less på dessa förvärkar/sammandragningar

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

less på dessa förvärkar/sammandragningar

Inläggav flicka79 » 28 apr 2009, 20:37

Jag är idag på BF, men har trott att det varit på g för mig så många kvällar... Men fortfarande ingenting...

Jag har mens smärtor, ryggont i halva ryggen och nedåt, sammandragningar så fort jag ställer mig upp och rör mig, men dessa gör aldrig ont och ingenting mer än så händer. Allt detta övergår aldrig till förlossning, har haft det så här den senaste veckan, speciellt på eftermiddagen och kvällen .

Snälla säg att någon annan upplever samma sak eller att det har satt igång snabbt för er efter att ni haft det så här ett tag...

Vill bara att det ska bli ont så jag får fara in och hämta ut min bebis! :)
flicka79
Nykomling

Re: less på dessa förvärkar/sammandragningar

Inläggav pumpan » 28 apr 2009, 20:44

Vill inte göra dig ledsen nu men med mitt första barn gick jag över 17 dagar åblev igångsatt för att ajg tvingade läkaren, hehe! Å varje dag typ 2 veckor innan BF så hade jag förvärkar å sammandragningar. Med andra barnet va det likadant fast då gick jag över 1 vecka å det satte igång självmant. Så det där med att det värker å att du har sammandragningar är inget ovanligt, å man vill så gärna att de ska vara på riktigt! Men du ska se att det snart är dags för dig, jag håller tummar å tår!!!! :D
pumpan
Alltid online

BF: 091217

Inläggav Pea80 » 29 apr 2009, 09:23

Lite komiskt. Jag hade kunnat skriva ditt inlägg ordagrant. Har BF idag och upplever precis samma som dig. Sammandragningar så fort man ställer sig upp. Molande värk och lite smärtor i ryggen på eftermiddagar och kvällar. Varje gång tänker jag att nu kanske det är på G, men det går alltid över. Försöker ställa in mig på att detta kommer ta tid, men man är ju så fixerad på sitt datum. Vill också bara att det ska börja göra ont. Det enda positiva är att jag blir mindre och mindre nervös inför förlossningen och bara vill att den ska komma ut istället.

Hoppas det sätter igång rejält snart för oss båda :D
Bild
Bild
Pea80
Stammis

Inläggav 11van » 29 apr 2009, 09:39

Ja man blir nästan vansinnig på att inget mer händer... Det känns ju lite märkligt att längta efter ordentlig smärta, men när den kommer så VET man ju att det är på G...
Jag blir liksom besviken varje morgon jag vaknar och inser att jag sovit en hel natt utan att något hänt... SUCK!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
11van
Alltid online

BF: 090421
Bor: Stockholm

Inläggav flicka79 » 29 apr 2009, 13:08

skönt att jag inte är den enda som sitter och håller på att bli galen av detta, jag har nu ställt in mig på att få gå över tiden ordentligt, iallafall 14 dagar... Precis som ni skriver fixerar man sig på sitt datum och blir bara besviken när man vaknar på morgonen utan någon framgång alls.

Vet någon om dessa förvärkar eller sammandragningar mjukar upp livmodertappen eller gör någon nytta på så sätt eller är det bara träning för livmodern?

hoppas att någon snart får bebis...
flicka79
Nykomling

Inläggav stajners » 29 apr 2009, 23:06

Kan med säga att jag hade det så i många många veckor innan jag väl födde. Jäkla jobbigt och smärtsamt. Men så länge lär ni ju inte behöva vänta nu.
Hoppas det sätter igång snart, kan ju lika gärna göra det!

Lycka till!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav 11van » 29 apr 2009, 23:39

Barnmorskan gjorde en hinnsvepning på mig idag. Det sägs att det ökar sannorlikheten för att förlossningen startar inom 48 timmar. Det känns som att sammandragningarna är lite annorlunda, men det kan ju kanske också bero på att någon varit inne och "klappat" lilla bebben på huvudet...??
Bild
Bild
Användarvisningsbild
11van
Alltid online

BF: 090421
Bor: Stockholm

Inläggav Fröken B » 30 apr 2009, 09:10

Har också haft sammandragningar och molvärk några veckor nu och än är det 3 veckor till bf, alltså kan jag gå så här i 6 veckor till ... Det hopas jag verkligen att jag slipper :shock: Jag menar, det är ju från valborg till midsommar (nästan). Men som sagt ni är ju längre gångna än jag och jag hoppa ni får riktigt ont snart! :wink:
Bild

Bild

MA 0805 v11
Användarvisningsbild
Fröken B
Alltid online

BIM: 100915

Inläggav KramKolan » 12 maj 2009, 11:18

Jag har haft så i två veckor nu.. =( Förra gånge gick jag över 2 veckor, men då hade jag bara lite mensvärk.
Den här gången får vi väl se...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Återgå till På G till BB