Långtidsförsökare som fått barn

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Långtidsförsökare som fått barn

Inläggav andypandy » 24 okt 2013, 15:24

Hej alla!
Och STORT grattis Grim till din lilla Birk. Sååååååå roligt att höra att du har din lille goding hos dig nu och att allt går bra.

Som MissB skrev så rusar tiden förbi fort och det är sällan jag hinner in här på MB och kolla eller skriva. Men ni finns med i tankar och hjärtat mitt. Tänker med lycka och glädje tillbaka på tiden när man satt här på MB och skrev om glädje eller sorg och fick alltid ett sådant otroligt stöd! Det är otroligt vad man faktiskt kan göra för varandra.
Vi som fick barn i september 2012 har från att vara en MB-grupp blivit en facebook-grupp och då är det ju lite lättare att hålla kontakten och få "nyheter" om vad som händer alla mammor och barn!

Jätteroligt att det fortfarande är lite aktivitet i den här tråden och hoppas att fler kommer med!!!

Kram på er alla från andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Grim » 25 okt 2013, 09:54

andypandy: Tusen tack. :) Vi är så himla lyckliga att äntligen ha vår lille gosse på utsidan. ♥ Tänk vad fort tiden går!

För ca 2 timmar sedan var jag på efterkontrollen. Valde att avstå gynundersökningen just nu, då vi ändå bokade tid för insättning av spiral om 3 veckor. Fick läsa sammanfattningen av förlossningen (har precis beställt kopia på hela förlossningsjournalen) och det var ganska intressant. Nog för att jag vet att jag inte hade krystvärkar särskilt länge, men inte trodde jag det gick så fort. Från att ha haft förvärkar sen kvällen den 20:e, till krystvärkar 13:20 den 22:a och så föddes han 13:55.. Inte konstigt att han blev medtagen av det hela. Fick se att hans apgar låg på 6 både efter 1 resp 5 min och han blev ju inlagd på neo fram tills kvällen. Ska bli lite intressant att få läsa hela journalen sen.
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Solen73 » 27 okt 2013, 22:42

Stort GRATTIS Grim!!!!
Skönt att allt gick bra!

Jag var långtidsförsökare me dottern o nu även denna gång.
Syskonet e beräknat till mitten av feb.
Me dottern visste jag inte om d kom lite vatten eller om jag pinkat på mig ca 2 tim innan hon var ute.... Ringde FL kl 15, skulle avvakta. Fick ringa igen 15.30 för då satte kraftiga värkar igång me 5 min mellanrum.
Vi fick slänga oss i bilen, 15.45 kommer vi in på FL o 16.14 e hon född!!!
Hade 10 värkar på FL varav 3 krystvärkar.
Så d kan gå undan!
Bild
Användarvisningsbild
Solen73
Alltid online

Status: Lycklig 2-barnsmamma :-)

Inläggav Grim » 13 dec 2013, 15:19

När fick era barn sin-/a första tand/tänder?

Birk har varit kinkig ett par dagar och i förrgår vägrade han sova om han inte sov mig. Så fort jag lade ner honom vaknade han och var ledsen. Tänkte först att det var för att det verkar hända mycket med hans utveckling just nu, då han börjat greppa allting och stoppa i munnen bland annat. Sen började han dregla mer än vanligt, så det rann! Kikade i munnen och såg två små risgryn som precis kommit fram ur tandköttet, en kindtand på vardera sida i underkäken, plus att de två framtänderna uppe ligger redo. Fick bli en tripp till Ica och köpa bitring med kyldel och flytande alvedon. Sen jag började smörja tandköttet med det sover han mycket bättre och är även glad när han är vaken!

Jag vet ju att de kan få det tidigt, men inte hade jag räknat med att han redan skulle få! Inte den bästa tajmingen heller, när vi har hund som för 3:e gången opererat bort klokapslar (den här gången på baktassarna) och även han kräver en del uppmärksamhet och skötsel. Men sen har ju vår lille gosse haft "dålig tajming" sen han föddes. :wink:
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav Solen73 » 19 dec 2013, 22:35

Grim;
De kan ju få redan runt 3 månader, tror inte dottern fick förrän runt 6-7 mån......

Idag har jag varit på TUL o allt såg bra ut :D
Bebis väger runt 2 kilo o normalt mefostervatten.
De kollade även livmodertappen som ligger kvar på ca 3,7cm - så nu kan jag vara lugn inför julhelgen :D
Bild
Användarvisningsbild
Solen73
Alltid online

Status: Lycklig 2-barnsmamma :-)

Inläggav Grim » 22 feb 2014, 22:01

Uj uj, tiden går på tok för fort! Kan knappt tro att det idag är 6 månader sedan vi välsignades med denna ljuvliga gosse! :shock: Alla runtomkring oss påpekar jämt vilken lugn och snäll bebis vi har. Han följde med mig och tittade på hundutställning förra helgen och skötte sig verkligen exemplariskt. Glad och snäll hela tiden, somnade till och med av sig självt! Och det gör han inte ens hemma. 8)
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav osofin » 24 feb 2014, 19:43

Grim: Ja, oj vad tiden går fort! Så härligt att det går så bra :)
Bild
Bild
Bild

Missfall dec -08 v.6, våren -09 v.5, hösten -09 v.5, mars -10 v.10, sommaren -10 v.5, nov -10 v.5, sep -12 v.6, feb -13 v.5, maj -13 v.10, okt -13 v.5
Användarvisningsbild
osofin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav andypandy » 11 mar 2016, 11:37

Hej alla fina långtidsförsökare med barn!
Finns det några av oss aktiva här inne nu?
Kram från nyfiken Andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Grim » 11 mar 2016, 11:41

Jag är kvar! Eller jag loggade faktiskt in idag för att kolla läget lite. :) Kul att se att jag inte var den enda som gjorde det.
* B född 2013

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav andypandy » 23 maj 2016, 21:22

Hej Grim!
Vad lustigt att du också loggade in just då för att kolla läget.
Hur går det för dig och din lilla grabb? Funderar ni på syskon?
Vi hörs - andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: