Annons:

Maskrosbarn - är vi fler här?

Känsliga ämnen om alkohol & missbruk.

Maskrosbarn - är vi fler här?

Inläggav Ninni82 » 18 jan 2012, 22:55

Jag såg nu på Tv ett program som heter Livet blir bätre på tv3. Hörde dom nämna nått om maskrosbarn. Alltså barn som har/Haft en svår uppväxt med misshandel och våld i hemmet under i sin uppväxt. Jag fattade ganska snapt att jag var sådan som barn. Nu undrar jag om det fins fler vuxna Maskrosbarn här?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Ninni82
Alltid online

Re: Maskrosbarn.

Inläggav Stina » 19 jan 2012, 00:41

Hej, så tråkigt att höra att din uppväxt varit jobbig. Jag ändrar lite i din rubrik så kanske fler ser och förstår.
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Maskrosbarn.

Inläggav Cayenne87 » 19 jan 2012, 00:41

Jag var nog också ett maskrosbarn. Jag har haft en väldigt svår uppväxt. Tyvärr så är vi nog några stycken som har haft det tufft på olika vis. Det är nog vanligare än vad man tror..
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Re: Maskrosbarn - är vi fler här?

Inläggav Filosofan » 15 jan 2013, 11:51

Hej, jag är också ett maskrosbarn men min senaste psykolog har även beskrivit mig som en orkidé istället för maskros. :oops: Grejen med min uppväxt är att det inte har förekommit mycket droger eller fysisk misshandel (även om det har hänt) men psykiskt misshandel har det varit gott om.

Trots mycket terapi av olika slag och känslan av att jag har kommit igenom den tuffa delen av mitt liv så bubblar mycket av det upp igen när jag är gravid. Det blir en annan sak då... det är ju så självklart med funderingar kring föräldraskap, världen, uppväxten när man själv har ett litet knyte som växer inom sig.

Lyckligtvis är jag trygg med mannen jag lever med och han förstår mig när jag är i en dal istället för en topp i min känslomässiga berg-och dalbana. Han har en underbar familj och en bakgrund som är så olika mig -ändå förstår han mig och får mig att känna mig trygg och älskad för den jag verkligen är.
Filosofan
Alltid online

BF: 130526

Återgå till Alkohol & missbruk
Annons: