Mammor i och runt Göteborg som vill träffas.

Vill du träffa andra medlemmar? Skapa träfftrådar!

Mammor i och runt Göteborg som vill träffas.

Inläggav snadris » 28 sep 2011, 12:13

Hej

Jag en tvåbarnsmamma från norrland som bor i Göteborg men som snart ska flytta till Kungsbacka.

Min stora kille fyller snart två år och min lilla tjej är snart två månader.
Dagarna börjar bli rätt lika varandra och jag är sugen på att få lite umgänge, både för mig och mina barn.

När jag fick sonen så bodde jag i småland och vi fick många goda vänner i föräldragruppen. Jag saknar dem jättemycket, men det är lite långt att åka bara för att träffas och fika lite då och då.

Det är så skönt att få prata av sig och få stöd och tips från andra som har barn i ungefär samma ålder. Jag känner att jag saknar detta nu :/

Någon annan som känner som jag? Hojta gärna till så drar vi ihop något prestigelöst där man får vara sig själv :)

Storkillen går på dagis tis-tors så då har jag bara lilltjejen, vilket passar bra för träffar med prat och kaffe. Men måndagar och fredagar passar skitbra för träffar med barn som kan leka och busa :)
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
snadris
Stammis

BF: 131007
Status: Förlovad - Mamma till två, snart tre barn

Re: Mammor i och runt Göteborg som vill träffas.

Inläggav everyoneloveskate » 28 sep 2011, 16:30

Men hej där!

Jag bor minsann i Göteborg jag också och har en liten (eller "stoooor" säger hon själv nu för tiden) tjej som fyllde 2 i söndags + två knoddpojkar i magen med BF februari-12. Vi skulle definitivt kunna tänka oss en liten playdate någon gång, om ni är på! Jag har två vänner med barn i min närhet, men det är ju aldrig fel med flera! :) Kanske att de rent utav skulle vilja haka på de också. De har barn i ungefär samma ålder som oss.

Vad du verkar ha flyttat runt förresten! Norrland, Småland, Göteborg... vart har du trivts bäst? :)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav snadris » 12 okt 2011, 13:43

Men vad kul! Så glad jag blir att du svarade :)
Jag läste din blogg sporadiskt medan du väntade Malva. Vill minnas att du var med i september -mammagruppen? Själv var jag i Oktobermammornas grupp, men den var inte lika aktiv som er :)

Oj oj! Dubbelt grattis får jag väl lov att säga då. Tvillingar! Wow! Häftigt.

Jo jag har flyttat en del. Tycker det har varit lärorikt och jag har kunnat utvecklas som person. Norrland har ju alltid en plats i mitt hjärta, men just nu skulle jag inte vilja bo någon annanstans än på västkusten :)

Själv då? Vad jag förstår så har du även bott i skottland?

Men absolut ska vi träffas, och Ja dra gärna med någon fler vettja :)

När och var skulle du föredra?
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
snadris
Stammis

BF: 131007
Status: Förlovad - Mamma till två, snart tre barn

Inläggav everyoneloveskate » 23 okt 2011, 17:48

Hej hallå & tack för dubbelgrattiset! :)

Hade helt missat att du svarat!

Vad roligt. Bloggen var en riktigt bra ventil när jag väntade storbusen - och lika bra är den den här gången. Visst var jag med i septembergruppen, det var ett gott gäng! Jag har inte insett förrän nu (när jag hänger i en ny) hur aktiva vi faktiskt var. Datanördar hela gänget kanske ;)

Jo, jag bodde i Skottland i cirkus två år innan det blev dags att flytta tillbaka till Sverige i och med att Malva flyttade in i magen. Saknar det varje dag och skulle mer än gärna flytta tillbaka, men som det ser ut nu blir vi nog kvar i Sverige på oöverskådlig framtid. Trodde faktiskt att sambon skulle sakna sitt hemland och sådär, men det är han som propsar på att vi ska vara kvar här :P

Håller med om att det gör mycket för ens personliga utveckling att flytta och se en massa nytt. Jag var verkligen inte samma person när jag kom tillbaka till Sverige som när jag flyttade härifrån. Lärde mig mer om mig själv på de två åren än jag någonsin gjort innan.

Just nu har jag en hel del på schemat (plugg, besök från UK osv) men vi kanske kunde dra ihop något om några veckor? Vore jättekul! Om ni gillar att fika finns det ett barnvänligt café nära Handels, med lekhörna & grejer. Annars är vi öppna för det mesta; öppna förskolor, promenixer i det härliga höstvädret, lekland - you name it!

Hoppas allt är väl med er allihopa!
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav Nelia » 23 okt 2011, 20:51

Hej på er! Här är en till Göteborgsmamma som gärna träffas och fikar någon dag. Dock håller jag mig helst borta från folktäta caféer nu i början när lillgrabben är så liten. Det räcker med de smittor som storebror drar med sig hem från förskolan känner jag. Han kommer förresten också gå tis-tors (9-14) så det passar ju ditt "schema" snadris :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Återgå till Medlemsträffar
Annons: