MA i jan, ung, vill försöka igen.

Nytt försök efter missfall.

Re: MA i jan, ung, vill försöka igen.

Inläggav Shri » 02 maj 2011, 15:26

Det är såå skönt när närstående blir glada. Jag fick ju många "Men oj, wow ja du har ju inte så många veckor på dig att göra dig av med det nu. Du måste ju tänka logiskt, du har ju hela livet på dig" Och jeeesus vad arg jag blev - vadå hela livet på mig? Såklart jag har det och det är inte så att jag står och berättar för er att vi ska FÖRSÖKA skaffa barn, nu väntar jag ju faktiskt ett och jag vill dela hela mitt liv med mitt barn och min karl!?!

Nu har jag tagit ut min spiral som jag fick sätta in precis efter mitt MA så nu får vi se vad som händer, den passade inte mig ändå - jag har på tok för liten livmoder tydligen och hade bara ont av den, både fysisk och psykiskt. Jag gick hela tiden runt med tanken om att jag inte KUNDE bli med barn på 3 år nu och hur sorgligt det var - men mina läkare ville inte att jag skulle fortsätta med ppiller och eftersom att jag har haft mycket bök med hormoner hit och dit bestämde de sprial, men det funkade ju inte - kanske ett tecken att min kropp VILL ha bebis? haha :) Jag tänker inte sätta igång med en enorm försöka bli med barn process med risk att bli besviken utan händer det så händer det och då blir jag världens mest lyckliga tjej!

Jag är så töntig och har redan hittat min drömbarnvagn, gjort en plan för att bebisanpassa lägenheten osv, eller det gjorde jag redan när jag väntade lilla plutten senast - man kan väl aldrig vara för förberedd?
Kolla vad fin den är - http://www.billigabarnvagnar.se/product ... cts_id=159 och billig!

Hur går det för dig nu?
MA: 31/1
Användarvisningsbild
Shri
Stammis

Bor: Stockholm

Inläggav sofia88 » 06 maj 2011, 13:41

Ja man blir ju mycket gladare när man får höra positiva saker! Jag förstår inte varför folk ska vara så negativa, jag trodde till exempel att min bror skulle bli: men oj hur ska ni klara det? Men han blev skit glad! Han trodde mer på oss än någonsin.
Fick till och med ett sms av min svägerska idag då hon skrev: du! Vill du köpa ett skötbord, hade tänkt sälja ett och jag tänkte på er eftersom det kanske snart är dags. :)
Då blev jag jätte glad :) vi planerar ju faktiskt barn, just nu har jag bara köpt kläder o dyl. Tycker det är skönt att ha det lite innan.

Precis, vad ska man göra hela livet? Varför kan man inte stadga upp sig lite och barn är väl inget bekymmer, man väljer ju till något i sitt liv inte bort. Jag kan tycka att man kastar bort sitt liv genom att festa tills man är gammal. Det tycker jag verkligen, man hör hela tiden; passa på medans ni är unga, men jag jobbar hela tiden och har ingen lust längre med fester. Våra kompisar som är lika gamla som oss har inga flickvänner, så vi är typ det enda paret. Ja ingen är mogen för barm i våran kompiskrets.

Vi har också bestämt vagn! En emmaljunga citycross med ligg och sitt del, antingen hel svart eller med någon färg eller mönster. Finns inget töntigt med det!! :) det är bara roligt.
Vet inte om vi ska köpa en helt ny eller om det blir en begagnad.
Man blir nog aldrig riktigt förberedd.
Min bm sa alltid att man inte skulle sätta in en spiral om man inte har fött barn, vet inte men jag hade ju p- stav ett tag och jag tyckte det var obehagligt att ha något i sig så. Jag menar ett piller eller en nuvaring kan man alltid ta ut.
Men alla väljer olika.

Oj nu blev de långt.

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav Shri » 11 maj 2011, 15:05

Åh vilken gullig svägerska du har!
Jag fick ett sms av min nyföddelillebrors mamma med "Nu har skrutten växt ur sina första kläder så nu packar jag ner dem till dig - för så lång tid lär de inte behöva ligga där ;)" Sånt är så mysigt!

Skönt att se att det inte bara är jag som samlar på mig grejer och planerar - jag tänker inte sitta där 8mån gravid och DÅ inse att det kommer ett litet barn snart.
Och på tal om gravid, min mens är sen, mina bröst är enorma och jag har en lätt illamåendekänsla konstant samt värk kring svanskotan, allt detta hade jag i början av mina senaste graviditet också, ska köpa ett test idag på vägen hem från jobbet. Dock blev jag lite orolig då jag anade lite blod efter att vi har hade sex igår men man vet ju aldrig. Spännande!!!

Jag förstår precis hur du menar med att umgängeskretsen inte är redo - jag har ett fåtal vänner som har fått barn och de har blivit redo under resans gång, men jag har nästan inga vänner just nu som planerar eller ens är i närheten av redo för barn.

Rädslan jag har nu om det är så att jag är gravid igen är dels att få MF/MA och sen är jag lite rädd för att bli lite ensam under sista månaderna av graviditeten samt mammaledigheten då inga vänner planerar/är med barn så jag antar att det blir många timmar och dagar för mig själv, det kanske inte gör någonting när jag väl är där men kan tänka mig att det kanske kan tära en hel del på förhållandet om jag är rastlös och irriterad när min karl kommer hem från jobbet, men överlever han mig annars lär han överleva det också ;)

Nu blev mitt också jättelångt haha
Användarvisningsbild
Shri
Stammis

Inläggav sofia88 » 23 maj 2011, 16:55

åh va snällt, jag skulle bli så glad om jag fick ett sånt sms. :)
Nej gud nej, jag handlar på tradera och i alla butiker, var in på babyland här om veckan och såg påslakan så jag köpte det. Ett pingu svart/grått, det passar till flicka som pojke. Men jag köpte det till vagn/vagga.
Nej gud nej jag tänker inte heller sitta där i 8e månaden utan grejer. Det är det bästa som finns, att shoppa till den kommande :)

Är du gravid eller kändes det bara så?

Nej min umgänges krets i min ålder, dom är verkligen inte redo. Det är skit tråkigt! tur att vi båda har syskon runt om oss som har barn och som vi har samma intressen med :)

Det är nog lätt att man kan bli lite ensam under barntiderna, men man kan ta mycket promenader och träffa mammagruppen, jag hoppas att min svägerska och jag kommer bli gravida typ samtidigt. Vi har pratat om de förut och dom vet om mitt mf. Du kommer säkert att träffa någon/några som du kan umgås med :)
Jag kommer också vara nervös inför ett mf/ma igen. det är nog alla som varit med om det.
Det ordnar sig :)
sofia88
Alltid online

Inläggav Shri » 10 jun 2011, 12:39

Åh vad fint det lät!

Tyvärr inte bebis på g. Jättekonstigt att jag inte har fått min mens dock.. Tog ut min kopparspiral (som endast satt inne i 3v) den 22april då den hamnade på tvären.. ajajajajaaaj. Och då hade jag precis avslutat min mens, men sedan dess har ingenting hänt.
Jag tog ett gravtest senast jag skrev men det visade minus. Jag har haft mensvärk nu i snart en vecka så jag hoppas att det kommer igång snart för jag vill gärna kunna ha koll på min cykel igen - vilket jag inte har nu.
Jag fick ppiller (jasmine) utskrivna igen som substitut till spiralen men dessa bör man ju inte ta försen man blöder igen och jag ville göra det ordentligt denna gång då jag haft så mycket problem preventivmedel innan. Denna sort har jag inte prövat förut men jag tänkte gå på det fram tills att vi försöker ordentligt, så att jag kan planera lite mer. Men nu vill ju kroppen inte ge mig någon mens så jag har noll koll på vart i min cykel jag är så vad som helst kan ju hända nu - och ingenting.

Hur är allt med dig i sommarvärmen? :)
Användarvisningsbild
Shri
Stammis

Inläggav Ducky » 11 aug 2011, 21:28

Hej.
Hoppar på eran tråd här.
Är 21 år och fick mf igår. Känns super tragiskt, har inte pratat med någon bm om de men funderar på att ringa.
Längtar efter att bli gravid igen såklart.
Slutade äta p-piller för lite drygt en månad sen men hade känt på mig att det tagit sig så testade och fick plus för att sedan dagen därpå blöda :(

Både jag och sambon har fast jobb, stadig ekonomi och hus.
Allt känns rätt. Men får vänta och se hur det blir nu.
Hur har allt gått för er?

Kram
Ducky
Stammis

Föregående

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: