Kan jag va gravid?

Nytt försök efter missfall.

Kan jag va gravid?

Inläggav Zhra » 29 maj 2014, 19:41

Hej alla er som läser detta! Jag satt och funderade lite och blev lite orolig. Jag fick missfall för 3veckor sen och mina gravidsymptomer försvann för 4 veckor sen, 1vecka innan mitt MF, jag tog ett gravtest idag som visar positivt med ett svagt streck Alla gravidsymptomer har kommit nu, riktigt ömma bröst, svullna också. Halsbränna hela tiden och svullen mage även mer kissnödig. Mitt humör är upp å ner hela tiden, känner knappt igen mig själv. Jag har mer symptomer nu än vad jag hade när jag var gravid. Jag har även hört å läst om folk som har blivit gravid direkt efter ett MF så därför blir jag fundersam. Det är samtidigt fustrerande att inte veta. Jag hoppas på att få höra om andra som kanske har vart i samma situation och vart det ledde? Tacksam för svar och hoppas jag får höra om er. :)
Zhra
Nykomling

Re: Kan jag va gravid?

Inläggav Mmeli » 31 maj 2014, 11:58

Hej! Såklart så är det ju svårt att säga. Avvakta några dagar och gör ett nytt test och kolla om det blir starkare eller svagare är nog bra :)
Bild
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav Beccabecca » 01 jun 2014, 22:52

Hej! Du kan vara gravid. Jag fick missfall och 4 v senarekom alla symptom tillbAks. Jag tog test som var positivt men Jag var då orolig att det var höga graviditetshormonwr som hängde kvar från missfallet men det var en ny graviditet. Hade alltså ägglossning ca 2 v efter missfallet. Fick en dotter!! Hoppas samma för dig. Testa igen när ditt BIM datum är. Sen be om VUL när du är i vecka 7 ( först då kan de se om ett hjärta slår) berätta du haft missfall och måste få veta om det är ny graviditet eller bara din kropp som spelar dig ett spratt. Gå privat om de ej ger dig VUL på sjukhuset. Inte dyrt . Lycka till!!!!
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav Noora » 03 jun 2014, 23:29

Hej hopp! Är i liknande samma situation som dej och minst sagt frustrerad! Missfall för drygt tre veckor sen, symtomen försvann efter ett par dagar...men nu är de tillbaka med besked, började igår, framförallt brösten som är ömma och svullna, molvärk, halsbränna, trötthet...känns precis som innan missfallet. Jag tog gravtest i slutet av förra veckan då var det i princip blankt. Äl-test däremot ger utslag och fortsätter att ge utslag, senast igår... Jag antar att allt detta beror på extra mycket PMS, har hört att man kan ha det efter missfall :( men om ditt test visar positivt är väl det ett bra tecken, även om det kan vara lite lurigt med testerna efter missfall vad jag förstår :)
Noora
Stammis

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: