Kan jag vara gravid,nidblödning eller dags för mens?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Kan jag vara gravid,nidblödning eller dags för mens?

Inläggav Louiisesvensson » 10 aug 2014, 18:31

Jag har bim idag och tänkte våga mig på att testa mig imorgon eller på tisdag.. Gravtesten ska ju va 99% säkerhet från bim-4 har jag för mig? Så tycker absolut att du kan testa dig här i dagarna med :) annars kanske du får vänta ytterligare några dagar/1 vecka tills nästa test!
Nej så lätt att man blir skengravid när man vill de så gärna! Men tycker absolut att de låter som gravsymptom men man vet ju inte förräns man testat :(
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav sofia88 » 10 aug 2014, 20:57

Åh denna eviga väntan.. Den gör mig bara spänd och tänker inte på något annat!
Hur går era dagar, det spelar ingen roll vad jag gör, så tänker jag på det.

Har haft molande värk senast igår, men inget idag, känns som att ngt är fel fast utan att veta om det.

Jag är rädd för mf, hade två innan vi fick första barnet. Och nu kommer samma känslor tillbaka, denna känsla av att misslyckas. Deppighet. Idag är jag bim-4 men vågar inte testa, har clearblue test hemma.

Hoppas ni kan hålla psyket uppe.
Fick svimningskänsla på em, och var tvungen att äta nåt, sen kom illamåendet lite. :/ men törs inte ta åt mig nå symtom:/

Kramar till er
sofia88
Alltid online

Inläggav Louiisesvensson » 11 aug 2014, 00:29

Nej jag vet hur det är :( googlar mest runt hela dagarna och läser olika forum haha, går inte hålla sig ifrån det! :/

Har också värk lite varannan dag typ, eller några gånger per dag.. Idag dock lite bara nu på kvällen..men de är så olika det där för var dag :/ vill helst bara ha ett uppenbart tecken eller symptom som visar att "du är gravid! " så fort som möjligt haha..

Försök att tänka att om det inte blir något den här månaden så kommer de fler månader att försöka på..förstår att du är rädd för missfall men de där plusset kommer att komma till slut och du kommer få en liten bebis, allting har sin mening och när man får missfall beror de ju oftast på att de var något fel på barnet och inget du kunde styra över .. Bara fortsätta att försöka!

Jo jag var helt inställd på att jag är gravid sen fick jag den där lilla blödningen och jag börja tappa hoppet lite..inbillar jag mig bara? Jag vågar inte hoppas för mycket, blir bara så ledsen då.. Tycker du kanske borde vänta 3-4 dagar till om du klarar det :) ska köpa ett clearblue imorgon bitti innan morgonkisset om jag klarar det haha ..
Jag har mått ännu mer illamående nu på kvällen..var väldigt nära på att spy förut och känns som de ska komma upp hela tiden :(

Vi får hålla ut lite till! Rätt som de är så har de gått 4 dagar vet du! :) kram
Louiisesvensson
Nykomling

Inläggav sofia88 » 11 aug 2014, 20:33

Ja jag håller på och tappa humöret riktigt.
Nu på em fick jag som ett hugg och fick ont, så gick jag på toa och det kom lite ljus ljus brunt på pappret :(
Jag vill bara testa mig nu! Stog på toa med kisskoppen och velade, men jag slängde det i toan, testar imorn isåfall.
Jag kan inte hålla mig :(

Ja man vill verkligen ha de där symtomen direkt! som "du är gravid" :lol:

När fick du blödningen?

Men jag tänkte nu när det kom brunt på pappret, det är väl gammalt blod? Och varför kommer det isåfall? Eller vad kommer det ifrån?

Just nu har jag riktig molvärk, men väntar bara på att det ska komma ut nåt som jag inte vill snart! :( :( :( :( :roll: :roll: :shock: :cry:

Åhhhh va jobbigt!
Har du köpt nåt test?
sofia88
Alltid online

Inläggav quina » 12 aug 2014, 00:00

Louiisesvensson skrev:Åh gud vad roligt för dig quina! Grattis!! :D
Är på bim idag, fortfarande illmående, är super trött och fortfarande vattniga flytningar :/ inte vågat testa än! :( Men köper nog ett test imorgon eller på tisdag tänkte jag hehe..ifall att jag inte får mens nu när som helst..

Åh tack! Har bokat tid imorgon tisdag:)
Okej haha du är som jag, inte vågar testa utan väntar hellre:) men testa testa testa!
quina
Stammis

Inläggav sofia88 » 12 aug 2014, 07:30

Yyyeeeeeeeeey!!!!!!! ++++++

Kunde inte hålla mig, fick tydligt plus imorse,bim-2.
Men tråkigt nog vågar jag inte tro på det.
Vågar inte ta ut något i förskott, med mf i bakfickan.

Men skönt att jag inte har inbillat mig!

Ha de gött!
sofia88
Alltid online

Inläggav sofia88 » 14 aug 2014, 21:24

Hej, hur har det gått Louise?

Och hur går det för dig quina?

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav quina » 22 aug 2014, 20:06

Hej! Jodå, mitt besök jag skrev att jag skulle ha gick åt helvete. Det visade sig att det var en privat hemmaklinik vilket inte alls framgick på hemsidan, och jag hade tydligt sagt på tel dagen innan att jag tror jag är för tidigt gången för att gå till läkaren så tidigt, men hon struntade i det också bara åt mig att komma, och då blir man ju glad och tror att läkaren vet bäst! Men det var en hemmaklinik, och det ända hon gjorde var att göra ett utvändigt UL! I v.5 liksom, vem gör det?! Man gör ju oftast inte någonting så tidigt och det går möjligtvis med liten marginal att se något med ett vaginalt UL. Dessutom började hon prata om att jag eventuellt kunde ha en liten blodansamling i livmodern. Detta hände alltså 11/8 och veckan som följde var jag ett nervvrak och extremt ledsen hela tiden. Googlat runt och tror jag kommit fram till att jag inte har så mycket att oroa mig för, och att jag rent sv. inte en ska tro på det den läkaren sa till mig så mycket, för många sa till mig att det är ganska normalt att blöda i början av graviditeten. Men jag har inte fått någon blödning, har alla symptom kvar, molvärk av och till, extremt ömma och spända bröst, alltså jag känner verkligen körtlarna och vaknar på nätterna för att dom gör så ont. Mår även extremt illa vissa dagar, så har fått medicin så att jag kan jobba. Och har bokat in mitt första riktiga besök nästa fredag:)
Hur går det för er båda??:)
quina
Stammis

Inläggav quina » 22 aug 2014, 20:10

Jag är i v7 nu också glömde säga det.
Och helt faktiskt börjat blogga om allt, bor i Norge långt bort från familjen och vännerna och inte berättat för alla så det känns skönt att skriva av mig. Ni får jätte gärna följa mig iaf, skulle bli super glad!:)
quina.vimedbarn.se
quina
Stammis

Inläggav sofia88 » 22 aug 2014, 20:48

Ok, quina, lät lite konstigt. Har aldrig hört talas om en hemmaklinik, är det som privat?m
Tror inte du ska tro på det dom sa, låter ju bara som att de skrämde upp dig.
Det är vanligt att blöda tidigt i graviditeten. Det gjorde jag med min första. Dock hade jag ju 2 mf innan. Men de märktes i kroppen att det liksom avtog med symtom osv.

Kan du inte visa ul bilden? :)
Ta o njut av din växande bebis :)
Jag är i vecka 6 :) :)

Undrar hur det får för Louise, hon har inte skrivit på länge!

Jag är lite öm i brösten och haft lite molande värk. Sen försvinner det lite o kommer tillbaka. Mina bröstvårtor o vårtgårdarna är jätte känsliga. Aj aj aj. Extremt kissnödig o känner mig deppig, orkar inte göra mkt också extrem trötthet.
Idag har jag mått lite illa.

Ska ringa till bm på måndag o boka tid. Jag tycker det är så tidigt än, men men man lär väl ta tag i telefonen ändå.

Hur känns det att du bor så långt ifrån din familj? När hade du tänkt berätta!?

Jag var med om en jätte rolig situation idag men ändå jobbig.

Min kompis berättade att hon var gravid, och var i vecka 9, och där satt jag och blev jätte glad o hysterisk för hennes skull, men sen kom jag ju på att jag är ju också gravid. :)
Men jag vååågade inte berätta, fast det hade ju varit kul om hon bara
- jag är gravid
Jag - vaaa??! Jaaag med!
Å hur mår du, o när o ur o var och hit o dit, ditten o datten du vet. :) :)

Men jag får väl släppa bomben om några veckor
sofia88
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn