Kan jag vara gravid direkt efter missfall??

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Kan jag vara gravid direkt efter missfall??

Inläggav Noora » 04 jun 2014, 21:07

Hej!

Testar här också och hoppas på napp, att nån känner igen sig eller har några råd eller tankar...

Jag fick missfall för tre veckor och två dagar sen (ja eller iofs några dagar tidigare, men det var då jag tog cytotec och fick ut det värsta). Några dagar senare försvann alla graviditetssymtom, jag blödde fyras dagar, sen spottings i ca fem dagar till, fick bekräftat att allt var ute en vecka efter cytotec och i fredags visade gravtest negativt. Jag trodde att jag hade äl för drygt en vecka sen, kände igen alla symtom på detta från en vanlig cykel. Så långt allt i sin ordning. Men nu... Har jag plötsligt fått tillbaka alla graviditetssymtom. Känns exakt som innan jag fick missfall. En ny graviditet skulle väl inte ge symtom så tidigt? Dessutom fick vi rådet att vänta en mens, så vi har inte ens försökt (även om vi möjligtvis kan ha slarvat lite). Jag har också utslag på ältester, har haft det i typ 5 dar... Kan det vara rester av hcg efter mf de reagerar på? Trots att gravtestet redan visar negativt? För så många dagar har jag aldrig stegring vid äl. Och vad kan alla starka graviditetssymtom bero på? Kan det vara så att man får extra mycket PMS månaden efter ett missfall?? Eller tänk om jag mot all förmodan skulle blivit gravid direkt igen, isåfall är det ju helt sjukt...men det kan väl bara inte stämma?? Nån som varit med om något liknande?
Noora
Stammis

Re: Kan jag vara gravid direkt efter missfall??

Inläggav barumdem » 05 jun 2014, 07:31

Klart du kan bli gravid igen direkt efter. Min kompis fick ingen mens emellan innan hon blev gravid igen. Jag hade ett ma i februari och blev gravid efter en mens emellan. Så lycka till och grattis :)
barumdem
Alltid online

Inläggav NathaAlex » 07 jun 2014, 12:49

Det är klart att du kan, min svärmor fick inte heller någon mens emellan hon fick missfall och hon blev gravid. Så det är bara till att hålla tummarna :)
NathaAlex
Stammis

Bor: Skåne
Status: Förlovad

Inläggav Pompalens » 25 jun 2014, 09:59

Vi körde på direkt, väntade inte en extra månad. Även jag har fått lite symptom och förhoppningsvis nidblödning. Hoppas på plus för oss båda :)
Pompalens
Nykomling

Inläggav Keelis » 09 jul 2014, 10:15

Visst kan du det :D jag blev gravid med min son direkt efter missfall, han inte ha någon mens emellan! Hur har det gått för dig?
Keelis
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn