Lokal?

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Lokal?

Inläggav Nova » 04 maj 2009, 18:02

Vi ska gifta oss 12 juni 2010...
Har ingen aning om var vi ska ha middagen/festen. Vi kommer bara att vara 25 personer (vill hålla bröllopet litet med bara de närmsta) så att hyra en lokal där man får plats med 200 personer känns lite fånigt, och onödigt dyrt!

Har någon tips på var man skulle kunna hålla hus, i stockholmsområdet?
Bild
Bild Bild
Användarvisningsbild
Nova
Alltid online

Re: Lokal?

Inläggav Bagheerah » 04 maj 2009, 18:28

Kolla församlingshemmet till kyrkan om ni gifter er i den. Brukar inte kosta mer än en 5-600 kr att hyra.
Om ni inte blir fler kan det kanske vara rätt ok att beställa "paketpris" på någon restaurant.
Det finns ganska billiga stora partytelt att köpa, om ni eller ngn kompis har stor trädgård.
Bild
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
Bagheerah
Alltid online

BF: 090626

Inläggav Nova » 05 maj 2009, 06:52

Grejen med församlingshem är att man ofta inte får servera starksprit, utan bara vin som är avsett till maten.
Restauranger tycker vi ändå blir för dyrt i jämförelse med catering.

Däremot läste jag på en bröllopssida att man kan gå in på Sveriges bygdegårdars hemsida och se efter var man kan hyra en sådan! Det var precis något sånt som jag tänkt mig, kostar mellan 500-3000kr.
Bild
Bild Bild
Användarvisningsbild
Nova
Alltid online

Inläggav Helle » 23 jun 2009, 20:56

Kan tipsa om http://www.bokalokal.se - du fyller i lite önskemål och sedan mailar en massa olika ställen till dig. Tyckte det var mkt smidigt..

(vi bestämde oss dock till slut för att inte gifta oss i sthlm så det blev inte ngn av de som mailade :-) )

Annars, kolla upp bygdegårdar, finns massor med bygdegårdar. Finns en jättefin festlokal ute på Ekerö, men den blir nog uppbokad snabbt så var ute i god tid..

Lycka till :-)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Helle
Stammis

Status: mamma till en liten prins :-)

Återgå till Bröllop
Annons: