Kom igen hjälp en gröngöling!! Äl test.

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Kom igen hjälp en gröngöling!! Äl test.

Inläggav darlyckanfinns » 14 jun 2014, 23:15

Jaa, det finns säkert hundra såna här trådar men jag orkar inte leta något mer nu, så jag skapar en egen tråd för jag är skapligt trött på min kropp.

Jag har börjat med äl test nu och det är så fram och tillbaka. Ena dagen svagt streck, andra dagen inget, ena dagen starkare streck, och ena dagen inget.. sådär kan det hålla på. Blir väldigt brydd, är det normalt eller vad är det frågan om? Kom igen ni som har erfarenhet, hjälp en gröngöling!

En annan fråga, UNDER självaste ägglossningen, ska det INTE visa posetivt då? Jag har fått för mig att det ska visa posetivt under dagen innan, eller hur funkar det? Tycker informationen överallt är så luddig. Ja det är ju bara att göka på för de där stickorna kan man ju inte lita på...:P Synd att lill puppan börjat bli lagomt less!!
darlyckanfinns
Nykomling

Re: Kom igen hjälp en gröngöling!! Äl test.

Inläggav MariaTheres » 15 jun 2014, 10:49

Hej!

Ja det där visar ju olika, beroende när på dagen man testar, hur koncentrerad ens urin är osv. MEN för att testet ska vara positivt så måste testlinjen vara lika stark eller starkare som kontrollstrecket. För att vara helt säker brukar jag testa med såna billiga stickor först och när de verkar visa positivt så tar jag ett clearblue som visar glad gubbe om det är positivt eller ingen gubbe alls om det är negativt. Det blir i alla fall extra tydligt då!

Förstår du hur jag menar? ;)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav darlyckanfinns » 16 jun 2014, 21:57

Jo jag förstår precis hur du menar :)

Men en dag var strecket nästan lika starkt som det andra och det var den beräknade ägglossningsdagen, men sedan har det knappt synts något och nu har jag slutat testa då jag tycker den borde ha kommit, men för säkerhets skull ligger man på ändå :) Kanske ska köpa CB nästa gång!
darlyckanfinns
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 17 jun 2014, 10:21

Ja, jag räknar med ägglossning när testerna visar nästan lika starkt också.. Eller i alla fall att det är på väg åt det hållet. Egentligen ska man väl inte göra det men det har varit rätt för mig när jag sedan har testat med CB. Den här månaden har jag dock inte fått så starkt och heller ingen glad gubbe på CB.. Hoppas såklart att jag ändå har haft äl men missat den med testerna!

Vad man håller på egentligen.. ;)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav darlyckanfinns » 17 jun 2014, 18:06

Haha ja man är nog inte riktigt klok ;) Men vad gör man inte för en liten liksom!

I vilket försök är ni på :)? Om du nu försöker haha.
darlyckanfinns
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 18 jun 2014, 20:17

Det är 4:e efter att jag har koll på när äl är men innan dess var det 3-4 försök också. Vilket är ni på? :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav darlyckanfinns » 18 jun 2014, 23:23

Okej :) Det verkar vara rätt vanligt att man får göra ett par försök innan det blir något?

Vi är inne på andra försöket:) Under första försöket blev jag nog lite skengravid för jag hade en del symptom och trodde verkligen jag var med barn, var helt tokig den månaden och tänkte inte på något annat, nu har jag försökt släppt det lite:) Det blir så jobbigt annars, men man vill ju inget hellre än att bli gravid!!

Hur gammal är du:)?
darlyckanfinns
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 23 jun 2014, 09:10

Ja det är vanligt att det kan ta upp emot ett år i alla fall :)

Nu har vi plussat men jag är så himla orolig. Hoppas så innerligt att allt ska gå bra så att det kommer ett litet syskon i början på mars!

Jag är 28. Hur gammal är du?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Återgå till Ägglossning
Annons: