Annons:

MA -När började Cytotec verka?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: MA -När började Cytotec verka?

Inläggav Bojje » 24 mar 2013, 20:55

Beklagar verkligen det som har hänt.
Fick göra samma sak i samband med MA.
Det kanske är olika på olika sjukhus, men jag fick först ta en tablett ca kl 11.00. Åkte hem och kom tillbaks på morgonen till sjukhuset och tog sedan en tablett vaginalt. Efter det tror jag att jag fick ta en tablett oralt i timmen (eller varannan timme är inte helt säker) fram till att det startade.

Det tog ganska många timmar innan det var över, var inne från kl 08-17.

Säkert olika för olika personer men så var det för mig.
Önskar dig all lycka i framtiden!
MF feb-2012 (v. 4)
MF mar-2012 (v.6)
MA jul - 2012 (v.6) upptäckt i v.11
MF feb-2013 (v.4)
MA apr-2013 (v.5)
Bojje
Stammis

Inläggav Mmm » 24 mar 2013, 21:14

Så himla tråkigt för dig. Beklagar verkligen.
Jag hade MA i somras och blödde nog ut det mesta av mig själv. Efter 3 veckor fick jag cytotec eftersom blödningarna fortsatte (de tog i samband med detta bort någon del som fastnat). Jag hade väntat mig gränslös smärta och blödning, men för mig hände ingenting. Antagligen var det lite speciellt eftersom jag gått så länge med blödning, men jag ville bara säga att alla verkar reagera olika. Tänker på dig!
Bild

Bild

Mf juli 2012 (i vecka 10)
Mmm
Alltid online

BF: 130701
Status: Gift sedan sept 2012

Inläggav mallan80 » 24 mar 2013, 21:37

Usch så tråkigt och jobbigt!
Vid mitt ma fick jag cytotec på morgonen och på eftermiddagen låg jag och vred mig i smärtor och blödde, men började nog blöda redan på förmiddagen om jag inte minns fel... Dock fick jag en infektion en tid efter det då inte allt kommit ut, så då gjorde de en skrapning.
Hoppas att allt går bra för dig nu!
Ma 11/1 2010
mallan80
Alltid online

Status: Hoppas på ett syskon till pigan!

Inläggav förstagångare » 27 mar 2013, 12:22

Beklagar. Jag har haft 2 MA, och vid det första fick jag 2 tabletter vaginalt och efter 1 h 2 tableter till, på sjukhuset. Sen åkte vi hem och det tog över ett dygn innan jag började blöda.
Vid nästa MA här för 3 veckor sedan så fick jag alla tabletter med hem, och fick veta att nu skulle jag sätta upp alla 4 på en gång. Efter 5 h började jag blöda våldsamt, det höll på i ca 6 h och sen hade det mesta kommit ut. Sen blödde jag "mensaktigt" i 2 veckor till. Har varit på koll och allt ser fint ut.

Har inte haft så mycket smärta vid mina MA. Lite mera denna gång än första gången, men inte mera än vad några Panodil och Burana har kunnat klara.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Viklund91 » 19 apr 2013, 06:40

Hej!
Har tagit cytotec hemma nu för en halvtimme sedan och ska vara på KK klockan 7.45.. Fick även med mig 2 citodon och en Ipren hem. Just nu är jag hög som ett hus av citodonen. Trots att det är bäst att göra abort i min situation så är detta hemskt jobbigt. Pratade ni med någon efter? Hur lång tid tar det innan jag får åka hem igen? Är verkligen jätteorolig... Har inte ens vågat äta idag.
Viklund91
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: