När fick era barn sin-/a första tand/tänder?
Birk har varit kinkig ett par dagar och i förrgår vägrade han sova om han inte sov
på mig. Så fort jag lade ner honom vaknade han och var ledsen. Tänkte först att det var för att det verkar hända mycket med hans utveckling just nu, då han börjat greppa allting och stoppa i munnen bland annat. Sen började han dregla mer än vanligt, så det rann! Kikade i munnen och såg två små risgryn som precis kommit fram ur tandköttet, en kindtand på vardera sida i underkäken, plus att de två framtänderna uppe ligger redo. Fick bli en tripp till Ica och köpa bitring med kyldel och flytande alvedon. Sen jag började smörja tandköttet med det sover han mycket bättre och är även glad när han är vaken!
Jag vet ju att de kan få det tidigt, men inte hade jag räknat med att han redan skulle få! Inte den bästa tajmingen heller, när vi har hund som för 3:e gången opererat bort klokapslar (den här gången på baktassarna) och även han kräver en del uppmärksamhet och skötsel. Men sen har ju vår lille gosse haft "dålig tajming" sen han föddes.