Längtan till barn..

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Re: Längtan till barn..

Inläggav trasan84 » 29 jan 2013, 21:39

trasan84 skrev:Det är sååå jobbigt att vänta och vänta när man så gärna vill.. Jag och min gubbe har varit tillsammans i över sju år och endast skyddat oss första två månaderna vi var tillsammans, resterande ca sju åren har jag hoppats, väntat och längtat men aldrig plussat på ett test... :cry: Har varit sen några gånger men nu är jag extremt hoppfull för mina bröst ömmar, jag är tröttare än vanligt och min mens är väldigt sen. Jag brukar alltid skriva upp i "menskoll" på telefonen när jag får den men förra månaden (dec) missade jag men jag vet på ett ungefär, och på ett ungefär är det över 45 dagar sen sist jag hade och så sen har jag aldrig varit... Tog ett RFSU-test igår som visade negativt, tog ett till i morse som också visade neg men jag har läst om tjejer som visat neg i tre månader in i grav innan det plussade... :? ringde RFSU och den damen sa med ilsken röst att deras test kan då MINSANN inte visa fel! Man vill ju så gärna men törs nästan inte hoppas för mycket trots att hjärnan gör det ändå... Kroppen kan ju även luras och jag får symptom bara för att jag är sen och hoppas men vi får väl se... Om jag inte får mens imorgon ska jag ringa MVC och boka tid så jag får veta, Hoppas och håller tummarna för er andra därute i samma sits som oss!

Uppdatering: Gjorde ett drop-in besök hos MVC idag, tog ett test men negativt det också :cry: Men mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och brösten ömmar som tusan, är tröttare än vanligt också men hjärnspökena slutar väl nån gång antar jag... Fick heller inte någon direkt rådgivning av henne, annat än att söka till kvinnokliniken för infertilitet eftersom vi försökt så länge utan resultat.. Killen har en son sen tidigare och jag blev kollad med "invärtes"-ultraljud för drygt tre år sedan men vi måste kolla för att iaf veta säkert.. Hoppas det går bättre för er tjejer därute, håller tummen för er!
trasan84
Nykomling

Inläggav linnsalabim » 31 jan 2013, 16:07

Hej trasan84!
Jobbigt när man bara går och väntar månad efter månad :(
Jag har också läst om såkallade låghormonare som inte plussat fören efter någon månad. Håller tummarna för att du är en av dem! :D
Jag väntar bara på äl nu.. Är inne på cykeldag 7 och brukar ha äl runt dag 20 så är ett tag kvar..
Håller tummarna för er andra också!
linnsalabim
Nykomling

Inläggav trasan84 » 02 feb 2013, 16:29

Jo det finns ju tydligen låghormonade, och jag hoppas också att jag är en av dom! Men jag undrar om man kan laktera om man inte är gravid... Var hos en tjejkompis som har en treårig son, hon frågade om det kommer ut något om jag försöker pressa fram mjölk och jag testade inte på stället men när jag kom hem, och mycket riktigt kommer det en liten droppe nästan genomskinlig men lite vit vätska, skulle ju gärna vilja veta om det är möjligt om man inte är gravid... Om "moster rosa" inte kommit innan tisdag ska jag gå på drop-in igen på MVC, och om det visar negativt även denna gång tror jag att jag ska "kräva" ett ultraljud. Håller tummen för dig med, hoppas hoppas hoppas!!! :D Har läst att om mensen inte kommer så ska den komma absolut senast två veckor efter den ska ha kommit, har passerat det stadiet så jag kan inte sluta hoppas heller, fastän jag försöker ställa mig in på att det inte är så... linnsalabim; har du barn sen tidigare eller är det första du försöker med, som jag?
trasan84
Nykomling

Inläggav SofieOlin » 11 feb 2013, 00:00

Linnsalabim: lycka till nu! För nu är det väl dag 20 snart? :)
SofieOlin
Stammis

Status: Fick Ofelia 22/9-2012

Föregående

Återgå till Nykomling
Annons: