Längtan efter att bli gravid

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Längtan efter att bli gravid

Inläggav selma81 » 23 okt 2012, 17:55

Hej! Är en 30 årig tjej i en mellanstor stad som bor med min sambo sedan 6 år och 2 katter. Vi har försökt skaffa barn i 2 års tid, men inget händer. Jobbar i sjukvården och har ofta väldigt stressigt, påverka kanske mina chanser och blir gravdid.För min mamma tog det 5 år innan hon blev gravid med mig, undrar om det kan vara ärftligt? Känner mig lite stressad nu när jag är över 30 år och alla mina vänner har barn. Bokat tid för utredning nu på torsdag, nervös för detta.
selma81
Nykomling

Re: Längtan efter att bli gravid

Inläggav Fridas » 25 okt 2012, 16:23

Hej Selma81!

Du behöver inte vara orolig för utredningen. Steg för steg i utredningen kommer ni att informeras, vad som kommer här näst och så vidare. Ni kommer få svar på varför utebliven gravidihet ev. beror på och då kan de lättare hjälpa er till en graviditet.

Jag och min sambo har nyligen genomgått en IVF-behandling som är en del i vår utredning. Jag är 26år och har diagnosen PCOS och för 10år sedan och då viste läkare överlag väldigt lite om mitt syndrom i alla fall i min lilla stad som jag kommer ifrån. Då sa de till mig att jag har minimalt med chanser till en graviditet. För mig 16år blev det ett slag i ansiktet fast jag inte hade planerat att bli gravid i den åldern. Men nu när jag är 26år och känner mig redo för föräldralivet tillsammans med min sambo måste jag säga att vi har haft turen och träffa skickliga och duktiga gynekologer och barnmorskor. Jag har inga barn sedan tidigare men jag plussade i går 24/10 så vi håller tummarna!

Jag hoppas att det går bra för dig semla81 idag på din början av utredningen, om du känner för de får du gärna dela med dig om hur det gick! Lycka till!
Fridas
Nykomling

Re: Längtan efter att bli gravid

Inläggav selma81 » 17 jan 2013, 19:25

Hej Fridas och tack för svaret. Såg inte det förren idag, har varit dålig på att logga in här. Utredning gick bra, min kille är kontrollerad med sina små gubbar och allt stod rätt till där och min läkare kunde ej hitta varför jag ej blir gravid, är tydligen 30 % tror jag hon sa som blir utredda där man ej hittar orsaken. Jag har börjat med hormontabletter Pergotime i tisdags och ska på ultraljud nästa vecka för kontroll av äggen så att de ej blir för många av hormonet så man får hoppas o se :) Vilken resa du varit med om, har hört om PCOS som en vän till mig har som även hon försöker bli gravid. Är nyfiken på hur det har gått för dig, berätta gärna om du vill. Skönt o dela sina tankar och upplevelser med en annan som kämpar för att bli gravid.
selma81
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: