Kanske gravid, lite stöd?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Kanske gravid, lite stöd?

Inläggav Fotogen » 10 dec 2012, 12:35

Hej!
Förstår att ingen kan veta om jag är gravid eller inte, men jag behöver skriva av mig och få lite stöttning och andras tankar....
Hade äl för ungefär sju dagar sen, är inte säker på exakt o mensen är inte exakt på dagen regelnbunden heller men ungefär förra helgen/nån dag efter. hade sex så att jag skulle kunnat blivit gravid d¨å men tog akutpiller två dygn efter ca.
men sen hade jag huggande nere vid äggstocken på tisdag och efter en dag till så började brösten ömma jättemycket och de har fortsatt göra de sen dess o har också blvit lite större nu. Har också som nåt flimmer nere i magen sen det och hade mycket spänningshuvudvärk tisdag -till fredag. Nu har jag mått jätteilla några dagar o det kommer och går har även drömt konstiga drömmar :s

ska testa mig imorgon även om det egentligen är för tidigt, kan ju synas tidigt och jag vill hellre veta så snabbt som möjligt. Men jag vill inte ha barn så det känns svårt det här, om jag är gravid behåller jag det är det inget tvivel på men helst vill jag ju inte ha något.....
killen känner jag bara ytligt så honom tänker jag inte prata med förrän nåt är bekräftat i så fall....

Blev gravid för några år sedan och då kände jag det också väldigt tidigt nästan två veckor innan bim. och symtomen nu är lika men jag tänker att jag kanske är så orolig att kroppen lurar sig själv liksom..

Om någon har några kommentarer vore jag jättetacksam, känns så jobbigt att sitta här och fundera själv :(
Fotogen
Nykomling

Re: Kanske gravid, lite stöd?

Inläggav smulan_88 » 10 dec 2012, 14:24

Man brukar ha äl ca 10-16 dagar innan mensen så det är säkert det du kännt av. Man kan ju varken råda bu eller bä.
Och jag vet ju inte din livssituation eller ålder och detta är självklart faktorer som spelar in.

Jag tror att man kan mogna med uppgiften om man känner att man vill behålla... Men vill man inte ha barn så är ju det bästa för alla parter att göra abort. Ett barn förtjänar att vara varje förälders högsta önskan, och behöver också få känna det. Ett barn ska inte få vara ett "misstag".

Men det är ditt jobb om du behåller, att välja barnet utav rätt orsak! För att du vill och inte för att du är emot abort.

Jättejobbigt dilemma jag vet, men du ska veta att oavsett vad du väljer så löser det sig ALLTID! Om det ger dig något hopp*

Och testar du och det inte visar något, avvakta tills din beräknade mens och testa sedan efter att den är sen. Och skulle det visa sig att du mot förmodan inte är gravid. Försök att skydda dig så slipper du ovälkomna situationer i framtiden :wink:

Det enda jag kan säga! Lycka till nu! :D
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Fotogen » 10 dec 2012, 18:56

Tack för svaret smulan!
Är 22 år, just gått klart en utbildning men har inget jobb på gång mer än att jag kan hoppa in på timmar när det behövs inget säkert alltså. men som jag ser det så löser sig alltid sådant på ett eller annat vis.

abort är inte ett alternativ för mig nu känner jag även om det är högst oplanderat det här, inte för att jag är mot abort egentligen jag vet bara att om det visar sig att jag är gravid vill jag ha barnet. Låter kanske motstridigt att jag absolut inte vill vara gravid nu men ändå absolut vill ha barnet om det ändå finns där men hoppas att du förstår hur jag tänekr ändå. har inte haft några tankar alls på att vilja skaffa barn och jag gjorde abort för några år sen utan att jag mått det minsta lilla dåligt över det valet, men finns där något nu så kommer det vara önskat från stunden att jag vet om att det finns även om det säkert kan ta lite tid för mig att vänja mig vid tanken. men just nu hoppas jag ju att där inte finns nåt....

om jag bara inbillar mig alla symtom nu eller om de kanske beror på akutpillret jag tog(kan de ge så många starka symtom ens?) så ska jag absolut se till att fixa p-piller eller stav sen, att jag inte haft det nu beror på att jag inte haft sex eller ens tankar på att ha det på väldigt länge haha. nu hamnade jag ändå i den situationen och det blev som det blev...

känns ganska bra ändå det du skrev, att det alltid löser sig, tack för de orden :)

eftersom det kommer dröja ett tag innan jag helt skulle kunna veta att jag inte är gravid så undrar jag om du eller någon annan här kanske kan länka till någon lättförstålig information om vad man bör o inte bör göra som gravid. Vill hålla mig till rekommendationer för gravida tills vidare för att inte göra nån skada, när jag söker så kommer det upp så himla mycket och det blir svårt att få en överblick.
sånt som kaffe, nikotin, alkohol och "rå" fisk o kött känenr jag ju till om men inte så mycket mer :/
Fotogen
Nykomling

Inläggav smulan_88 » 10 dec 2012, 22:17

Länkar till Livsmedelsverkets hemsida..

http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-nar ... d/gravida/

Där har de de senaste forskningarna och direktiven för att undvika eventuella fosterskador som kan uppstå vid "fel" matintag.

Önskar dig lycka till oavsett hur historien slutar! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Återgå till Gravid forum
Annons: