Lustgas vid förlossning

Diskutera olika typer av smärtlindring, vilken förlossningstyp är du? Detta är bra att tänka på innan förlossningen.

Re: Lustgas vid förlossning

Inläggav Melvinmamman » 14 nov 2009, 20:27

Jag ville först inte prova lustgasen när dom erbjöd,men den blev min bäste vän under hela förlossningen...dock flåsade jag nog i den lite för mkt,för ena stunden födde jag barn och nästa var jag "ute o sprang på ängarna" men för mej var den toppen även om jag har en del minnesluckor lite här o var :D
Melvinmamman
Stammis

BF: 100103

Inläggav MiaNilsson » 30 nov 2009, 12:33

Låter ändå som det bästa alternativet
MiaNilsson
Nykomling

Inläggav Ami1987 » 24 feb 2013, 00:45

För mig var det enda alternativet att använda lustgas. Tog den i ca tre-fem värkar sen tog de vattnet på mig så jag valde att gå in i duschen istället. 35-40 min senare gjorde det så jävla ont så jag kunde knappt stå på benen så jag kröp in i förlossningssalen och nästan grät så sambon fick kalla på barnmorskan. När de undersökte mig hade jag öppnat mig från 3,5 cm till 10 där i duschen och det var krystvärkar jag kände. Inte konstigt att det gjorde ont!
Under krystvärksrna var den fantastisk! Den blev min bästa vän :D Jag glömde nästan all smärta så en timme och tjugo minuters krystande kändes inte så långt faktiskt.

Ska jag få fler barn så är det helt klart lustgas som jag kommer köra på igen! En underbar uppfinning!
20121226: Världens bästa Kelsi föddes på Malmö KK!
Ami1987
Stammis

BF: 121221
Status: 26 dec föddes Kelsi! <3

Inläggav Igen » 24 feb 2013, 11:30

Lustgasen och 2 st Panodil var vad jag födde på. Jag tyckte lustgasen var allt jag behövde för att klara mig igenom värkarna och Panodilen för ryggvärken. Jag mådde aldrig illa av den. Däremot tappade jag hörselförmågan något och upplevde att jag själv lät som Darth Vader när jag pratade. Tydligen efter att ha skrattat åt det så försökte jag kompensera genom att prata extra tydligt och lät då givetvis ännu mer som Darth Vader :lol:
Roligt hade vi alla i alla fall 8)
Bild

Bild

Bild
Igen
Alltid online

Föregående

Återgå till Smärtlindring vid förlossning