Kan jag vara gravid trots mens och negativt test?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Kan jag vara gravid trots mens och negativt test?

Inläggav agneeselvira » 29 apr 2017, 15:13

Mina vanliga symtom vid ägglossning och mens: Vid ägglossning känner jag av direkt en smärta i magen som gör ont i ca tre dagar. Vilket stämmer överens med min menskalender. Jag har en sådan då jag inte använder preventivmedel.

Pms och mens: Jag brukar få extrem huvudvärk ca två dagar innan mens och på första dagen som mensen kommer får jag mensvärk som håller i sig ca en dag till efteråt.

Nu till mitt problem: Jag har inte kämpat för att bli gravid, men 4 dagar efter ägglossning fick jag en mensliknande smärta i magen, jag gick och väntade på mensen trots att jag tyckte det var lite väl nära ihop ägglossningen då jag har regelbunden mens och den ska inte komma förrän 14 dagar efter ÄL. Varje gång jag fick flytningar så sprang jag till toaletten och trodde att det var mensen för ibland var det så mycket att det rann längs benet. Samtidigt fick jag väldigt ont i bröstvårtorna och kunde inte ens ta på dom..det blev bara värre o värre och fortsatte tills det var 3 dagar kvar till mens. Fortfarande hade jag denna molande värk i magen men uteslöt nu att det var mens eftersom det aldrig dök upp någon. Senare när det var 5 dagar kvar till mens började brösten att växa och bli större, en dag hade jag som den grövsta pmsen jag varit med om där jag hysteriskt grät o hysteriskt skrattade om vartannat för att jag hade ätit köttbullar och potatis tidigare på dagen (äter vanligtvis inte potatis eller köttbullar så jag kan ha mått dåligt över det, men det är absolut ingenting jag skulle börja gråta över). O har varit oerhört trött och blivit andfådd bara av att gå till tåget och även förstoppad. Alla tecken tycker jag tyder på graviditet, och jag har väldigt svårt att tro att jag är skengravid då jag inte gått o tänkt o hoppats o velat på det sättet utan mer varit som att "jaha jag kanske är gravid" när mensen aldrig dök upp o i samband med alla andra symtom. Har alltså inte letat efter dom själv. Gjorde grav test när det var 4 dagar kvar till beräknad mens, fick negativt. Och idag fick jag en blödning och har även mensvärk, inte samma molande krampvärk som tidigare veckor. Gjorde ett nytt test idag i samband med det som även det visar negativt. Jag har så svårt att tro på det i och med att min kropp har betett sig så här. Någon som varit med om liknande och ändå varit gravid? :/
agneeselvira
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: