Långtidsammare?

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Långtidsammare?

Inläggav Danem » 27 apr 2012, 13:36

Jag ser mig egentligen inte som en långtidsammare än då min dotter bara är 16 månader men i andras ögon är jag kanske det, än är det inte dags att sluta amma för oss.
Finns det några fler här som inte känner någon stress med att avsluta amningen så fort som möjligt?
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: Långtidsammare?

Inläggav Stina » 21 maj 2012, 22:59

Puff puff!
Jag kände stress över att sluta om jag ska vara ärlig, kanske för att båda mina barn ville amma så mycket.
Men det är en intressant tråd kring amning, ska man inte kunna amma länge om man vill? Vem ska bestämma, tycka och tänka?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Nelia » 22 maj 2012, 22:31

Jag vill gärna amma länge den här gången (J slutade när han var 8 mån), men det är lite av en kamp om dagarna då han inte alls är lika intresserad längre. Funkar om vi ligger i sängen, så när vi är hemifrån långa stunder blir det nästan att han inte ammar alls vilket jag kan uppleva som lite stressande. Slutar med att han vaknar ofta om nätterna o ammar istället. Men det får väl vara så då. :wink:

Sen börjar jag jobba 1 september igen, och hoppas verkligen att det ska gå att kombinera jobb och amning. Jobbar tyvärr skift, så jag är ju borta många kvällar. Vi får se hur det kommer gå helt enkelt.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Stina » 22 maj 2012, 23:10

Åh, du får verkligen passa på att njuta av nattamningen då! :)
Hur gammal blir han då när du börjar jobba?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Nelia » 24 maj 2012, 14:43

Han är född 10 okt, så han kommer vara nästan 11 månader när jag börjar jobba. Han får amma så länge och ofta han vill känner jag :) Och som sagt, hoppas verkligen att det går att kombinera med jobbet så att han inte blir ledsen eller saknar amningen de 9 timmarna jag jobbar. Vi får se helt enkelt :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning