Mår dåligt av amning

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Mår dåligt av amning

Inläggav Thegiirl » 01 nov 2013, 21:30

Jag har nu ammat på 100% sedan vår prinsessa föddes för 2 veckor sedan. ( 18 / 10 ) Men har känt att jag mår mer o mer dåligt av just amningen. Har fått rådet att pumpa lite mellan gångerna hon äter för hon äter dåligt när brösten är "väl fyllda". Pratade med dom på bvc förut idag när jag var där men dom sa bara utan ens diskution att jag inte ska ge upp amningen :/ Hur lång ska man dra det tro ? o hur mycket skillnad kan det va om jag pumpar ut o ger henne i flaska ist ?
Bild

Bild
Thegiirl
Stammis

BF: 131010
Status: Vår lilla Prinsessa <3

Re: Mår dåligt av amning

Inläggav smulan_88 » 02 nov 2013, 00:22

Jag minns själv vad kämpigt det var med amningen och kan lätt säga att de 4 första veckorna var mer eller mindre ett helvete innan tuttarna var synkade med våran dotter. Kan i efterhand säga att det var skönt att jag inte gav upp, men förstår din förtvivlan.

Jag pumpade och gav någon flaska då och då med bröstmjölk för att både jag och bebis tyckte att det funkade bra, så absolut tycker jag att det var ett bra komplement. Och sen är det som så att vissa vill eller fixar helt enkelt inte amningen och de bebisarna växer upp och blir friska människor de med ; ) så känn efter vad som passar dig. Men vill även ge tipset att om du fixar det; ge inte upp. Amningen blir bättre det lovar jag.

Kram kram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning