Långtidsförsökare som fått barn

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Långtidsförsökare som fått barn

Inläggav Solen73 » 17 okt 2012, 22:02

Femman o Osofin;
Jag hänger nu i en tråd som heter - Tråd för oss som vill ha syskon men det dröjer........

Håller tummarna!!!!!
Jag har ju mens nu.....
Känner nog att jag vill testa en gång till själva på äl när jag slutat amma o se vad som händer (slutade ju bara 2 v innan denna äl...) innan vi bekostar FET.....
Bild
Användarvisningsbild
Solen73
Alltid online

Status: Lycklig 2-barnsmamma :-)

Inläggav osofin » 18 okt 2012, 10:21

Femman: Åh jag vet! det är det om är så tråkigt. Själv testade jag ändå efter ÄL-sprutan på dag 7 typ efter den. På dag 9 eller 10 visade testet negativt och dagen därpå var det positivt igen och då visste jag att sprutan gått ur kroppen och att testet var positivt på riktigt! :D

Solen: Jag förstår precis hur du tänker. Själv hade jag slutat amma 1 vecka innan jag fick positivt test för några veckor sen. Men sen fick jag ju missfall....igen.... Så vi provade också själv först. Nu ska vi köpa oss ett FET i november. Väntar på första mensen efter MA bara och sen kör vi! :)
Hoppas att ni lyckas på egen hand. Det är ju endå en hel del pengar det handlar om. Småpengar om det lyckas, men mycket pengar om det inte gör det.
För oss kostar det 8032kr. Vad får ni betela om jag får fråga? :oops:
Bild
Bild
Bild

Missfall dec -08 v.6, våren -09 v.5, hösten -09 v.5, mars -10 v.10, sommaren -10 v.5, nov -10 v.5, sep -12 v.6, feb -13 v.5, maj -13 v.10, okt -13 v.5
Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav Solen73 » 19 okt 2012, 11:58

Osofin;
Jag hade slutat amma ca 2 v innan förra äl men d blev inget :-(
Får se nästa gång......
Hade varit kul o kunna bli gravid på egen hand eftersom de ej hittat ngt i vårt fall som e den "felande" länken......men annars har vi ju 3 st i frysen.
Vi skulle få betala 8700:- för varje försök.
Nu känner jag att jag måste läsa på hos FK oxå ang o behålla sin SGI!
Ngn ska kan d?
När måste 2an komma för att få behålla sin SGI :shock:
Bild
Användarvisningsbild
Solen73
Alltid online

Inläggav Femman » 19 okt 2012, 12:08

Tror det är om du blir gravid inom 18 månader, kan ha fel, men det är vad jag hört.
BildBild
Femman
Alltid online

Status: Är så lycklig! Äntligen är vi 3

Inläggav Solen73 » 19 okt 2012, 22:22

Läste idag att man behåller SGIn om man blir gravid igen innan första barnet e 1år o 9 mån......
Bild
Användarvisningsbild
Solen73
Alltid online

Inläggav MissB » 05 mar 2013, 13:06

Hej på er!
Nu har vi fått vår efterlängtade lilla dotter. :D
Hon föddes fredagen 15 februari kl 18.17 och hon fick en tuff start. Hon fastnade på väg ut och hade navelsträngen om halsen och andades inte först. De fick ge henne syrgas och hon hämtade sig efter fem minuter. Men som följd av det hela så fick hon lågt blodsocker och fick läggas in på neo där vi blev kvar i lite över en vecka. Hon fick sockerdropp och sondmatades och hon hämtade sig sakta men säkert. Det var fruktansvärt att vara ifrån min älskade Victor i så många dagar och det blev många tårar men glädjen var stor när vi äntligen fick åka hem och nu försöker vi komma in i rutinerna och lära känna varandra.
Hon äter konstant känns det som, är det verkligen såhär i början?? Var bara 18 månader sen sist men har redan glömt. :P
Har inte fått tillräckligt med mjölk den här gången heller så jag ammar och ger ersättning parallellt och det känns helt ok. Är mycket lugnare med det den här gången, med Victor var jag så inställd på att man bara skulle amma så det var jättestressande när det inte kom igång. Men han blev ju helt underbar så det gör inget om man inte ammar, huvudsaken att de får mat så spelar det ingen roll.
Det känns sååå overkligt att vara tvåbarnsmamma, fattar det inte. Men det är fantastiskt roligt och jag längtar till Saga blir lite större och de kan börja leka med varandra. Otålig, nejdå. :P
Hoppas ni har det bra allihop med era små underverk. Tänk, våren närmar sig. Underbart. :D
Stor kram till er alla! :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
MissB
Alltid online

Status: Mamma till två underverk, Victor och Saga

Inläggav Femman » 05 mar 2013, 14:00

Stort Grattis min vän! Helt fantastiskt att du är 2 barnsmamma nu efter den långa resa ni gjort. Nu har ni 2 mirakel :)

Kram
BildBild
Femman
Alltid online

Status: Är så lycklig! Äntligen är vi 3

Inläggav pxls » 22 maj 2013, 11:21

Här inne var det lite dött minsann : )

Det är några som bakar på syskon va? Vi har äntligen bestämt oss för att försöka oss på ett syskon till Felicia. Haft maaaassa ursäkter innan om varför de inte passar med ett till barn nu osv, men äh, vi tutar och kör! Vill att det inte ska vara allt för stor ålderskillnad emellan dom, och har vi samma otur som sist så kanske det dröjer länge. Så lika bra att sätta igång : )
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap v.7 (6+3) juni -13
Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Status: Felicia 110806 ♥ Lillebror BF 140830

Inläggav andypandy » 07 aug 2013, 22:13

Hej Långtidsförsökare! Har letat efter denna tråd då jag hängde i "Gravida långtidsförsökare" länge och tänkte sedan hoppa in på denna tråd (som det skrevs om i "Gravida långtidsförsökare"). Men tiden har gått - min lilla kille är 10 månader redan, men jag vill ändå kolla om det finns några som är in och kollar här, eller om det finns någon annan tråd för oss som kämpat länge. Någon som vet?
Hej från andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Grim » 10 aug 2013, 10:39

andypandy skrev:Hej Långtidsförsökare! Har letat efter denna tråd då jag hängde i "Gravida långtidsförsökare" länge och tänkte sedan hoppa in på denna tråd (som det skrevs om i "Gravida långtidsförsökare"). Men tiden har gått - min lilla kille är 10 månader redan, men jag vill ändå kolla om det finns några som är in och kollar här, eller om det finns någon annan tråd för oss som kämpat länge. Någon som vet?
Hej från andypandy

Hej hopp!

Jag valde att bokmärka denna tråd tills vår lille kommer ut om ett par veckor. Tror inte det finns någon annan tråd, åtminstone har jag inte sett någon.
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: