lite för oss pappor kanske

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Inläggav helvite » 28 nov 2006, 13:05

I vårt fall här så ingick pappa-gruppen i konceptet. I samband med utbildningsmötena på BVC skapades pappa-gruppen. Vi kommer som par dit, delar på oss där i olika grupper. Många frågor kanske inte direkt berör pappan som de tar upp på BVC. Därför ville de särskilja oss vissa träffar. Naturligtvis har vi även träffar ihop med mamma-gruppen. Det funkar fint! Det är snudd på att vi i pappa-gruppen kommit varandra närmare än mammorna i mamma-gruppen (som ofta tycks bara vara koncentrerade på smärtlindring vid förlossningen o dyl.) *s*
helvite
Stammis

Inläggav gluffsen » 29 nov 2006, 12:37

hmmm! kan nog vara så! dom fokuserar på sånt medans vi tjôtar om annat.;)
Användarvisningsbild
gluffsen
Stammis

Inläggav helvite » 29 nov 2006, 14:02

He he he.. Skönt att se dialekten lysa igenom tangentbordet! =)

Jag ska faktiskt ta å "ringa en go göbbe" i "Götet" snart. Min svåger jobbar med mobila lösningar å jag behöver veta lite om detta till projektet jag jobbar med. *s*
helvite
Stammis

Inläggav gluffsen » 30 nov 2006, 11:11

hehe visst e det;) och i götet finns det många goa gôbbar fast det finns många knassiga gôbbar där med. som mej. och dom e ännu bättre.:D
vad e det du jobbar med om man nu får fråga?
Användarvisningsbild
gluffsen
Stammis

Inläggav helvite » 01 dec 2006, 13:58

Jag håller på med en stoor upphandling på ett betalsystem för kollektivtrafik i mellan Sverige.

Bussar, tåg, automater, kundcentran, internetlösningar osv. Man ska kunna betala med betalkort i mobila enheter å då behövs en clearing mot resp bank göras. Därav mitt intresse för trådlösa överföringar av data.
helvite
Stammis

Inläggav gluffsen » 01 dec 2006, 17:53

oki! ännu mer teknik som jag inte fattar, jag e sån funkar det inte med slägga så funkar det med en ännu större slägga, så e det på volvo lastvagnar när vi bygger chassi. jag har jobbat som svetsare och montör. hehe sån e jag:D
Användarvisningsbild
gluffsen
Stammis

Inläggav helvite » 04 dec 2006, 13:43

En slägga är aldrig fel. Kan man inte göra karriär med att använda den på riktigt sätt kan man alltid göra karriär genom att kasta den i någon OS-gren! =)

Det var säggmästerkap och ryssen klev fram, kastade och slog olympiskt rekord.
Han fick frågan: "Hur kommer det sig att du blivit en sån bra släggkastare?"
Han svarade: "Min far var släggkastare och han lärde mig att arbeta hårt så man kan uppnå bra resutat."
Så klev amerikanen fram, kastade och kom ännu längre än ryssen. Han fick samma fråga och svarade: "Min far var släggkastare och han lärde mig att ta tillfället i akt och satsa hårt för nationens bästa."
Till sist klev svensken fram, kastade turneringens längsta kast. Han fick samma fråga och svarade: "Min far var kommunalarbetare och han lärde mig att så fort du får ett verktyg i händerna så kasta ifrån dig det så hårt och långt du kan."
helvite
Stammis

Inläggav gluffsen » 05 dec 2006, 12:02

helvite skrev:Det var säggmästerkap och ryssen klev fram, kastade och slog olympiskt rekord.
Han fick frågan: "Hur kommer det sig att du blivit en sån bra släggkastare?"
Han svarade: "Min far var släggkastare och han lärde mig att arbeta hårt så man kan uppnå bra resutat."
Så klev amerikanen fram, kastade och kom ännu längre än ryssen. Han fick samma fråga och svarade: "Min far var släggkastare och han lärde mig att ta tillfället i akt och satsa hårt för nationens bästa."
Till sist klev svensken fram, kastade turneringens längsta kast. Han fick samma fråga och svarade: "Min far var kommunalarbetare och han lärde mig att så fort du får ett verktyg i händerna så kasta ifrån dig det så hårt och långt du kan."

asg! den historien ska jag sparar den var juh helt grym!!! :lol: :lol: :lol: :D
Användarvisningsbild
gluffsen
Stammis

Föregående

Återgå till Pappa forum