Annons:

Lämna bort bebisen?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Lämna bort bebisen?

Inläggav pelefant » 16 nov 2008, 22:15

Hur tidigt (altså ålder på den lille) tycker ni det är ok att lämna bort sin lilla bäbis över ett dygn??
Användarvisningsbild
pelefant
Stammis

Re: Lämna bort bebisen?

Inläggav Löt » 17 nov 2008, 14:57

Vi gjorde det när Hobbe var ungefär en månad och det gick jättebra.

Det enda som vi kände var att vi inte ville vara jättelångt borta samt att en inte drack ngt (vi var ute och åt och sov på hotell) så att vi kunde köra hem om det var ngt.
Bild
Löt
Alltid online

Inläggav LinaoPyret » 17 nov 2008, 17:15

Vi lämnade bort Elicia första gången när hon var 5 mån. Men de där e en mogenhetssak oxå tror ja! Vissa känner att de klarar av att lämna bort barnen tidigt o vissa vill inte alls lämna bort dom. Så nån ålder finns de nog inte som e bäst! Utan gör de när de känns som bäst för er!
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav Karisma__ » 17 nov 2008, 19:56

Vi lämnade bort Miio när han var 4 månader,, vi kunde lämnbat bort han tidigare om det varit så för han fick ersättning från 2 månader men vi hade lixom inget som vi skulle göra då vi behövde vara själva för än när han var 4.
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild
Användarvisningsbild
Karisma__
Alltid online

Inläggav ÄntligenIgen » 27 nov 2008, 21:14

Vår tös var ungefär 4 månader när vi lämnade bort henne första gången, men detta var något som jag tyckte var väldigt jobbigt. Jag grät hela vägen hem, sen på kvällen/natten när vi skulle köra hem så ville jag direkt köra till henne vilket vi gjorde och sov med henne som vanligt. Efteråt ångrade jag att jag lämnat bort henne dessa timmar, även ifall det var till svärmor, men det var nog för att jag själv inte var riktigt mogen för det.
När man ska lämna bort sitt barn eller inte beror nog mycket på när man själv känner sig mogen, och detta varierar. Tycker du själv att det är okej och att det känns bra så lita på den känslan!
ÄntligenIgen
Stammis

BF: 090513

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: