MA

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

MA

Inläggav mamma35 » 26 apr 2016, 12:46

Vet inte hur jag ska börja skriva, men jag behöver skriva av mig nånstans.
Förra tisdagen var jag och min sambo iväg för att göra kub test. Var då i vecka 12+1. Jag såg direkt att hjärtat inte slog på fostret. Men sa inget förens bm sa att det inte finns någon hjärtverksamhet. Bröt ihop fullständig.. Vi fick sen en akuttid till läkaren senare på eftermiddagen. Han konstaterade detsamma och troligen beror det på hjärtfel. Fostret dog förmodligen i vecka 11.
I lördags fick jag första tabletten för att sätta igång ett missfall och igår var vi inne på Danderyd hela dagen. Fick cytotec vaginalt och i tablettform var tredje timme. Jag hade innan bara läst skräckhistorier om det här så var väldigt rädd att få ont. Men de var väldigt generösa med smärtlindring. Jag hade inte ont nånting. Allt gick bra förutom att jag blödde en hel del (1,1l). Så de fick avsluta med en skrapning. Idag mår jag ganska bra, har inte ont och blöder inte speciellt mycket. Men jag känner mig mycket mer låg, gråter lite av och till.
mamma35
Stammis

Bor: Sigtuna

Re: MA

Inläggav Verde » 26 apr 2016, 18:57

Hej mamma35,
Jag såg att du lämnade oktobertråden och det är tråkigt att nu se att det berodde på att det inte gått bra. Det är så hemskt att höra om MA och hur hårt det tar. Att ha gått och hoppats i flera månader och sedan inte få se hjärtat... Förstår att du mår dåligt och känner dig låg, hoppas att du mår bättre såsmaning om. Många kramar.
Verde
Alltid online

Inläggav Anydano » 27 apr 2016, 08:04

Beklagar mamma35, jag vet precis hur det känns! Jag fick MA i januari i vecka 12 och det var helt fruktansvärt. Tabletterna funkade inte på mig så det blev skrapning även här.

Det finns egentligen inget att säga som tröstar, men jag tyckte att det hjälpte att läsa om alla andras upplevelser här och förstå att jag inte var ensam. Tvärtom faktiskt, det var mycket vanligare än vad jag förstod. Dessutom är risken att det händer igen liten.

Ta hand om dig nu, sörj och bearbeta. Stor kram!
Anydano
Stammis

Inläggav ewwe » 27 apr 2016, 08:31

Beklagar mamma35. Detta hände mig för ett par månader sen. Trodde jag var i vecka 12 men fostret hade slutat utvcklas i vecka 9 och det kändes så fruktansvärt. Jag kände mig så lurad av min egen kropp.

Det som hjälpte mig som även anydano skriver var att läsa om andras upplevelser. Jag kontaktade även vissa privat och skrev med de också, och vi skriver än idag. Det hjälpte att prata med folk som precis genomgått detsamma.

Ta hand om dig och hör av dig om du vill prata
ewwe
Stammis

Inläggav mamma35 » 20 jul 2016, 23:01

Tack tjejer!! Nu känns det ganska bra,kan få en dipp nån gång ibland. Men det är väl som det ska va. Beklagar era förluster!! Nu försöker vi igen och jag hoppas att min mens inte kommer att komma den 27:e. Håll tummarna!!
Hur har det gått för er?
mamma35
Stammis

Bor: Sigtuna

Inläggav Anydano » 22 jul 2016, 22:19

Bra för mig! Jag är gravid igen i vecka 15 och den här gången fick vi se något levande på KUB:)

Hoppas på bättre lycka även för dig! Kram
Anydano
Stammis

Inläggav ewwe » 23 jul 2016, 11:43

Samma här. Vart gravid igen direkt efter ma: t.

Hade lite komplicerat med cytotec som visade sig inte fungerat så det vart skrapning efter 4 v.. 3 v efter skrapningen hade jag ÄL och vart gravid.
Är idag i vecka 24 :) så det kan gå fort . håller tummarna det tar sig för er nu <3
ewwe
Stammis

Inläggav husmusen11 » 30 jul 2016, 17:19

Hej!
Så tråkigt att höra om era missfall men samtidigt så skönt att höra att det tar sig väldigt fort igen för många av er :)
Fick själv ett MA i vecka 13 och den 14 juni fick jag cytotec för att få igång blödningen och stöta ut den lille. (lillen hade slutat utvecklas i vecka 8-9)

Hur har det gått för dig mamma35? :)

Undrar också hur lång tid det gått för er att få tillbaka mensen efter missfall? Min har ej kommit tillbaka och det är 6 och en halv vecka sedan blödningen började med hjälp av tabletterna. Blödde i 2 veckor, så alltså är det 4 och en halv vecka sedan blödningen helt slutade och även graviditetstest visade negativt då. Borde inte kroppen ha återställt sig nu tänker jag eftersom testerna visade negativt 2 veckor efter startad blödning. Vet inte om det visade negativt även innan eftersom jag inte testade då.
Blir galen på att inte veta vad som händer i min kropp, hehe..

kramar!
husmusen11
Nykomling

Återgå till Missfall