Magen växte över en natt

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Magen växte över en natt

Inläggav helenaeg » 18 feb 2010, 22:05

Hej
Jag är i vecka 18+5 och har inte märkt något på min mage. Jag har kännt att det gör ont ibland men inte sett någon mage ( är lite överviktig). Sen helt plötsligt i morse har jag en tydlig gravidmage. Inte bara längst ner utan som en riktig gravidmage. Byxor som jag för 7 dagar sedan kunde knäppa helt är det idag omöjligt att knäppa och det är ca 1 dm som saknas för att få igen dom. Idag på jobbet märkte helt plötsligt alla att jag var gravid men inte för två dagar sedan.. Är det någon mer som varit med om att magen kommit så plötsligt?

Hälsningar

Helena
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Re: Magen växte över en natt

Inläggav laisa86 » 18 feb 2010, 22:07

Hihii vad roligt :) det kan ju vara att du är mer svullen idag än tidigare och så kan det vara att du är förstoppad och för större mage av det. Men annars så hoppas jag verkligen att den vuxit för dig, det är så roligt när den börjar växa och man ser det :)
Läs om Knut, Agnes och Williams vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 131029
Status: Knut, Agnes & nr3 i magen

Inläggav mitkey » 20 feb 2010, 01:21

jag är inte överviktig, och ändå började magen växa rejält i v18! Då hade jag en riktig gravidmage som jag kunde visa upp :lol: :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mitkey
Alltid online

BF: 150702
Status: Lycklig mamma :)

Inläggav Tummeliten » 20 feb 2010, 01:40

Min viktuppgång kom också som ett trollslag. Alla på jobbet gapade när jag helt plötsligt kom gåendes Gravid! Sedan dess har jag växt i en hiskelig hastighet.
Tufft att ha mage! :lol:
Bild
Tummeliten
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om graviditet