Lista era tecken på förlossning!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Lista era tecken på förlossning!

Inläggav amdime » 10 mar 2011, 20:03

Hade tidigare kännt av förvärkar i flera veckor, men natten innan han föddes hade jag svårt att somna av "någon anledning" kl 04 tyckte jag att "förvärkarna" började komma lite väl ofta och kändes mer och mer, ringde förlossningen kl 10, 11 nån gång, var där kl 12 och var då öppen 3 cm. Fick frågan om vi ville åka hem igen och invänta starkare värkar och det gjorde vi, åkte därifrån kl 13. Köpte med oss mat från mc donalds hem... Någon gång mellan kl 13.30 och 14 blev värkarna starkare, jag hade svårt att vara still så jag gick omkring i rask takt i lägenheten och POFF så gick vatnet, så bara att åka in igen! kl 18.00 var vår son ute :)
Bild

Bild
amdime
Stammis

BF: 110423
BIM: 100820
Status: Mamma till 1+tvillingar!

Inläggav Ruthevelina » 18 jan 2013, 21:16

Min son kom till världen en torsdag kring kl. 11.
På måndag vid kl. 17 kände jag ett extremt tryck nedåt och kl. 24 samma dag så fick jag pyspunka
( vattnet gick inte men det kom rätt mkt vätska ändå ) och efter det började värkarna. Det är dom enda tecknen jag fick.
Ruthevelina
Stammis

BF: 150305

Inläggav flingan32 » 05 apr 2013, 09:40

Fick värkar 1 och en halv vecka innan BF. Var beräknad den 14de mars och fick värkar på morgonen den 2ra mars första gången och sen dagen efter men det avtog på dagarna. Men vi ringde rätt ofta till förlossningen för att få tips på hur vi ska göra. Efter tre vändor till förlossningen så bad jag om en induktionstid för att värkarna var väldigt utdragna och jobbiga. Fick tid den 11te först men jag flyttade fram den till 13de mars. Så kl 02.12 började värkarna den 13de mars och jag tog ett bad och försökte med att ta alvedon osv. men det gick inte att vara hemma längre så vi ringde och vi fick åka in och då blev vi inskrivna. Samma dag kl 22.00 var lilla Scarlett född med besked. Slemproppen gick några dagar innan beräknad födelse. Men det behöver ju inte vara ett tecken på att förlossningen har startat, i mitt fall var det det eftersom värkarna hade redan dragit igång och jag var lite öppen (1 cm) och en del av livmodertappen var redan borta. Däremot gick det undan på slutet. Först kl 18 på kvällen samma dag var jag öppen 7 cm. Vattnet gick en kvart innan hon föddes och krystvärkarna kom igång två minuter innan hon var född. Så jag slapp krysta så länge iaf. Lustgasen gjorde susen :)
flingan32
Nykomling

Inläggav Ida i Hult » 16 sep 2013, 10:06

För mig var det tydligaste tecknet att jag var hungrig som sjutton. Jag åt lagad mat 3 ggr dagen som värkarna började och däremellan åt jag lite annat smått och gott. Blev inte heller mätt.
Värkarna började söndagen kl. 16 och min son föddes kl 15.40 på måndagen. Trots att jag ätit som sjutton dagen innan var jag vrålhungrig inne på förlossningen. Nästa gång ska jag se till att äta i bilen in till förlossningen eftersom man inte får äta något när man väl kommit in.
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav elli1986 » 20 feb 2014, 18:16

Känsla av att vara super kissnödig
blev dålig i magen ( typ diarré) Har hört att tarmarna ska vara super känsliga och det blev mina så ingen laxering här:-)
verkar
ont i ryggen
Tappade matlusten några timmar vi åkte in
elli1986
Nykomling

BF: 140726
Status: Gravid med min andra lilla kille

Föregående

Återgå till Förlossningen