Jag har inte varit med om att vi skjutit på dygnet så mycket. (Mycket för mig eftersom min son somnade mellan 6-8 på kvällen vid 5 månader) Men jag
gissar på att varför hon somnar senare/har svårare att somna vid den tiden du vill på kvällen är för att hon kanske behöver korta ner sina sovtimmar på dagen.
Hur sover hon på dagen om vi nu ser dagen mellan 1 på eftermiddagen till ca 1 på natten.
Sover hon 2 gånger/3 gånger? Hur länge sover hon varje gång? Allt eftersom barnen blir större är de flesta i behov av mindre sömn. Det märktes på min son när han började närma sig att bara sova en gång på dagen, då var han dock några månader äldre än din dotter men det vad samma sak när vi gick från 3 till 2 gånger.
Istället för att somna runt 6-7 somnade han runt 9-10. Vi sköt då på sovtiden på dagen från 9-10 till ca 11-11.30. Och då fick han inte sova på eftermiddagen längre.. I början var han jättetrött väldigt tidigt runt 5 ibland och vissa dagar fick han sova 2 gånger som han brukat göra för att det var en period då han skulle vänja sig.
Förstår du hur jag menar? Nu vet jag inte hur din diotter sover så det är svårt att ge tips för just era tider. Men återkom med detta så kanske jag kan tipsa.
Hoppas även andra mammor kan tipsa för alla har vi olika sätt och olika erfarenhet!