Mammakläder

Här pratar vi om föräldrashopping, mode och skönhet!

Mammakläder

Inläggav Fancymama » 09 mar 2011, 22:36

Hallå alla!
Jag är en 23:årig tjej som nu är gravid i v.17, sedan några veckor tillbaka har jag börjat kolla efter mammakläder.
Jag har kollat på nätet och jag har kollat butiker i massor.
Det jag upptäcker är att, när man är gravid så får man tydligen nöja sig med "basplagg" och mjukisbyxor.
Detta har fått mig att ta ett beslut, jag ska starta en hemsida som säljer moderiktiga kläder till blivande mammor.
Kläder som är precis som dem man i vanliga fall hade köpt, fast med en liten magmudd eller i en större storlek :P
Men, först vill jag vända mig till alla er tjejer därute,

Känner ni att det behövs en sån sida?
Vad tycker ni saknas på marknaden?
Vad skulle ni vilja kunna köpa?

Synpunkter, synpunkter!!
Tack :)
Fancymama
Nykomling

Re: Mammakläder

Inläggav Stina » 09 mar 2011, 23:51

Allt sitter ju i åskådarens ögon, eller hur man nu uttrycker det...
:)
Frågan är väl egentligen vad du tycker är mode? Vilka märken på mammakläder är det som saknas idag? Har du tänkt tillverka kläder själv? Det finns ju lite olika butiker som har bra sortiment. Vad hade du tänkt dig?
:)
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Kalinka » 06 jan 2012, 16:56

Kanske inte är svar på din fråga men bra mammakläder tycker jag man hittar på H&M. Dock har det än så länge räckt för mig att bara gå upp några strl i vanliga kläder, förutom jeans då, men de hittade jag på H&M's rea. :lol:
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Inläggav grodan » 06 jan 2012, 17:38

Kläd frågan styrs som vanligt av budgeten, det finns väldigt fina mammaklädet men de kostar kanske lite mer. Är ganska liten i mig själv så även som höggravid hAr jag kunnat handla allt i vanliga butiker o bara ökat på i storlek. Allt utom jeans o där tycker jag att pops är skönast. Det handlar ju även en en kort tid....
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Vitlilja » 06 jan 2012, 18:03

Jag tycker att det finns ett ganska bra utbud av gravidkläder. Det finns ju ganska billigt på ellos och hm, sen finns det ju andra butiker på nätet med lite dyrare kläder men litet utbud tycker jag nog inte att det är. Tycker dock inte att det följer modet men sen är jag väl aknske inte så mycket för att följa mode själv så :P
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Återgå till Shopping, mode & skönhet