Malmö-bebisar sommaren, 2013

Här träffar du fler som ska fick barn i juli 2013!

Malmö-bebisar sommaren, 2013

Inläggav Joeeee » 05 jan 2013, 21:09

Hejsan allihopa!

Är alldeles ny på denna sida men tänkte iaf göra ett försök att skapa en ny tråd här. Jag är själv i v 13 och har hittills mått oförväntat bra, det är nästan så man funderar på om det fortfarande är på riktigt! Allra första liten och allting känns oerhört superspännande!

Min förhoppning med den här tråden var väl kanske att hitta blivande mammor i Malmö, gärna med omnejd, varför inte hela Skåne-trakten? Inte behöver förväntad förlossning vara under samma tidsperiod heller, bara det att finna nya bekantskaper och dela tankar kring vad som komma skall känns väldigt spännande! Ålder är inte heller jätteviktigt utan det att finna likasinnade känns mer som en lyckträff med den här tråden!

Hoppas det finns någon likasinnad med intresse! Vh /Josse
Användarvisningsbild
Joeeee
Stammis

BF: 130707

Re: Malmö-bebisar sommaren, 2013

Inläggav smulan_88 » 05 jan 2013, 22:11

Jossan :lol:
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Bexxilicious » 06 jan 2013, 00:01

Hej!

Jag bor i Lund, hoppas de e tillräckligt nära:) är också i v.13 å har inte fattat det än heller, vi ska på vul på måndag så hoppas det hela blir verkligare när vi sett knodden:)

Också mått himla bra! Men ska inte säga för mycket, de får gärna fortsätta såhär ^^
Bexxilicious
Nykomling

BF: 180713

Inläggav Michellee » 06 jan 2013, 10:35

Hej hej! Jag bor i Malmö, är också i v 13 :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

BF: 120918
Bor: Malmö

Inläggav Joeeee » 07 jan 2013, 20:41

Åh vad roligt att se att det fanns några tjejer härnere i denna trakten också!! ;) hur mår ni annars? Planerat små länge eller det var bara något positivt som hände?
Användarvisningsbild
Joeeee
Stammis

Inläggav WithLove » 08 jan 2013, 10:06

Hittade denna tråden när jag smög runt på sidan.
Jag är Malmötös, men har flyttat till Trelleborg för ett år sedan för kärleken?? :P haha hur gick det till, Trellehulla liksom :P
Aja jag trivs faktiskt skit bra här, gick mycket bättre än vad jag förväntat mig då jag alltid bott nära centrum o inte haft avstånd till något.

Jobbar i Malmö så jag är inne i "storstan" ganska ofta ändå hehe.

Jag är snart inne i v.17 :) Tycker tiden går så jäkla snabbt. Halledar vi har redan gjort 40% :D
Jag älskar att vara gravid!

Gick på Curakliniken, men bytade nu i veckan till BM i Trelleborg av många olika själ. Självklart va ju avståndet en stor grej. Men mest faktiskt för att Cura hade ju alldeles för få tider o helt för mycket att göra. Kändes inte som om man fick plats.

Vi har fått äran att se vår lillskrutt 2 gånger :) MAGISKT
Idag ska vi på inskrivning, wihoo äntligen.
Nu ska vi förhoppningsvis få tid till RUL, jag dör av nyfikenhet till vem som gömmer sig där inne. Ska ni ta reda på kön?

Var i Malmö bor ni? Kommer ni från Malmö eller är ni inflyttade? :)

Har ni funderat på Mammasim? isåfall var?

Kram på er
Instagram : medminpojke

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

BF: 150323
Status: Att få vara din mamma betyder allt för mig

Inläggav Joeeee » 08 jan 2013, 13:50

Åh vad roligt med en till på denna tråd! Var rädd att den skulle bli lite tunn men det dyker säkert upp fler längs vägen! :wink:

Jag kommer ifrån Värmland från början men flyttade ner hit (efter lite rundvandring i Sverige) 2007. Har bott här sedan dess med undantag för en flytt upp till hemtrakterna, det var dock ingen hit så sambo och jag flyttade ner igen efter ett halvår. Började plugga och är precis färdig med sista året tills bebisen kommer, nästan precis! Vill läsa mer sen men det tar vi då, just nu är det fokus på att få fram en frisk liten!

Har varit sugna länge och eftersom jag har en sambo som är tio år äldre kände vi att det började bli dags, men man vill ju att det passar in lite grann också. Så den lilla är planerad, dock hade vi inte i åtanke att det skulle bli runt min egen födelsedag som den kommer, så uträknande var vi inte! :D :lol:

Känns fortfarande väldigt overkligt eftersom jag inte känt av något. Under ett par veckors tid var jag sjuukt trött (hade även mycket runt om så tänkte att det delvis kunde bero på det) men annars har det inte varit någon skillnad. Jag inbillar mig på kvällen att det syns men senaste tiden har jag tyckt att det inte alls går att urskilja att jag ändå är så långt gången, i mitt huvud tänker jag att man borde vara större när man gått in i månad 4 som det ändå är. Men det kommer väl en spurt så småningom! Jag hoppas för i annat fall är jag rädd att man fortfarande bara inbillar sig att man är gravid och det vore ju hemskt! Haha

Vi har varit på inskrivning och ett UL i v 8 och det var helt otroligt! Det gick tyvärr alldeles för fort!! Dessutom ska jag påminna mig själv att filma det med kamera nästa gång, minnet är bra men kort och det kan vara kul att ha mer än bilder :wink: Allting såg bra ut och nästa besök är inte inbokat förrän i v. 25 så det är ett tag kvar! Är i början av v 14 nu så.

Har funderat på mammasim en del men inte hittat något spec, har tyckt att det verkat lite dyrt och så. Spanade in vanlig vattengympa men tyckte av någon anledning att det inte passade med tidern på terminen som de hade där. Har du kikat i Malmö? Några förslag? Jag hade gärna gått, gärna i förebyggande syfte för längre fram, har hört att det är jättenyttigt! Annars försöker jag gymma på 2-3 ggr/vecka som vanligt, dock har det som sagt varit lite mycket den senaste tiden. Dessutom ska jag upp på praktik til Stockholm en månad med start i slutet av nästa vecka så det är hektiskt!! Men med tiden kommer belöningen, så är det, det gäller att hålla i sig bara! :D

Kram /J
Användarvisningsbild
Joeeee
Stammis

Inläggav WithLove » 08 jan 2013, 14:56

Jag tror det är svårt o hitta tråden då den är skapad i julibebisarnas tråd. :P Jag va bara inne av en slump för att snoka runt hur era magar såg ut :P hahaha

Vår är oxå planerad. Vi träffades midsommar2011
slutade med p-piller midsommar 2012
bebis beräknad midsommar 2013
haha rätt coolt faktiskt :D

Min sambo har en dotter på 5 år sedan tidigare, så familje livet började bums när jag träffade honom. Vi har henne varannan vecka.

Jag mår hur bra som helst, levde dock som en trött sengångare mellan vecka 10-13
Nu är min energi tillbaka :D wihooo

Min mage har börjat växa nu :) eller jag tycker man på bilder kan se skillnad nu iallafall.

Såg nyss du lämnat en kommentar i bloggen ;D skoj!
Såg du den bilden där jag spänner in magen men får inte med mig nedre delen haha tycker det är helt sjukt. Så kan jag oxå se nu när jag ligger ner. Så visst växer en lite krabat stadigt där inne.

Shises va drygt o behöva vänta ända till v.25 för nästa UL!! hua :/
ska ni ta reda på kön??

Vad är det du har studerat till?

Jag jobbar som tågvärd på SJ Snabbtåg, så även jag lever ganska hektiskt haha mycket farande fram o tillbaka till Sthlm. Sover borta ungefär 2-3 gånger i veckan.
Jag är nyss fyllda 27 år :D
Sambon är 28
Han jobbar som transportledare även han i Malmö.

Att vi bor i Trelle har ju blivit för hans dotters mamma bor här så för Tindras skull är detta det bästa.

Jag har kikat lite runt hemma, men finns inget. Ska dock fråga BM idag om mamma och baby sim, hon borde ju ha koll på det. Annars vet jag det finns i Vellinge så då får jag masa mig dit där.
Tror jag kommer få mega problem med mig rygg så simning är ju en jättebra form av rörelse för hela kroppen.

Kram Johanna

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

Inläggav Joeeee » 08 jan 2013, 21:54

Typiskt, skrev ett långt inlägg men jag var för långsam med att posta så det försvann! Jag ska kolla upp det där med UL, när vi var hos barnmorskan på inskrivning så var datasystemet nere så hon skulle skicka tid för besök i v 25 hem i brevlådan. Vad det blev med UL vet jag faktiskt inte, kommer inte ihåg om hon sa det skulle komma på posten eller att man var tvungen att boka det själv. Men det ska ju absolut inte vara riktigt så sent så måste kolla upp det!

Var in på din sida, det var jättekul att se! Såg riktigt roligt ut, har själv dragit in magen och inbillat mig att jag känt hur det tar emot nertill men mer än så är det inte just nu. Eftersom jag mått så himla bra och inte tycker att det förändrats speciellt så blir man ju lite paranoid, hoppas liten är kvar! Haha.. Knäpp som man är!

Jag läser sista året till ingenjör inom bygg och arkitektur och min käre sambo sysslar med blommor i växthus! :D Jag blir 26 till sommaren och han är tio år äldre. Vi hade nog faktiskt inte tänkt ta reda på vad det är för något, jag är ju väldigt nyfiken till naturen av mig så jag hoppas att det kan bli en liten sporre inför förlossningen faktiskt. Att få träffa personen i sin helhet när man väl kämpat ut den!

Vet ni datum när er lilla är beräknad? Nervös eller tar allt med ro än så länge? Jag själv köpte ju in en massa böcker för en tid sen, lite av ett kontrollfreak så jag vill vara så påläst det bara går. Smärta, det har jag hört talas om! Men när man läser andra graviditetsbloggar där folk berättar i efterhand så inser man verkligen hur lite man vet om allt. Och ändå tycker jag att min mamma som fått 5 barn berättat en hel del eftersom 2 av dom är sladdsyskon! :) Men något litet smart tips inför har hon faktiskt kommit med, synd det inte finns rena tips-böcker om sånt som man kan tänka på. Har du fått några bra tips?

Kram /J
Användarvisningsbild
Joeeee
Stammis

Inläggav WithLove » 09 jan 2013, 10:40

Ja jag tycker oxå du ska boka om din tid, v25 är ju tok långt bort.

Vi har redan fått se vår lillstjärna två gånger, en gång via VUL i v8 och sen gjorde vi ett KUB i v.14
Vi fick lite mf innan det äntligen lyckades att sätta sig, så det är df vi har fått göra lite extra. Mycket för o lugna sig själv. Men för o vara helt ärligt kände jag redan när denna krabaten satte sig att ja nu jävlar den satt där den skulle :) Har faktiskt knappt varit orolig alls under denna omgången. Vilket är så skönt med tanke på vilken historia vi har bakom oss nu.
På båda UL har vi fått datum beräknad 26 Juni <3
Men jag tror den lille tittar ut på midsommar bara för att!
Jag tar allt med ro och är inte alls orolig eller nervös.
Ser fram emot förlossning o hela den processen med :) haha

O sen förösker jag se det hela som att jag väntar ju barn, jag väntar ett friskt och perfekt barn
Inte väntar jag mf, eller annat tråkigt.
Försöka o tänka positivt har jag väl lärt mig.

Df har jag tillåtit mig själv att handla saker till bebis, har inte handlat mycket ännu men lite små saker :)
Jag blir ju så glad av det, så varför inte.

Ingen förlossning är ju som någon annans. Jag tycker vi ska förberedda oss, men inte skrämma upp oss.
Allt händer med instikt, det finns i oss.
Vi blir erbjudna en kurs 1-2 mån innan bf, där få vi träffa andra par lika långt gågna, sen får man lära sig om smärtlindring, tips videos andning m.m lite smått o gott. Tycker det verkar toppen o ser fram emot den kursen.

Jag läser mest vecka för vecka utveckling. Och aldrig går jag någon vecka i förhand utan håller mig tills jag bytar vecka på onsdagar :D haha tycker det är jätte kul o läsa!

Igår anmälde jag mig till gravidyoga :) haha aldrig gjort yoga så får väl se, men det är poppis bland gravida, som bonus får jag ju träffa andra blivande mammor här i Trelleborg då jag knappt känner någon här.

Kram

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

Nästa

Återgå till Julibarn 2013
Annons: