Hej på er!
Nu har vi fått vår efterlängtade lilla dotter.
Hon föddes fredagen 15 februari kl 18.17 och hon fick en tuff start. Hon fastnade på väg ut och hade navelsträngen om halsen och andades inte först. De fick ge henne syrgas och hon hämtade sig efter fem minuter. Men som följd av det hela så fick hon lågt blodsocker och fick läggas in på neo där vi blev kvar i lite över en vecka. Hon fick sockerdropp och sondmatades och hon hämtade sig sakta men säkert. Det var fruktansvärt att vara ifrån min älskade Victor i så många dagar och det blev många tårar men glädjen var stor när vi äntligen fick åka hem och nu försöker vi komma in i rutinerna och lära känna varandra.
Hon äter konstant känns det som, är det verkligen såhär i början?? Var bara 18 månader sen sist men har redan glömt.
Har inte fått tillräckligt med mjölk den här gången heller så jag ammar och ger ersättning parallellt och det känns helt ok. Är mycket lugnare med det den här gången, med Victor var jag så inställd på att man bara skulle amma så det var jättestressande när det inte kom igång. Men han blev ju helt underbar så det gör inget om man inte ammar, huvudsaken att de får mat så spelar det ingen roll.
Det känns sååå overkligt att vara tvåbarnsmamma, fattar det inte. Men det är fantastiskt roligt och jag längtar till Saga blir lite större och de kan börja leka med varandra. Otålig, nejdå.
Hoppas ni har det bra allihop med era små underverk. Tänk, våren närmar sig. Underbart.
Stor kram till er alla!