Imorgon är min lilltheh 12 veckor. Tiden den bara flyger fram och samtidigt känns det som om vi haft henne jämt.
Mary-Ester är duktig numer på att somna, men hade stora problem med det iallafall de första 6 veckorna. Däremot så sover hon inte länge på natten och jag får amma oftare på natten än på dagen för det mesta.
Igår var det en jobbig dag för jag glömde ge henne minifom innan den matning och när jag kom på det, gav jag henne efteråt, men tyvärr var det försent för hon skrek och skrek och skrek av magont stackarn. Skönt att veta att det hjälpet dock och att vi inte ger det i onödan.
Har riktigt dåligt samvete också för vi har inte varit ute och gått sen i lördags så ska ut snart. Försöker komma ut med henne varje dag och har gjort det sen hon föddes. Trots snö och oväder. Barnen behöver ju frisk luft....och jag med för den delen

På två månaderskontrollen vägde hon 4240 gr och var 55,5cm. Har tackat nej till en vägning innan 3 månaderskontrollen. Så det ska bli spännande. Då är det dags för vaccineringen också.
Vet inte om jag skrev det sist, men tokfian håller redan på att få tänder. Kollade med BM och hon kunde också känna det. Fast det kan ju dröja innan de kommer fram helt, även om vi vet att de är på G. Egentligen inte mig emot om det dröjer till sommaren för då ska jag amma mindre. Inte kul när hon biter mig...känns redan ibland och det trots att ingen tand kommit ut helt än....
Roligt att det skrivs lite här ibland. Det är ju svårt för oss alla att få tid till sådana lyxsaker som att sitta i heöa 5 minuter vid datorn

Men härligt att höra från er...att det trots allt går ganska bra för oss alla!