Magkatarr?? Vecka 34.

Tredje trimestern - gravid vecka 27-42. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 30 - bebisen i magen" skriv den vecka du vill prata om.

Magkatarr?? Vecka 34.

Inläggav Dimmasimma » 08 dec 2010, 21:44

Hej alla

är nu gravid i v 34. För ca 1 vecka sen började jag äta järntabletter, niferex, då järnvärdet var alldeles för lågt..
Vet inte om detta är magkatarr eller kanske endast beror på niferexen..?
Jag har en ständig svidande känsla i övre delen av magen. Kan tänka mig att det är ungefär där tarmarna också befinner sig för tillfället. När jag ätit får jag superont och måste lägga mig raklång en stund.
När jag sitter ner och bebis då tryckts upp mot revbenen, eller tarmarna så svider det och värker massor.. Min fråga är nu, kan detta vara vanlig simpel magkatarr? Och vad ska jag i så fall göra åt det?
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Re: Magkatarr?? Vecka 34.

Inläggav lillbebbe » 10 dec 2010, 10:39

hej!

Jag ser att vi är exakt lika gångna :D .
Det lät besvärligt och svårt att veta vad det är egentligen men det är väl troligt att bebisen tar mycket plats och kan ställa till det för tarmarna. Men försök följ råden som finns för en vanlig magkatarr och se om det blir bättre. Ät mindre portioner men oftare, undvik fet och stark kryddat mat, undvik juice och kaffe och sånt....

Jag fick lite besvär för ett par veckor sen och upptäckte att det blev bättre när jag tog mindre portioner men åt oftare. jag har haft problem med magkatarr innan graviditeten också så jag vet att det nog kan va jobbigt och ännu jobbigare om man har en tung mage som klämmer på allt :wink: .

Hoppas att det går över så småningom.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
lillbebbe
Alltid online

Inläggav Dimmasimma » 10 dec 2010, 11:12

Hej !

Tack för svaret. Vad roligt at vi är lika långt gågna. Varför är du inte hos oss Januari-mammor och snicksnackar ? Hur mår du ?

Mm, jag försöker följa råden för att bli av med det, får hoppas det blir bättre. Igår blev jag sååå grymt sugen på clementin, och tryckte då i mig 2 st. Skulle jag aldrig ha gjort... Hela kvällen var förstörd. SKa man äta fibrer, eller inte ? Hört dubbla budskap där...

Kram
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav lipzi_90 » 10 dec 2010, 12:34

du får absolut inte stressa för då blir de bara värre. minns inte om omepraozol är ok när man äör gravid men titta de för dom hjälper verkligen :)
SthlmsmammanTerese.blogg.se
lipzi_90
Alltid online

BF: 100825
Status: Froststedts.blogg.se

Återgå till Tredje trimestern