Kan jag vara gravid?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Kan jag vara gravid?

Inläggav Kiwibiwi » 31 jan 2016, 18:36

Hej!
I torsdags så fick jag min mens men har dock inte haft någon mensvärk som jag alltid annars har, brukar ha min mens i 5-6 dagar, nu till de konstiga i lördags alltså efter 3 dagar tog den slut, fick inget under natten till söndag å även inget under dagen, men nu under kvällen börja ja få lite mensvärk och gick därför för att byta tampong - jovisst hade det kommit lite igen efter 20 timmar, har aldrig varit med om de tidigare.
Har även mått ganska illa under dem här dagarna med blödning, humör svängningar speciellt idag samt att tidigare i veckan har ja haft väldigt mycket "sura uppstötningar".
Kan blödningen jag har vara en nidblödning trots att den kom ca när mensen ska komma?
Eller spelar kroppen mig ett spratt?
Och när kan jag i såfall göra ett test?
Kiwibiwi
Nykomling

Re: Kan jag vara gravid?

Inläggav lillamee » 01 feb 2016, 14:38

HEj!
Min mens kan också göra uppehåll så som du beskriver. Blöda i tre dagar och sen tvärstopp! Men så kommer det igång igen ett dygn senare. Vet inte varför.
Om du har regelbunden mens, och fick den här "mensen" när du förväntade dig så kan du testa med en gång.
Om du har oregelbunden mens (men vet hur lång cykel din längsta cykel brukar vara) så räknar du baklänges fyra dagar från beräknad mens så finns det testa-tidigt-test!
Om det var nidblödning så skedde den med en viss sannolikhet ca en vecka (4-10 dagar) efter ägglossning. Du kan ha haft senare äl än du trodde. Då borde det inte dröja många dagar innan du kan testa, men vänta ytterligare en vecka efter blödningen så borde du få utslag om du är gravid!
Lycka till!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Allmänna trådar om graviditet