Långdraget!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Långdraget!

Inläggav malin_masken » 25 nov 2012, 14:29

Nu har jag haft värkar till och från i 2 veckor.. va hos barnmorskan och fick en svepning i fredags och hon konstatera då att livmodertappen bara va ½cm kvar av och att jag redan va öppen 2,5 cm (omföderska). Efter det har jag haft starka värkar som kommer och går, men aldrig regelbundet.. håller på i 2-3 timmar sen avtar det helt.. Just nu känner jag mig jätte frustrerad och ledsen att behöva bli lurad hela tiden. Jobbigt eftsrom barnvakt och grejer ska fixas till sonen för att åka in, och att detta hållt på så länge!
Min barnmorska sa att skulle man ta hål på vattnet skulle det starta.

Har även gått 2 dygn sen svepningen vilket räknas som att den inte funkade.. :(

Kan man ringa förlossningen om att sticka hål? bör jag ringa? eller vänta ut? Jätte jobbigt är det :(
Bild
malin_masken
Alltid online

BIM: 090812
Bor: Haninge

Re: Långdraget!

Inläggav smulan_88 » 25 nov 2012, 16:51

Jag har ju ingen aning om vilken vecka du är i.. Men antar att du är i ca v.40, om jag var du skulle jag (i detta fallet du) iallafall ringa och höra dig för. Är det lugnt på förlossningen och du ändå är så nära inpå så borde ju inte barnmorskorna på förlossningen ha några invändningar.
Du får prova, och förklara hur det ligger till med din son och allt runt om.

Önskar dig lycka till! Snart är bebisen hos er! :lol:
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav madebymadde » 25 nov 2012, 17:17

som sagt om du redan är påväg och de kanske har lugnt så borde det inte vara några problem förstår att det är jobbigt att det drar ut på det hela tiden :(
madebymadde
Stammis

Status: flicka 16/1 -13

Inläggav L8i » 25 nov 2012, 20:54

Usch jag vet hur jobbigt det är! Jag fick under andra graviditeten starka regelbundna sammandragningar i v 33 och blev inlagd då. I två ve kor kändes det som lillebror var på väg varje dag. I v 36 och 37 blev det lite lugnare och kom bara varannan dag. Hela v 38 hade jag mer eller mindre riktiga regelbundna värkar varje dag fram tills det att han kom i v 38+4. Då tog det 3 timmar från första värk tills han var ute!!

Jag var så sjukt trött på det och trots att jag har en prematur sen innan och vet vilken lång och jobbig resa det är var jag beredd på att kasta in handduken i v 34 redan. Vill minnas att jag var 1 cm öppen i v 35 också, därefter tittade vi inte förrän jag kom in på förlossningen en sista gång.

Det som är lite läskigt är när man gjort att förarbete är risken lite större att det ska gå "för" fort. Vi hann ju med nöd och näppe få hit barnvakten och ta oss in på förlossningen innan jag nästan började krysta. Dessutom tog min kropp mycket mer stryk av en så pass snabb förlossningen att jag var helt mörbultad i dagar.

Skulle vi våga chansa och skaffa en tredje (vilket vi nog inte gör) skulle jag vilja bli igångsatt, så man vet när och man har allt planerat, kanske värt för er att se om det går?
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Återgå till Förlossningen