Konstigt ÄL-test

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Konstigt ÄL-test

Inläggav emeeliie » 18 okt 2014, 12:40

Hej!

Jag har en fråga till er där ute om det är någon som varit med om samma sak. Fick min mens den 10/10 som varade i 4 dagar. Igår tog jag ett äl-test bara för skojs skull och det visade sig positivt, vilket förvånade mig efter som det bara har gått 4 dagar efter menens sista dag. Har någon varit med om samma sak? När jag testade idag så visade det negativt... Har en ganska så oregelbunden menscykel men den senaste var på 32 dagar och månaden innan de på 35 dagar så vore väl konstigt att ha ägglossning redan på dag 8, borde det inte vara runt dag 20? Har testat med äl-stickor i 3 månader nu men har aldrig lyckats få ett positivt test, förutom igår.

Kram =)
emeeliie
Nykomling

Re: Konstigt ÄL-test

Inläggav mamawannabe » 20 okt 2014, 13:44

Jag fick också sådana konstiga ÄL-test väldigt tidigt denna cykel. Ändå fick jag riktiga ägglossningen mycket senare än vanligt... Jag tempar så jag kan se i efterhand om och när ÄL har varit. Oavsett så se till att ni har sex så ni inte missar något :)
Bild
mamawannabe
Alltid online

Re: Konstigt ÄL-test

Inläggav emeeliie » 20 okt 2014, 19:03

okej, ja man kanske har haft så tidigare cykler också, man vet ju lixom inte när man inte testat så tidigt förut :roll: Jag har också försökt mig på och tempa och är väldigt noggrann med att göra de precis när jag vaknat, innan jag kliver ur sängen men varje morgon får jag olika, som skiljer på 0,3 -0,5 grader från dag till dag... jätte svårt tycker jag, så blir inte direkt något att lite på. Men men bara mysa på som vanligt =)
emeeliie
Nykomling

Återgå till Ägglossning