Kan jag vara gravid?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Kan jag vara gravid?

Inläggav joohannas » 26 nov 2017, 17:50

Hej! Finns säkert miljontals av liknande trådar men skulle vilja ha svar på just mina frågor.

Min mens har var sen i 8 dagar idag. Har tidigare haft ganska oregelbunden mens med grund av att jag slutade med p-piller förra juli. Den har på senare tid börjat bli mer regelbunden och jag har kunnat haft mer koll på den. Men nu eftersom den är sen över en vecka så börjar tankarn snurra..
Jag och killen hade samlag 1 dag efter förra mensen och sedan två dagar på raken 2-3 dagar efter det (men då avbrutet samlag) och så en gång till efter det men då också avbrutet.
Har fått ägglossning i onsdags vilket är 2 dagar efter förväntad mens. Hur hänger det ihop?

Jag har lite känningar av ”typiska” tecken på graviditet men inte varit helt säker. Ska lista några av dem:
* illamående till och från (men ytterst lite som varar i kanske 2-5 minuter)
* hade ömma bröstvårtor i två dagar men inga andra känningar
* blir lätt varm och lätt kall (sitter just nu och små huttrar lite för att jag är kall)
* har haft värk i min vänstra äggstock i ca 2-3 dagar som kommer lite till och från.. molande liksom
* har varit trött senaste tiden och känt mig lite nedstämd men inte förstått varför
* min basaltemperatur har ökad med 0,50 - 0,60 sedan i onsdags
*blir lätt yr.. lättast när jag ställer mig upp
.. det är vad jag kan komma på just nu

Kan det här vara tidiga tecken eller hur starkt ska kan känna dessa symptom?

Jag har aldrig varit gravid förut. Därför jag har funderingar som jag kanske kan få svar på via några som är mer erfarna. Jag har tänkt att ta ett gravtest imorgon (måndag).
Är jag helt ute och cyklar eller kan jag vara gravid??
joohannas
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet