kan jag testa redan nu? Och vilken dag ska jag räkna från?

Inläggav Fiore » 18 jun 2012, 14:02

Hejsan, alla säger att det "bara" är att vänta på om mensen kommer eller inte. Men varje timma känns ju sååå långsam!

Min första fråga är, vilken dag ska jag räkna som "senaste mensens första dag"? Jag har nämligen ätit p-piller i ca 10 månader och det har varit väldigt struligt med mensen osv. Den har kommit ca 1,5 vecka för tidigt senaste månaderna. Så även i maj kom den runt den 25e och höll i sig 10 dagar vilken är mer än dubbel vad jag brukar ha. Jag bröt mitt i kartan av p-piller den 29e så det kan ju ha varit därför den fortsatte. Men ska jag räkna första mensdagen under p-piller-tiden alltså den 25e eller från den dagen jag bröt från dom?
Skulle bli så lycklig om jag redan den här gången blev gravid, men vågar inte hoppas. Känner av en annorlunda värk i magen, som stickningar och ibland svag mensvärk. Även huvudvärk och mycket ömma bröstvårtor. Kan givetvis vara mensen som kommer, men känns inte som det.

Andra frågan.. När kan jag testa??

Kram på er!
Fiore
Nykomling

Re: Kan jag testa redan nu? Och vilken dag ska jag räkna från?

Inläggav anile » 18 jun 2012, 14:58

Det går tyvärr inte att svara på din fråga helt säkert. En del har ju turen att få ägglossning redan några dagar efter p-stopp, medan andra kanske får vänta ett halvår.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Re: Kan jag testa redan nu? Och vilken dag ska jag räkna från?

Inläggav Fiore » 18 jun 2012, 16:23

anile skrev:Det går tyvärr inte att svara på din fråga helt säkert. En del har ju turen att få ägglossning redan några dagar efter p-stopp, medan andra kanske får vänta ett halvår.

Tack för ditt svar. Precis är ju jätte svårt att veta. Är väl bara att vänta :). Vet bara inte vilken dag bim är.
Fiore
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn