Längtan till barn..

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Längtan till barn..

Inläggav linnsalabim » 25 jan 2013, 13:03

Hej på er!
Är helt ny här och försöker lära mig hur sidan fungerar.
Jag är 25 år och jag och min sambo har försökt få ett plus på stickan nu i 9 månader. Håller på med stickor för att pricka in äl osv. Varje månad går jag och hoppas även fast jag säger till mig själv att inte göra det, och varje månad blir jag lika besviken..
Just den här månaden känns det extra deppigt.. Börjar tappa hoppet och känner mig bara misslyckad. Verkar som att alla andra runt omkring bara tänker på barn så blir de gravida. Vet ju att det kan ta ett tag att bli gravid men känns så ledsamt just nu..
Hoppas höra från andra i samma situation och hur det går för er.

/Linn
linnsalabim
Nykomling

Re: Längtan till barn..

Inläggav linnsalabim » 25 jan 2013, 14:52

Ger mig hopp och ny energi att läsa om alla er andra här på forumet!
Bara att fortsätta kämpa!

/Linn
linnsalabim
Nykomling

Inläggav SofieOlin » 25 jan 2013, 15:19

Hej!
Jag tänkte bara ge dig lite nytt hopp :)
Jag var i exakt din situation för ett år sedan. Jag var 25, längtade efter barn, vi hade försökt i 9 månader, med stickor. Hoppet sjönk efter varje försök och vänner stoltserade med att de minsann "blivit med barn på första försöket!"
Men så en dag i januari, för nu exakt ett år och en dag sedan, lyckades vi! Och här sitter jag idag, med en liten fyra månaders tös fastklistrad vid bröstet. Jag är trött och sliten, men lycklig ändå!
Er dag kommer också. Försök att ha roligt under tiden och försök att ägna mycket tid åt varandra, det finns nämligen inte så mycket av den varan när väl ens älskade bebis anlänt.
Och ett tips till! Jag vet ju inte vad för ägglossningsstickor du använder, jag hade de billigaste stickorna, men vid första användandet av clear blue digitala stickor så gick det!
Stort lycka till!!
SofieOlin
Stammis

Status: Fick Ofelia 22/9-2012

Inläggav linnsalabim » 25 jan 2013, 15:42

Hej SofieOlin!
Tack för din uppmuntran! Och Grattis till lilltösen! :D
Jag har testat med både billiga och cb och tycker clearblue är absolut bäst! Har ganska oregelbunden mens så blir lite lättare att hålla reda på äl med stickor istället för att räkna och chansa.
Ska försökna slappna av och bara ha det mysigt nu ett tag framöver, men köper nog ett gäng stickor oxå :wink:
linnsalabim
Nykomling

Inläggav SofieOlin » 25 jan 2013, 15:51

Jag hade också oregelbunden, slog "fel" på 3-4 dagar åt ena eller andra håller hela tiden! Jag körde också på stickor hela tiden bara för att, lite svårt att sluta när man kört på så länge! Synd bara att det blir dyrt i längden :( Ett tips (som ni säkert gjort redan, man brukar ha försökt med det mesta när det gått 9 månader) men det är att köra på från några dagar efter att mensen slutat och varannan dag fram till att man får lite utslag på äl-stickan och då köra på morgon och kväll i ett par dar. Blir lite tråkigt med så planerat sex kanske, men man kan ju variera sig rätt ordentligt ;)
SofieOlin
Stammis

Status: Fick Ofelia 22/9-2012

Inläggav linnsalabim » 25 jan 2013, 15:58

Jo blir ju lite dyrt men känns skönt att ha koll iaf.
Vi har faktiskt inte testat med det! Sambon har varit riktigt trött på kvällarna pga mycket jobb så har mest blivit några dagar innan och när testen visat positivt. Men ska lägga upp det som förslag! Får väll se till att hålla han vaken hehe :wink:
linnsalabim
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 25 jan 2013, 16:31

En grej att tänka på, som jag bara måste skriva om, är att spermans kvalitet kan bli sämre/bättre beroende på klädstil och hur ofta/sällan man har sex. Du vet kanske allt detta jag kommer ta upp, men det skadar ju inte :)

OBS: Känsligt ämne, äcklig text?

Han ska inte bära tajta kalsonger, inga tajta brallor. Helst sova naken. För tajta kläder trycker upp pungen, och värmen ökar till kroppstemperatur (som spermier INTE tål). Så låt det hänga fritt!

Har man inte haft sex på kanske, 7dgr, så är det många spermier som har hunnit dö. Så första satsen är nästan oduglig. Har man sex flera ggr/dag minskar antalet spermier som hunnit mogna, och satsen blir heller inte så livsduglig. Sex 1 gång/dag brukar vara det bästa.

Sen kan man spekulera om metoder för att skaffa en flicka eller pojke. "flickspermier" simmar långsammare, men är mer tåliga och lever lite längre. "Pojkspermier" simmar snabbt, men tål inte lika mkt. Detta betyder att om man vill ha en flicka, kan man försöka ha sex var tredje dag (då är antalet tåliga "flickspermier" högre), för pojke: sex varje dag ("pojkspermierna" kommer först fram).

Ofta är det kvinnan som går och undrar vad det är för fel på henne, varför hon inte blir gravid. Men man får inte glömma att mannen oxå måste tänka på hur han äter/röker/klär sig.

Hoppas du får ditt plus snart!
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav linnsalabim » 28 jan 2013, 10:08

Hej Mysmonstret!
Kläderna är ingen risk att de förstör något i vårat fall men jag hade ingen aning om att första satsen på 7 dagar är nästan oduglig men det låter ju faktiskt väldigt logiskt!
Annars lever vi båda väldigt sunt. Har slutat röka sedan vi bestämde oss att skaffa barn och vi tränar regelbundet båda två.

Nu är det en ny cykel och ett nytt försök!
Sambon har nappat på SofieOlins tips så det ska vi testa den här månaden! Håll tummarna för oss
linnsalabim
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 28 jan 2013, 12:41

Håller tummar och tår :D
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav trasan84 » 28 jan 2013, 18:18

Det är sååå jobbigt att vänta och vänta när man så gärna vill.. Jag och min gubbe har varit tillsammans i över sju år och endast skyddat oss första två månaderna vi var tillsammans, resterande ca sju åren har jag hoppats, väntat och längtat men aldrig plussat på ett test... :cry: Har varit sen några gånger men nu är jag extremt hoppfull för mina bröst ömmar, jag är tröttare än vanligt och min mens är väldigt sen. Jag brukar alltid skriva upp i "menskoll" på telefonen när jag får den men förra månaden (dec) missade jag men jag vet på ett ungefär, och på ett ungefär är det över 45 dagar sen sist jag hade och så sen har jag aldrig varit... Tog ett RFSU-test igår som visade negativt, tog ett till i morse som också visade neg men jag har läst om tjejer som visat neg i tre månader in i grav innan det plussade... :? ringde RFSU och den damen sa med ilsken röst att deras test kan då MINSANN inte visa fel! Man vill ju så gärna men törs nästan inte hoppas för mycket trots att hjärnan gör det ändå... Kroppen kan ju även luras och jag får symptom bara för att jag är sen och hoppas men vi får väl se... Om jag inte får mens imorgon ska jag ringa MVC och boka tid så jag får veta, Hoppas och håller tummarna för er andra därute i samma sits som oss!
trasan84
Nykomling

Nästa

Återgå till Nykomling
Annons: