Konstig värk i magen

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Konstig värk i magen

Inläggav helenaeg » 07 jan 2010, 11:44

Jag är mitt i vecka 12 och har hela tiden haft ont i magen från och till och jag känner igen den värken. Igår kväll fick jag som hugg på vänster sida i magen men när jag vilade blev det bättre.. känner sen lite från och till. Jag har också en svidande känsla i magen på både höger och vänster sida. Är det någon mer som har/har haft hugg och svidande känsla i magen? Jag är nog extra orolig för jag hade ett allvarligt utomkvedshavandeskap i livmoderhalsen för lite mer än ett år sen och det har gjort mig livrädd denna gång. Det är inget utomkvedshavandeskap denna gång och vi har gjort två ultra ljud (senast vecka 7+5) och han sa att allt ser normalt och bra ut och han menade att risken för missfall är liten när man gjort tidiga ultraljud och allt ser bra ut. Jag litar verkligen på honm men det stillar inte min oro över de här två nya typerna av ont jag känner... Är det någon som kännt likadant?

En orolig Helena
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Re: Konstig värk i magen

Inläggav yra » 07 jan 2010, 17:34

Du behöver nog inte vara orolig, låter som ligamenten som spänner o sträcker. Jag kunde få såna där hugg o stickningar när jag var gravid med min dotter. Den här gången har jag molvärk till och från mest hela tiden och jag är i v. 15 nu. Vet hur det är att oroa sig så där och det är inget kul. Men om du har sett ultraljud och hjärtslag då är risken väldigt liten att nåt är fel. Försök o ta det lugnt. :)
Bild Bild
yra
Alltid online

Inläggav Amalaja » 07 jan 2010, 18:37

Jag har haft lite "stickningar" som du säger, och värk som känns ungefär som håll. Jag är precis som du och blir tokorolig men precis som du gjorde vi också ett tidigt UL (v 13) och allt såg bra ut då, så jag försöker verkligen att tänka med huvudet..I dag har jag en värk som är lite mer som... Ja, svidande kan man nog säga. Det är inte mycket, så att jag lider, men jag känner att det finns där. Och visst är det svårt att inte oroa sig...
Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Amalaja
Stammis

Inläggav helenaeg » 07 jan 2010, 21:43

Tack för era svar. Man blir lite lugnare när fler upplevt ungefär samma sak.. men det är svårt att veta vad som är normalt och inte när man itne varit där förut.. man önskar man hade ett facit ibland... Vi ska till MVC på onsdag så jag får fråga ut henne så mycket jag kan. Vet inte om de lyssnar på hjärtljud då men jag hoppas verkligen det för det skulle göra mig lugnare.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Dimmasimma » 07 jan 2010, 21:50

Jag känner precis samma sak.. Men jag har en molande värk... Nästa hela tiden. Gud, man oroar snart ihjäl sig..
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav mrssilver » 08 jan 2010, 15:42

Jag har samma besvär! Känns som kraftig mensvärk med hugg i vänster sida och ständig molande värk. Enligt min gyn är detta normalt då livmodern växer. Nu är jag i vecka 6 och värken har avtagit lite och återkommer mer sällan men klart att man blir orolig. Jag har tidigare aldrig hört om gravida som haft ont i magen men däremot gravida som haft utomkvedshavandeskap och missfall. Jag har redan varit på två vagniala UL för att kolla och stilla min oro. Än så länge ser allt OK ut så jag antar att värken är normal......
mrssilver
Nykomling

Inläggav Dimmasimma » 09 jan 2010, 15:40

mrssilver skrev:Jag har samma besvär! Känns som kraftig mensvärk med hugg i vänster sida och ständig molande värk. Enligt min gyn är detta normalt då livmodern växer. Nu är jag i vecka 6 och värken har avtagit lite och återkommer mer sällan men klart att man blir orolig. Jag har tidigare aldrig hört om gravida som haft ont i magen men däremot gravida som haft utomkvedshavandeskap och missfall. Jag har redan varit på två vagniala UL för att kolla och stilla min oro. Än så länge ser allt OK ut så jag antar att värken är normal......

Skönt att höra att du känner likadant. Som de kan lugna ibland. Vi håller tummarna för att allt är normalt.
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav soffilina » 09 jan 2010, 18:09

jag hade rejält ont i magen i vecka 5-6 världens mensvärk och kramp på vänster sidan, vilket bör varit tjocktarmen, man kan få riktigt ont långt ner åt vänster när det är lite stopp där.
sedan har det dragit, pirrat och ilat i tjejjmagen.
men sedan vecka 7-8 känner jag knappt någonting, kanske varannan dag att jag känner av lite molande, inte värk, bara... molande.
blir glad när jag känner av lite molvärk, då känns det som det händer något. jag har inga andra symptom och tvekar ens på om jag är gravid, i vecka 11 isåfall. ska göra UL på onsdag, får se om det finns något där.

iaf, molvärk, dragande osv är ju normalt :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Återgå till Allmänna trådar om graviditet