Kan man använda 2 olika ersättningar??

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

Kan man använda 2 olika ersättningar??

Inläggav AngelicaSavastano » 07 sep 2012, 22:44

Hej!
Min dotter sover dåligt om nätterna pga att Profylac ersättningen som hon tar inte mättar särskilt länge eftersom den är extra lätt för magen att bryta ned. Tidigare har vi kört Altherá som hon kunde hålla sig mycket bättre/längre med, men hon fick så ont i magen av den eftersom den är svårare för magen att jobba med. Så frågan är: Tror ni att jag kan köra med Profylac ersättningen hela dagen och sen på kvällen innan lägg dax ge henne Altherán och se om hon sover lite längre om natten? kan man blanda med ersättningar på så vis????????
AngelicaSavastano
Nykomling

Re: Kan man använda 2 olika ersättningar??

Inläggav Rielly » 08 sep 2012, 05:11

Blanda kan man väl men är det verkligen värt det om hon nu får ont i magen utav den? Då kommer det ju inte spela någon roll om hon är mätt har hon ont så lär hon ju inte sova iaf? Vi har blandat tidigare när vi åkt till sverige för att hälsa på har de inte min sons vanliga ersättning och han tycker inte om att byta så då har vi kört varannan flaska tills han vant sig vi den andra så visst kan man göra det. Men jag skulle nog inte gjort det om hon får ont. Hur gammal är hon? Om hon är fyra månader kanske du kan prova ge henne lite gröt eller fruktpuree eller liknande? innan läggdags som lägger sig på magen lite och håller henne mätt längre
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

Inläggav AngelicaSavastano » 08 sep 2012, 08:48

Hej!
Anledningen till att jag vill testa att ge henne en Althera ersättning innan hon går och lägger sig är för att jag bytte från Althera till Profylac mitt i hennes koliks värsta period då hon skrek konstant. Så jag undrar om det verkligen va Atheran som bidrog till problemet eller om det bara var koliken. Och jag vill ju inte ge henne Altheran hela dagen utan bara den sista måltiden innan hon ska sova. För när hon åt Altheran så sov hon hela natten, vaknade efter sju timmar för att ha mat första gången. Nu med Profylac:en vaknar hon var annan timma. Hon blir 3 månader nu den 13.
AngelicaSavastano
Nykomling

Inläggav Rielly » 08 sep 2012, 11:25

Tror du helt enkelt får prova dig fram. Testa att ge henne den andra innan hon går och lägger sig så får du väl se =) Men hur mycket de äter går ju i perioder också. Vet att min son sov ganska länge på nätterna i början och sen vissa veckor ville han äta en gång i timmen på natten så kan ju bara vara en fas men gör ju inget att testa du lär ju märka om hon får ont igen =)
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

Inläggav nhansen » 25 nov 2019, 14:35

nhansen
Nykomling

Återgå till Barns sömn & matvanor 0-2 år