Killen kräver abort

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Killen kräver abort

Inläggav charlotta75 » 04 feb 2011, 22:47

Jag befinner mig i en jobbig situation och skulle bli jätteglad för tips från pappor...

Jag är 35 och vill så förtvivlat gärna bilda familj.

Har precis fått veta att jag är gravid (v. 6) med en kille som sagt att han ville ha barn "snart" och som inte tyckt att vi skulle skydda oss (har dejtat i drygt 1 år, jag gjorde klart från första början att jag ville ha barn, annars var det ingen mening att vi ens dejtade), men som nu, när jag plussade plötsligt säger att det är "extremt dålig tajming", "jag har så mkt kvar att göra", "inte redo för barn", "vet inte om jag kommer kunna älska det här barnet som jag inte vill ha, jag kanske kommer hata både det och dig"....

Han vill m a o att jag ska ta abort typ imorgon medan jag tycker det känns otroligt fel i min ålder. samtidigt känns det fruktansvärt att dela ett barn med någon som säger så vidriga saker...

abort känns otroligt fel! dessutom vill jag så förtvivlat gärna ha barnet..

men samtidigt, hur blir det för barnet med en pappa (som jag väl inte kan neka sin umgängesrätt) som nu säger att han kanske kommer att "hata" sitt barn..känns som ett dåligt utgångsläge...till saken hör också att jag för tillfället har en rätt osäker ekonomi, min familj bor långt ifrån staden jag bor i (så svårt att få hjälp och stöd) ...

han säger att jag är otroligt självisk, både mot honom och mot barnet, om jag behåller det - han är själv skilsmässobarn och säger att det är ett helvete att växa upp så som det här barnet kommer att få göra (åka mellan mamma och pappa). men det kan ju inte jag fatta menar han, eftersom jag är från en kärnfamilj...vad säger ni, är jag självisk??

och en sen sista fråga: ännu en av de saker som jag oroat mig för, att det ska bli svårt att hitta en ny kärlek och bonuspappa till barnet.

Kanske inte så många som vill dejta en småbarnsmamma? Framför allt när barnet är riktigt litet tänker jag. jag vill ju väldigt gärna hitta en ny partner så småningom, och förhoppningsvis kunna ge barnet syskon. Vad tror ni, hur många killar är beredda att dejta en tjej i min situation?

Vore otroligt tacksam för svar o råd!!
charlotta75
Nykomling

Re: Killen kräver abort

Inläggav WEAREWATER » 04 feb 2011, 23:12

Oj, det här var inte kul. Låter riktigt tråkigt.

Nu tycker inte jag att du är gammal, men man kan inte skaffa barn hur sent i livet som helst heller. Det är ju en bra ålder att göra det i nu. Jag tycker att du ska köra på det du vill. För det låter på dig redan som att du har bestämt dig för att behålla barnet och lämna din nuvarande man/sambo/pojkvän, på det du har skrivit. Allt kommer att lösa sig på ett eller annat sätt.

Något jag också vill säga är att jag själv är ett skilsmässobarn men jag har aldrig lidit av det. Så det där är mer en individuell sak. Han kanske mår dåligt av det, men det behöver inte betyda att erat barn skulle göra det om ni går isär. Det kanske skulle helt enkelt kunna fungera bättre? Jag är snarare glad för att mina föräldrar inte lever ihop, de skulle aldrig funka ihop. Så bry dig inte om en sån sak. Alla upplever en skilsmässa olika.

Sen förstår jag inte hur han menar att du är självisk mot barnet? Visst, jag skulle väl inte tycka att det kändes okej att behålla barnet mot min killes vilja, men man kan ju inte vänta hela livet heller på att han ska känna sig redo. Då kanske det istället är försent att skaffa barn?

Det där med ekonomin kommer att lösa sig. Barnet klarar sig långt på mat och kärlek!

Sen tänker jag också på det du skrev om att ni inte har skyddat er eftersom ni har planerat att någon gång skaffa barn... det är ju bara idiotiskt, just för den anledningen att han kommer och säger nu att han inte är redo. Känner han sig inte det minsta redo är det hans plikt att skydda sig. Han visste redan sedan han var liten vad oskyddat sex kan leda till. För så dum är han inte.

Du gör som ditt hjärta vill. Vill du ha barnet så tycker jag att du ska behålla.
Bild
WEAREWATER
Alltid online

Status: Vi ska få världens sötaste lillkille!

Inläggav Princesita » 05 feb 2011, 02:20

Han tycker att du ska göra abort när han inte vill skydda sig..?
Tänker att den här "grabben" inte har så mycket att säga till om,

Säger som ovanstående, följ ditt hjärta!
Lycka till! Kramar från Princesita & E
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Princesita
Stammis

BF: 061011
Bor: Stockholm
Status: Snart är du här vår efterlängtade!

Inläggav Miss_K » 05 feb 2011, 09:32

Håller med WEAREWATER i precis allt hon skriver (också ett skilsmässobarn).

Hoppas att det blir bra i slutändan!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav Sabbiz » 05 feb 2011, 10:57

Hej! Håller med vad WERAWATER säger, jag är själv ett skilsmässobarn om man ska se det så.
Men jag är glad att jag är det, mycket skönare (anser jag) att växa upp med två föräldrar som gått isär än att växa upp med två som inte är lyckliga tillsammans alls. Så är väldigt olika!

Det jag vill säga också är att du ska göra precis som du vill, vill du behålla barnet gör du det! Ekonomiskt brukar allt lösa sig hur som helst, som sagt, mat och kärlek klarar sig barn otroligt långt på!

Jag tycker du följer ditt hjärta och känner efter vad DU vill göra.
Många styrkekramar & lycka till!
Sabbiz
Stammis

BF: 041111
Status: Gravid <3

Inläggav icka84 » 15 feb 2011, 18:08

Hej och grattis till det lilla livet som växer i dig!

Jag håller helt med de andra! Klart att du ska följa ditt hjärta och behålla barnet. Sedan får han ta ställning till om han vill vara en del av barnets liv eller inte.

Jag är övertygad om att båda föräldrarna kan få en bra relation till barnet även om man inte bor tillsammans. Är också skilsmässobarn och har alltid tyckt att det har varit helt ok. Mycket bättre det än att ha föräldrar som inte är lyckliga tillsammans och bara bråkar. Så det där att du är elak mot barnet kan jag inte hålla med om.

Kan heller inte se att du skulle vara självisk och elak mot honom genom att vilja behålla barnet. Han får snarare skylla sig själv om han inte har skyddat sig och ta ansvar för sina handlingar. Abort är ingen preventivmetod! Jag tycker att det är extremt mycket begärt av honom att du ska göra abort. Det är ett övergrepp på din kropp och sätter säkert spår i själen också. Det är inte ok att tvinga någon till något sådant!

Stå på dig. Kanske är han bara chockad och har panik, som kanske lägger sig när han får lite tid att tänka igenom det. Jag tror att alla (både killar och tjejer) får någon slags chock av ett sådant besked, men det kanske är ännu värre för killarna... Om du älskar honom tycker jag att du ska ge honom lite tid att smälta det här, om inte, tycker jag att du lämnar honom och koncentrerar dig på dig och barnet. Ekonomi ordnar sig alltid... Säkert hittar kärleken dig senare i livet och kanske blir det syskon, kanske inte...

kram å lycka till!
Bild
icka84
Stammis

Inläggav Fru Angelica » 15 feb 2011, 21:56

Grattis!
Tycker som ovanstående!!!
Var definitivt inte rädd att behålla barnet allt ordnar alltid sig i slutändan.
Va lycklig detta är en gåva som tyvärr inte alla får uppleva en helt indelar känsla att vara gravid och få barn.
Bry dig inte om vad han säger lyssna på ditt innersta!
Tror ev att han bara blev lite chockad när han sen ser vad som händer så tror jag nog att han vill vara en del av det men om inte så löser allt sig som sagt!
Lycka till!
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

BF: 041011
Status: Nu är 3:an här :0))

Inläggav E Maria » 15 feb 2011, 22:26

Om han inte ville att ni skulle skydda er så kan han inte kräva att du ska göra abort. Kanske har han bara fått lite kalla fötter? *hoppas* Han kanske ångrar sig...

Jag tycker du ska behålla barnet. Varje barn är en gåva.
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav Mrschiara2012 » 15 feb 2011, 22:57

Om han inte gjort något för att förhoindra att ni ska bli gravida och ni pratat om det så kan han knappst ångra sig nu det finns ingen ångerrätt på graviditeter hur bra det än skulle vara i vissa fall...

är man vuxen nog att ha sex så är man vuxen nog att ta hand om ev beslut med anser jag..
jag fick barn med en man som innan jag blev gravid tyckte att självklart så ska jag ha barn... och när jag väl berättade att han skulle bli pappa så var allt okej och efter några månader ansåg han att jag förstört hela hans liv och efter 2 år kom han och ville ha kontakt med sin dotter .. nu är hon snart 5 och har väl träffat sin pappa ca 20 ggr och sist var för över ett år sen.. han hatar nog henne mer än något eller mig eller ja jag vet inte mig hälsar han på men inte på henne så jag vet inte vad han lever i för konstig värld.. men hur som helst det jag menar är följ ditt hjärta och ta det beslutet du kan leva med resten av ditt liv han har inget att säga om det som väger tyngre är ditt beslut i detta fall när ni inte skyddade er på ömsesidigt förståelse..

Hoppas du kommer till ett beslut som du kan leva med. och som du känner dig bekväm med.
Mamma till en 06:a och blivande Fru -12
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mrschiara2012
Alltid online

BF: 110923
Status: Mamma, gravid och blivande fru!

Inläggav Creadiem » 16 feb 2011, 01:09

Håller med alla andra här! Han har faktiskt sagt att han ville dejta dig och ville skaffa barn, han har inte rätt att leka runt med andras tid, känslor och Hälsa. Det är både mentalt och fysiskt jobbigt att göra abort, hur kan han vara så egoisitsk och kräva något såndat när han varit med på det.

Jag förstår dina tankar och tvivel gällande honom, men i övrigt tror jag att allt löser sig. Min underbara sambon har växt upp med enbart sin mamma och han är en underbar person som är så självmedveten och självsäker. Han har saknat sin pappa när han var yngre, men idag säger han att han är tacksam tacksam över att han växte upp utan sin far och hans påverkan (han tror att han blivit bättre person och utvecklats bättre med enbart sin mamma).

Det viktiga är att du vill ha barn och att du är beredd att ta hand om barnet, allt annat löser sig.

Lycka till!
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Nästa

Återgå till Pappa forum