Nu har jag också hittat hit.
Skönt att se er alla.
Vi försökte i ca 4 år innan vi blev spontant gravida mellan 2 IVF-bahandlingar. Har 5 missfall, ett misslyckat IVF-försök och embryo som ej överlevde upptiningen bakom oss. Nu sitter jag här med min 9 dagar gamla älskling Alexander

När det gäller amningen så har jag problem åt andra hållet osofin. Har haft svårt att komma igång med mjölken. Har hyrt hem en pump från BB. ska bara använda den lite mer regelbundet. Har svårt att få tiden att räcka till ibland

Just nu har jag bra produktion i högra bröstet och stort sett ingen produktion i vänstra. Konstigt, men jag kör vidare och pumpar och låter honom suga. Är han fortfarande hungrig efter jag ammat så länge han vill så ger vi honom mjölkersättning.
Han verkar nöjd men man vill ju att han ska få tillräckligt och att han ska växa.
I morgon kommer BM från MVC på hembesök så då får jag be henne om lite tips. Annars får jag nog kontakta ammningshjälpen.
Det har blivit bättre. Kunde bara amma med plasttutte tidigare men nu kan han ta tag själv. Dock inte optimalt än, han suger lite för ytligt än. Vi gjorde misstaget att introducera honom för napp första natten hemma. Läste senare att det kan förvirra barnet och göra det svårare för barnet att hitta rätt teknik vid bröstet. Så nu jobbar vi på att han ska öppna munnen mera. Nu vill han snutta tutte hela tiden, inte alltid äta.
Men jag har bestämt att jag ska jobba vidare och förhoppningsvis kan vi hitta något sätt som passar oss.
Kram till er alla härliga mammor