Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: Mardröm! Mår så fruktansvärt dåligt!

Inläggav Mrs Faith » 29 jul 2009, 19:41

Även om din känsla självklart är att du inte vill/kan föda nu och att du inte känner glädje över barnet, så tror jag att du både kan föda nu och att du kommer att vara enormt glad och tacksam över ditt barn resten av ditt liv. Självklart känns allt piss just nu, konstigt vore annars. MEN trots att det känns så, så är jag övertygad om att det lilla liv som finns i din mage och som du snart kommer att få börja lära känna, kommer att ge dig mycket glädje i livet.

Ibland är livet orättvist och fruktansvärt, men du kan välja att ha glädje i ditt barn oavsett vad barnets pappa gjort. Vi människor är så mycket starkare än vad man tror i sina mörka stunder. Jag är övertygad om att det finns en enorm styrka inom dig att klara av både förlossning och livet därefter. Jag hoppas att du ska lyckas "landa" i den styrkan oavsett tumultet runt omkring dig. Kanske kan din barnmorska vara till hjälp eller kurator eller psykolog på din vårdcentral?

Jag säger som en vän sa till mig en gång när jag hade det tufft: "This too will pass."

*kram*
Bild

Bild
Mrs Faith
Alltid online

BF: 120723
Bor: Sävar

Inläggav MarinaViktoria » 29 jul 2009, 20:22

Hej!

Fruktansvärt oansvarigt av honom att göra så mot dig!
Och ingen bra anledning hade han heller!
Att allt kretsar runt barnet? De kommer de ju göra resten av era liv! Är han svartsjuk eller vadå? Är HAN ett barn eller, vad begär han av dig? Uppmärksamhet? De ska han ju ge dig och pyssla om dig och ta hand om dig!

Inte gå bakom ryggen på dig! Skönt att han inte gått så långt att han skulle vart med någon annan i alla fall! Men ändå, de låter lite som att han skulle kunna vara de!

Prata med dina föräldrar! Du måste prata med någon! Kan inte sätta mig in i din sits! Försök slappna av och säg ärligt vad du känner!

Om han känner så nu.. Vad kommer han då känna när bebis kommer?

Hoppas allt löser sig vännen! Men en sak är säker och de är att du förtjänade bättre än så!

KRAM

http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se
MarinaViktoria
Alltid online

BF: 301009
BIM: 070209
Bor: Mölnlycke

Inläggav Aurora » 29 jul 2009, 20:32

Allså, jag vill inte på något sätt försvara vad han gjorde, men man måste vara medveten om att en grav är/eller iaf kan vara väldigt jobbigt för killen just för han KAN ju omöjligt vara lika nära och uppleva samma sak som vi kvinnor gör. Det är jättevanligt att killarna känner sig utanför, och han hanterade det på ett dåligt sätt.

Har du pratat med honom i lugnt och sansat tillstånd? När killar gör dumma grejer kan det faktiskt ibland leda till ett bättre förhållande när man tagit sig förbi det. Som sagt, han kanske bara ville ha lite uppmärksamhet (och ja, det var ett dumt sätt att skaffa sig det han borde ha pratat med dig istället).

Lycka till!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav malin87 » 29 jul 2009, 20:45

vet inte vad jag ska säga. många kramar
Bild

Bild

17/8 - 2009 föddes vår dotter Elise, 3485g & 48cm
3/6 - 2011 föddes vår andra dotter Alva, 3410g & 50cm
Användarvisningsbild
malin87
Alltid online

BF: 110610
Bor: Slagnäs

Inläggav Jikri » 30 jul 2009, 15:08

Hej alla!
Har åtminstonde fått sova i natt..tack! det behövdes verkligen..

Han är verkligen ångerfull nu och mår jätte dålig över vad han gjort. Han säger att han fattar inte hur han kunde göra det och att det var så onödigt för att det betydde ingenting, han var bara ute efter att få bekräftelse säger han. och att hon inte betyder ett skit för honom. Det blev hon av en ren slump och att det lika bra kunde ha varit någon annan. Hon var tydligen den senaste han träffa innan mig.

Jag har har sagt till honom att hade det inte varit för barnet så hade jag nog lämnat han och inte ens försökt att förlåta honom. För sånt här smygandes bakom rygg och bli förnedrar på det här sättet är det värsta jag vet! Jag är väldigt hård med sånt här, jag menar vissa har lättare med att förlåta än andra..Så hade det inte varit för bebisen så hade jag nog inte ens försökt..

Han säger att han vill inget hellre än att vi ska bli en familj och han älskar mig så sjukt mycket och att detta aldrig någonsin kommer att upprepas, han fattar inte hur han kunde göra så och nu inser han att jag är allt för honom.. han skyller på att allt har kännt så konstigt sen jag blev gravid, att jag blivit helt annorlunda och avvisande. Det vet jag att jag har, men då måste han kunna prata med mig och säga vad han känner. men som försvar där säger han att han är värdelös på det hära med att prata och berätta om sina känslor..Men att han ångrar så mycket att han inte försökte berätta hur han kände det, innan han gjorde detta..

Om ni undrar hur han gjorde så var det så att han skaffa en ny mail+msn
Sedan ett nytt konto på facebook med ett helt falskt namn (för att inte jag skulle hitta honom) Sedan blev han vän med typ 5 olika tjejer och sen hade han då skrivit till en av dom såhär:

(Han)- Hej! Jag ser att du skaffat ett fast förhållande. Allt bra med dig?

(Hon) - Hej! Ja det har jag Det är bra med mig själv då? Hur går det med kärleken för dig då?

(Han)- Jo det går bra.. Men jag kan inte mer än erkänna att jag är sugen på att busa med dig :-)

(Hon) inget svar......

(Han) Oj..var jag för grov i munnen där? :(

Fyfan när jag läste det..skaka i hela kroppen..

Men jag får försöka att glömma detta och tänka på det bästa för wilma.
Det är i alla fall tur att han verkligen ångrar sig och mår piss..
kan verkligen inte släppa den texten han skrev till henne, får upp den i huvet hela tiden...och sen hela tiden..hur kunde han?

Måste tillägga...
Han kom hem från jobbet nu, Hade rosor med sig och ett brev där det står såhär:

Till min älskade Jill.
Jag har aldrig tvivlat på att jag älskar dig
Men efter att jag gjort detta dumma har jag förstått
hur mycket jag ällskar dig.

Jag skulle aldrig kunna leva utan dig.
jag vill att vi ska bli en familj. En lycklig familj.
Du, jag, och Wilma.

Jag kommer aldrig någonsin att såra dig på detta sättet igen
Det lovar jag och det kommer jag aldrig att svika.

Jag vet att jag måste bättra mig på att tala om
hur jag känner och att visa ännu bättre hur mycket du betyder för mig
Jag lovar på att försöka bli bättre på att överraska och vara mer romantisk
för jag vet hur mycket du skulle uppskatta det.

Jill, jag älskar dig över allt annat och det kommer jag alltid att göra.
Du är det bästa som hänt mig och jag kommer aldrig att såra dig mer.

jag fick även ett presentkort hos frisören.

gulligt, men synd att det ska behöva hända något sånt här för att man ska få presenter och rosor.

Tack alla för att ni har tagit er tid till att skriva och försöka trösta mig. Det har hjälpt en hel del och det är tur att det finns så många goa mäniskor, jag trodde aldrig att jag skulle få så mkt svar på denna tråden. Tack så mkt!!! *kramar*
Bild
Användarvisningsbild
Jikri
Alltid online

BF: 090806

Inläggav Aurora » 30 jul 2009, 15:22

Jag tycker det låter rätt positivt ändå! Försök att förlåta honom (kanske inte nu direkt, men i framtiden) om han kan bevisa att han menar det han säger. Det kan han bara om du tillåter honom att göra det och det tar tid!

Det påminner mig lite om några duster som jag och min sambo hade i början av vårt förhållande, och faktistk så sent som förra våren. I början skrev han lite dumma grejer på msn, typ att det var tråkigt med fast förhållande, vardagen rullar på, inget spännande osv till en tjej. När jag konfronterade honom sa han ungefär som din kille, att han inte alls menade det så, och det finns inget hellre han vill än att ha ett "trist" vardagsliv med mig. Efter detta blev jag så sjukt misstänksam, kollade mail, msn, telefon allt! Det var verkligen en jobbig period i mitt liv och i vårt förhållande. Förra våren var det en tjej på hans jobb som höll på och stötte på honom, och han tyckte om uppmärksamheten. Vid det laget trodde jag inte att han skulle göra nåt, men han ljög om henne hela tiden. Det kunde vara så att hon mailade och frågade om hon fick skjuts hem. Han svarade ja. När jag visste att de var på väg hem ringde jag och försökte vara gullig, han var helt avvisande och konstg, så jag fattade ju att hon satt i bilen. Så här höll det på ett par månader faktiskt, det var extremt påfrestande för oss båda på olika sätt. Han ljög mer och mer, slängde mailen, men glömde tömma papperskorgen osv, det blev helt ohållbart. En dag bestämde jag mig för att konfrontera honom, men han hann före. Han bad om ursäkt och tog på sig allting, jag behövde inte ens må dåligt över att jag kollat hans mail och sånt...Det tog tid för oss båda att läka detta, men nu litar jag på honom helt och fullt. Har inte kollat vare sig mobil eller mail eller nåt på över ett år! Oavsett om nån stöter på honom, så vet jag att han älskar mig och aldrig skulle göra nåt. Och det är lite min poäng här, oskyldigt flört, bör man vara omedveten om och det gör inget. Så länge han vet var gränserna går!

Lycka till!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav JessieH » 30 jul 2009, 15:33

Hej
Har nu läst igenom hela tråden och det är hemskt de han gjorde mot dig. Förstår dig helt och hållet att du tagit tillbaka honom men måste bara få ge dig lite råd, ta till dig dom om du vill. :)
Jag har varit med om samma sak fast jag va inte i din sits alls (alltså inte gravid) men då hade jag en massa frågor och ville prata om det hela tiden. Min partner då ville inte alls prata om det så jag bar runt på en massa frågor och inga svar. Det är viktigt att diskutera och fråga men att sen sakta släppa det och se framåt.
Jag önskar er lycka till med allt! :D Om ni båda strävar efter samma sak så funkar det.
I mitt fall drog vi inte åt samma håll så jag lämnade honom förra sommaren men har nu träffat mitt livs kärlek. :D

Kram på dig!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav Kajsa88 » 01 aug 2009, 18:41

Hej, läste igenom tråden.. Usch kan inte va kul å få veta något sånt precis innan du ska föda å allt.. Såg även att du skrivit att han ågrar sej å har bett dej om ursäkt, det var ju bra det :) Hoppas allting löser sej för er! Lycka till
/Kajsa
Kajsa88
Nykomling

Bor: Stockholm

Inläggav olivia99 » 02 aug 2009, 01:36

hej
Jag har oxå läst hela tråden och blev så lessen när jag läste ditt första inlägg för jag har varit med om detta med tyvärr..Min flirtade hej vilt med andra den stollen..
Jag tycker att du är stark som förlåter honom och jag hoppas att det löser sej för er..
Även om de inte har gjort nån irl så käns det som lite otrohet ju...
Lycka till till er och jag avundas dej som får träffa din bebis snart...
Måsta även säja att jag avundas dej Aurora som förlät och fick tillbaka tilliten till din sambo..Jag har inte hittat tillbaka min tilltro till min sambo o litar inte riktigt på honom-hur bär ni er åt tjejer ??????????????????????????
Användarvisningsbild
olivia99
Alltid online

Status: Nybliven tvåbarnsmamma

Inläggav JessieH » 02 aug 2009, 21:14

olivia99: Jag har oxå haft svårt för att lita på min nya kärlek. Har du berättat för din nuvarande sambo vad du har gått igenom? De gjorde jag med en gång och så fort det är något så hänvisar jag till det jag varit med om innan så förstår han och gör saker lite annorlunda.
Lycka till!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

FöregåendeNästa

Återgå till Familj & livet som förälder