Annons:

Marsbebisar i Göteborg

Här träffar du fler som har fött barn i mars 2014!

Marsbebisar i Göteborg

Inläggav FruB » 05 aug 2013, 14:19

Hejsan!

Startar en tråd för oss blivande Marsmammor som bor i Göteborgsområdet. Tänkte att vi här kan stötta och följa varandra fram tills våra små efterlängtade bebisar kommer i mars samt ge varandra tips och råd om MVC/UL-mottagningar, aktiviteter för gravida, bra ställen för bebis shopping osv här i Göteborg.
Vi kanske även kan starta en liten namndiskussion :)

Kramar,
FruB
FruB
Stammis

BF: 140319
Status: 2:a barnet, 2:a försöket

Re: Marsbebisar i Göteborg

Inläggav Charlotte89 » 07 aug 2013, 13:25

Kul att du startade en grupp för oss i Göteborgsområdet!
Hoppas fler joinar denna gruppen!

Kramar
Charlotte89
Stammis

Inläggav EllasMamma » 07 aug 2013, 16:13

Ja bra initiativ!
Jag är oxå o götet men vet ej hur jag uppdaterar min ort?
Har ni tips på bra mamma kläder shopping i stan tro?
:)
EllasMamma
Nykomling

BF: 070313
Bor: Mölnlycke

Inläggav minill » 07 aug 2013, 19:41

Jag bor också i Göteborg! Är det någon som vet vart man kan gå och göra ett tidigt ultraljud? Förra gången jag var gravid så gick vi till Emma ultraljudsklinik men när jag sökte på dem nu så såg jag att de hade stängt, snopet!
minill
Stammis

Inläggav Charlotte89 » 08 aug 2013, 07:37

Minill: Efter mitt utomkvedshavandeskap och missfall så blev jag tipsat av en sköterska om en bra läkare i Sävedalen på en Vårdcentral. Så jag gick faktist till honom och gjorde tidigt ulj förra graviditeten för att se så graviditeten satt rätt vilket de gjorde då men fick nån vecka senare missfall. Men denna gången fick jag göra ett tidigt ulj på Reproduktions Medicin eftersom vi har gått på utredning där efter alla missfallen jag hade.

Men än så länge ser allt bra ut med mina två :) Och de hoppas jag de gör även nästa vecka då vi skall på ulj igen. :)
Charlotte89
Stammis

Inläggav EllasMamma » 08 aug 2013, 12:22

Jag har fått en tid i Mölndal ( korkslätts torg) för tidigt ultraljud, via min egen MVC men har dock gjort en konisering när jag var i v2-3, så de vill kolla att allt är OK.. vet ej om man bara kan ringa o boka in sig där.
Men annars Calanderska kanske..?
EllasMamma
Nykomling

BF: 070313
Bor: Mölnlycke

Inläggav Undret » 08 aug 2013, 12:58

Här är en GBGare till! :)

Jag bad om ett tidigare UL iom att jag fått missfall med tvillingar förr och förra graviditeten var det två prickar på första UL men blev bara en (vilket jag iof är ortoligt glad för ändå) och fick ett inbokat i v10. Tidigare än dess ser man inte mycket.

Har Emma UL stängt!! Och jag som tänkt ta 3D UL denna gång! :( Så besviken jag blev nu. Någon som vet om något annat ställe gör 3D UL?
Undret
Stammis

Inläggav Charlotte89 » 08 aug 2013, 13:00

Ja de är inte lätt att veta vart man skall vända sig alltid.
Jag vet ännu inte vart jag skall skriva in mig när det gäller MVC.
Vet bara att jag absolut inte skall skriva in mig på den MVC jag tillhör. För första graviditeten va jag på den jag tillhör. Och den gången berättade jag hur mycket jag då hade blött i 3 veckor, och de kunde va helt normalt enligt den barnmorskan och så länge jag hade ömma bröst skulle de inte vara nån fara, veckan efter gick jag på min magkänsla och åkte till akuten. Visade sig då vara utomkvedshavanedskap. Glad att jag gick på magkänslan tillslut, men man tror ju man ska kunna lita på de dom säger när man speciellt är gravid för första gången och inte vet nånting.

Sen andra gången jag va på den MVC va när jag va kallas för cellprov eller vad de nu hette. Och den barnmorskan va jätte otrevlig, presenterade sig inte, ingen namnbricka. Och körde bara upp alla instrument i mig utan någon som helst förvarning och jag hade inte hunnit få säga att jag va rädd m.m för att jag nyligen hade haft ett utomkveds, så gick därifrån helt förtvivlad och ledsen sen ringde min mor direkt till deras chef och fråga vad dom har för personal och hur dom får behandla folk.

Så har ni tips på bra ställen får ni gärna säga till :)
Charlotte89
Stammis

Inläggav FruB » 12 aug 2013, 11:43

Charlotte89 Det låter ju bedrövligt! Efter två så hemska upplevelser på samma MVC har jag full förståelse för att du inte vänder dig dit igen! Det är riktigt skamligt att folk med sådant yrke inte har mer respekt och förståelse för hur en gravid kvinna känner sig och upplever besöket! Hoppas du hittar en bra MVC denna gången!

Själv var jag ganska besviken när jag var på MVC i onsdags för de hade råkat ta bort min tid och när jag anmälde mig i receptionen frågade de om jag var där för preventivmedel, 'För du är väl inte gravid va?' Inte en så bra start men som tur var fick jag komma till en vikarie BM men ingen undersökning vilket jag tyckte var konstigt... De hade även missat att ge mig det recept på Lergigan Comp som jag blivit lovad mot illamåendet men det får lösa sig idag när jag ska på läkarbesök. Hoppas på att allt ska vara lite bättre när jag kommer dit idag! :)

Åhnej har Emma UL klinik stängt? SÅ tråkigt :( Jag oh min man var där i v27 när vi väntade dottern och hade tänkt gå dit denna gången också... Vilken besvikelse! Får försöka leta upp en annan bra klinik helt enkelt! Det verkar iaf som om man kan göra RUL hos barnmorskegruppen här i Göteborg :
http://www.barnmorskegruppen.se/

Härligt att du fick ett tidigt UL inbokat Undret! Hur långt är det kvar tills dess? Förstår om du längtar! De sa att jag kanske får ett idag så jag hoppas :P Det är ju alltid skönt att få se så allt är ok!
FruB
Stammis

BF: 140319
Status: 2:a barnet, 2:a försöket

Inläggav Dixiechic » 15 aug 2013, 14:43

Hej!
Hoppar med här :)
Jag kan tipsa om barnmorskegruppen! Gick där under min förra graviditet och var supernöjd. Där får man göra tidigt ul vid inskrivning och man kan även göra rul där om man vill (dock mot kostnad). Vet inte om de erbjuder 3D dock..?

Har ni fler barn? Jag har en 1,5-åring.

Hoppas ni mår bra allihop!
Dixiechic
Nykomling

Nästa

Återgå till Marsbarn 2014
Annons: