Konstig mage

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Konstig mage

Inläggav fundersam85 » 23 feb 2014, 20:54

Hej,

frågar er erfarna och kloka :wink:
Jag och min brukar ha avbrutet samlag alternativt använda kondom på slutet, lite "händer det så händer det" - tanke men inget vi direkt planerar. Denna metod har vi kört med ett par år utan att det blivit något (såvitt jag vet). Så, denna månad var jag förberedd på att få mens som vanligt och skulle få den 15/2 alt 16/2..Känner av pms symptom som vanligt, fredag 14/2 känner jag att det trycker lite neråt äggstockarna, som att mensvärk är på väg. Kommer lite brunaktiga flytningar. Dagen efter börjar det komma blod och tänkte då att "jaha, där kom den". Men brukar vanligtvis behöva ta minst 2-3 ipren för att döva mensvärken, denna gång tog jag en alvedon på fredagen och en på lördagen, på grund av knappt kände av mensen? Denna blödning slutade onsdag. Har efter det haft svullen mage nedanför naveln, lite mindre på morgonen men ändå. Så brukar den se ut innan mens. Det spänner och drar ovanför äggstockarna. Har halsbränna till och från, ej ätit nåt konstigt. Och har känt av samma trötthet som brukar vara innan mens! Har bra aptit.
Nån som har varit med om samma sak och vad berodde det på, bara kroppen som har sig eller var ni gravida trots "mens"?
Tacksam för svar!
fundersam85
Nykomling

Re: Konstig mage

Inläggav Mysmonstret » 23 feb 2014, 21:53

Tänkte bara inflika att även om man har en regelbunden mens, så är det vanligt att den kan komma senare/bli annorlunda/hoppas över iaf 1 gång/år, utan någon märkbar orsak.
Psykisk oro och stress kan vara en stor bov i dramat, du får fråga dig själv om det varit ovanligt stressigt sista tiden eller om det hänt något som oroat dig?
Infektioner kan också rubba mensen så som du beskriver det.

Men säkrast är ju att ta ett gravtest när det är möjligt för det, så har du svart på vitt om du är gravid eller inte.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Återgå till Gravid forum
Annons: