Annons:

Långtidsförsökare som fått barn

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Långtidsförsökare som fått barn

Inläggav MissB » 10 aug 2013, 19:28

Halloj andypandy.
Jodå, jag är in här då och då och tar en titt. Man har ju liksom inte riktigt tiden alla gånger och när man har tiden så finns inte alltid orken. Det är full rulle här om dagarna men på kvällarna har jag mina sköna egenstunder i tv-soffan och då kikar jag in här ibland som sagt.
Det är ju inte en sån aktiv tråd men den hänger kvar och vi är här ibland i alla fall. Skönt att veta då man ibland kan känna sig lite ensam eller om man behöver få nåt råd eller bara vill säga hej.
:)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
MissB
Alltid online

Status: Mamma till två underverk, Victor och Saga

Inläggav Grim » 24 aug 2013, 07:57

Då kan jag numera gå in här och skriva. Vår lille gosse tyckte det var dags att komma ut redan nu. Kl 13.55 den 22/8, efter över 1½ dygn av kämpande (med racerfart på slutet), kom vår lille Birk till världen. 49 cm lång och 3320 gram kunde han stoltsera med. Förlossningsberättelsen finns på min blogg för övrigt. Just nu kämpar vi med att få amningen att funka igen, vilket den gjorde på BB. Inte blir det bättre av att det är en herre med väldigt mycket egen vilja.. 8)
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Femman » 24 aug 2013, 09:01

Stort Grattis!
Hoppas ni får amningen att fungera. Vi kämpade länge med det men slutade efter 3 mån. Både min son och jag mådde bättre av det så det var rätt för oss. Det finns hjälp att få om ni behöver.
Njut så mycket ni kan, bebistiden går så fort.
Lycka till!
BildBild
Femman
Alltid online

Status: Är så lycklig! Äntligen är vi 3

Inläggav Femman » 24 aug 2013, 09:01

Stort Grattis!
Hoppas ni får amningen att fungera. Vi kämpade länge med det men slutade efter 3 mån. Både min son och jag mådde bättre av det så det var rätt för oss. Det finns hjälp att få om ni behöver.
Lycka till!
BildBild
Femman
Alltid online

Inläggav Grim » 24 aug 2013, 12:05

Femman skrev:Stort Grattis!
Lycka till!

Tackar! :) Han har viljan att amma och försöker greppa, men han vissa av gångerna verkar han inte få något bra tag. Misstänker problemet är mina bröstvårtor. Vi ska på återbesök på sjukhuset imorgon för PKU-test och lite sånt, så jag tänkte passa på att be om lite hjälp när vi ändå är där.
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav pxls » 26 aug 2013, 08:07

Grattis Grim till sonen!!

Amning kan vara klurigt, och man känner bäst själv hur man vill göra :) Förr oss var det tvärtom, allt gick som en klocka från dag 1 men det som var svårt var att få henne att sluta.. Vid 22 månaders ålder lyckades vi äntligen! Så nu har hon varit amningsfri i drygt 3 månader ;) Är lite tveksam inför framtida amning pga det, var riktigt jobbigt de 10 senaste månaderna med amning när hon skrek och slet i mig överallt.
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap v.7 (6+3) juni -13
Användarvisningsbild
pxls
Alltid online

Status: Felicia 110806 ♥ Lillebror BF 140830

Inläggav MissB » 27 aug 2013, 19:53

Grattis till lilla Birk Grim. Vilket fint namn. :)
Jag hade problem med amningen med bägge mina trollungar, med Victor kämpade jag på i två månader och med Saga blev det lite längre, jag delammade och slutade efter fem månader. Fast sista månaden eller de två sista månaderna var det bara en eller två gånger per dag så det räknas väl inte som amning. Det var mest som en mysstund och fick hon i sig nåt så fick hon.
Känn ingen press med amningen, försök om du vill och kan men går det inte så går det precis lika bra med ersättning. Båda mina är ersättningsbarn och de mår prima båda två. Jag blir lite trött på tabut som nästan ligger över det här med ersättning och amning. Det är tillräckligt med mycket nytt och massa känslor och intryck som nybliven förälder så man ska inte behöva känna skuld eller ångest över amningens vara eller inte vara.
Huvudsaken man gör vad som känns rätt och bäst för en själv och att man mår bra. En glad och lycklig mamma har en glad och lycklig bebis. :)
Stort grattis igen och lycka till.
:)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
MissB
Alltid online

Status: Mamma till två underverk, Victor och Saga

Inläggav Grim » 27 aug 2013, 22:02

Tusen tack. Amningen funkar kanon nu, så länge jag använder amningsnappen. Dock ligger vi inne på neo sen igår morse. Vid återbesöket var han lite för gul, så han fick sola fram tills på förmiddagen idag. Vi är fortfarande kvar, nytt prov tas runt 04 i natt och ev blir det lite mer solning.
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Femman » 28 aug 2013, 22:16

Hoppas han blir av med gulsoten snart och att ni får komma hem igen.
Skönt att amningen fungerar bättre.
Lycka till med ert nya liv hemma!
BildBild
Femman
Alltid online

Inläggav Grim » 01 okt 2013, 13:09

Lille Birk är 5 veckor gammal och växer i en rasande fart! Han väger nu 4725 gram och är 55 cm lång. Vi förvånas fortfarande över vilken snäll liten gosse vi fått. ♥ Allting funkar bra här hemma och hundarna är väldigt förtjusta i honom. Speciellt tiken som pussar på honom varje chans hon får. 8)
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: