Kan jag vara gravid,nidblödning eller dags för mens?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Kan jag vara gravid,nidblödning eller dags för mens?

Inläggav Louiisesvensson » 04 aug 2014, 21:37

Hejhej, det är så att jag hade äl den 26/7 och vi hade oskyddat sex den 24,25,26,27,28,29,31.. Jag kände mig redan 4 dagar efter äl illamående morgon och kväll,ömma bröst,tydligare blodådror på brösten,öm på vänster sida av tjejmagen, ryggont i ländryggen.. Och så här har jag mått fram tills idag..

hade väldigt vattniga flytningar 1/8 och 2/8 de var liksom så de "rann till" ... Imorse när jag skulle kissa vart de lite rosavattnig flytning på pappret men inte mer än så och inte något mera idag, är alltså 6 dagar kvar till beräknad mens.. Har inte känt någon mensvärk för när jag har mens så har jag väldigt extrem mensvärk..utan denna rosa blödning/flytning kom helt oväntat..

Vad kan detta betyda?:/ när kan jag ta ett gravtest? Vad tror ni? Är så otålig och vill veta nununu ju:/ är jag skengravid kanske?

vad är era spontana tankar sådär?
Louiisesvensson
Nykomling

Re: Kan jag vara gravid,nidblödning eller dags för mens?

Inläggav Louiisesvensson » 04 aug 2014, 23:42

Ingen? :(
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav quina » 05 aug 2014, 12:31

Louiisesvensson skrev:Hejhej, det är så att jag hade äl den 26/7 och vi hade oskyddat sex den 24,25,26,27,28,29,31.. Jag kände mig redan 4 dagar efter äl illamående morgon och kväll,ömma bröst,tydligare blodådror på brösten,öm på vänster sida av tjejmagen, ryggont i ländryggen.. Och så här har jag mått fram tills idag..

hade väldigt vattniga flytningar 1/8 och 2/8 de var liksom så de "rann till" ... Imorse när jag skulle kissa vart de lite rosavattnig flytning på pappret men inte mer än så och inte något mera idag, är alltså 6 dagar kvar till beräknad mens.. Har inte känt någon mensvärk för när jag har mens så har jag väldigt extrem mensvärk..utan denna rosa blödning/flytning kom helt oväntat..

Vad kan detta betyda?:/ när kan jag ta ett gravtest? Vad tror ni? Är så otålig och vill veta nununu ju:/ är jag skengravid kanske?

vad är era spontana tankar sådär?

hej!
åh vi är ganska synkade i cykeln isf:) hade ÄL runt 24/7. Men är du säker på att du ska ha mens om 6 dagar?? För det låter alldeles för långt. Man brukar ju ha 14 från ÄL till mens. Hursom så låter det ju som att det kan va en nidblödning:) men har du haft någon sådan mellan blödning förut nångång? För vissa kan ju ha det. Tidigast kan du ju ta gravtest BIM-4 men jag tycker att det är en sån hets testning bland alla och att alla tror att man får ett säkert svar om man testar innan BIM och även på BIM. Så är det inte alls. Egentligen bör du vänta MINST 3 veckor efter ÄL för att få ett säkert test, alltså minst 1 vecka efter BIM. Men om du är hådhurdad och inte ger upp så lätt så tycker verkligen att du ska testa runt BIM, får du ett neg test ska du ju inte ge upp då utan testa efter en vecka igen:)
quina
Stammis

Inläggav Louiisesvensson » 05 aug 2014, 14:09

Åh vad kul! Jag brukar ha regelbunden mens och min senaste mens första dag var den 12 juli, så den brukar komma dagen innan,samma dag eller dagen efter..

Nej jag har aldrig haft sån blödning och de var så ytterst lite men vart lite oroad..så tänkte om någon kanske varit med om samma och ha funderingar på vad de kan va:) åh den här långa väntan.. Idag känns de dock som att alla symptom avtagit..har liiiite molvärk, och fortfarande väldigt vattniga flytningar, lite illamående då o då men absolut inte som för några dagar sedan :o när har du BIM?
Jag tänkte att jag kan köpa ett test på torsdag eller fredag :)
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav quina » 05 aug 2014, 14:58

Okej:) okej men då finns ju en stor chans att det var nidblödning:)
Åh ja det är så svårt att hålla sig från att testa, ska du testa på BIM dagen eller ?

Jag har BIM imorgon! Och håller på att bli galen haha, är så förvirrad. Hade ju ÄL 24/7 och hade sex 19,20,22,24,25/26,28. Och en ca 1 v senare 31-1/8 fick jag kraftig molande värk, följt av feta jäkla hugg/stick, och jag är van vid smärta för är en av de där få lyckligt lottade tjejer som har extrema ÄL o mens smärtor men det här var annorlunda. och så kom det en pytteliten rosa blödning samma dag och den 3/3 ytterligare pyttelite rosa efter sex. Och har aldrig någonsin haft mellanblödningar. Den molande värken har aldrig försvunnit utan är kvar hela tiden, mina bröst är fyllda med ådror sen nån dag och ömma sen några dagar, är svullen och luftig i magen och nästan lite feber känsla( typ svullen i bihålorna och körtlar). Och som sagt BIM imorgon men inga tecken alls. Grejen är den att jag verkligen inte förväntade mig att få symptom den här månaden, för det har aldrig hänt tidigare, så jag är så förvirrad och vet inte hur jag ska tolka allt?
quina
Stammis

Inläggav Louiisesvensson » 05 aug 2014, 19:06

Ja jag tänkte nog att jag testar den här helgen :)

Åh jag har också riktigt onda menssmärtor som gör att jag får sjukskriva mig och bara äta choklad hela dagarna haha, och jag känner ju skillnad på mensvärk och den här värken jag har haft nu..som ömmar liksom..kan du "också" haft nidblödning då? Jag känner inte alls att mina bröst är lika ömma som de var fö några dagar sedan :/ jag känner mig också lite febrig och blir väldigt varm ofta.. Idag kände jag dock sug på exakt allting, allting man kan äta som kom på tv, i äffaren.. Var bara så sugen på allting och grejer som jag intr vanligtvis är förtjust i! Konstigt haha så hungrig hela tiden!

Vi får hoppas att vi kommer få de där plusset snart och att allting intr bara sitter i huvudet! Ska du testa dig imorgon då eller vänta en vecka till isåfall?
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav quina » 05 aug 2014, 19:57

Haha jaaaaa samma här, gått hemma sen i måndags. Ja visst känner man skillnad, för mig känns det som att tjejmagen är spänd heeela tiden, och molande värk och så krampar det till då och då. Ja jag borde haft en nidblödning eftersom blödningen kom rätt tidpunkt och jag aldrig har mellanblödningar annars. Okej, ja det är ju så olika där, vissa har ju ingen molande värk o onda bröst länge utan i en viss period bara.
Ja jag hoppas verkligen för annars kommer jag tappa hoppet totalt om det här FETA symptomen är skengraviditet. Alltså det kan det ju liksom inte vara, man kan ju inte framkalla en nidblödning bara av fantasin ...
Jag får lön på torsdag så testar fredag morgon tänker jag, och om det blir negativt väntar jag nog en vecka innan nästa test:)
quina
Stammis

Inläggav Louiisesvensson » 05 aug 2014, 23:25

Hahah! Kvinnokroppen är ett mysterium verkligen, min nidblödning kom äl+9 kan skilja någon dag på de där och va jag nu läst mig till så brukar de ta mellan 7-10 dagar ungefär som ägget fäster? Jag är som dig har aldrig haft mellanblödningar eller något konstigt i mensen så.. Haha ja jag var skengravid dock förra månaden men inte alls som så jag känner den här gången! Men om man haft en nidblödning så borde man få ett plus redan nu på Stickan eller hur funkar de där? Tar de några dagar efter nidblödning som hcg hormonet börjar tillverkas? Och om de är en nidblödning är de säkert att man får ett plus ju eller..? Haha förlåt för så många frågor! Okej gud vad spännande! :)
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav quina » 06 aug 2014, 00:08

Haha ja! Hatkärlek till våra kroppar!:) ja 3-10 dagar efter ÄL fäster ägget.
Åh okej berätta, vad har du haft för symptom när du varit skengravid för är så nyfiken på om mina symptom nu är starka nog liksom.
Ja alltså, HCG produktionen börjar när ägget fästs, och fördubblas varannan/var tredje dag, men det är ju så olika när nivåerna är tillräckligt höga för att ge utslag!
Jag såg nånstans, och hörde det igen nu från dig att om man fått nidblödning så är det ett väldigt starkt tecken, och har hört att man kan testa positivt tidigare, men vet inte, vad vet du om det? Har du hört läst nåt??
quina
Stammis

Inläggav Louiisesvensson » 06 aug 2014, 00:58

Haha verkligen! :) men jag var helt säker på att jag var gravid jag kände liksom " nu vart jag gravid" jag var stensäker på det, jag fick molvärk som höll i sig dag och natt, jag gick och köpte en jättesöt body för att jag var så säker haha! Jag hade ju dock ingen aning om hur jag skulle känna eller någonting då jag aldrig varit gravid förut..men sen 14 dagar senare fick jag sån otrolig smärta i tjejmagen och jag har faktiskt aldrig sett så mycket blod förut, det forsade verkligen ur mig och krampade :( men som sagt jag hade bara det symptomen..men som du skrev tidigare kan man väl inte fejka en nidblödning och eftersom du troligtvis haft en så tror jag intr du inbillar dig men jag vet faktiskt intr.. Ja men visst borde de vara ett starkt tecken att man är gravid om man fått nidblödning? Det blir att googla runt lite om det där känner jag..vill ha svar haha.. De känns ju som att man borde kunna testa någon dag snart isåfall.. Jag hade nidblödning den 4 så borde ju funka att testa i helgen isåfall?
Louiisesvensson
Nykomling

Nästa

Återgå till Vill bli med barn