Annons:

Massa flytningar!!?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Massa flytningar!!?

Inläggav MariaTheres » 10 okt 2010, 18:09

Hej hörni!

Jag undrar vad det är som händer med min kropp.. Speciellt de intimare delarna :P

Jag har två morgnar nu vaknat av att jag är alldeles plaskblöt mellan benen. Även på dagarna får jag ganska mycket flytningar. Efter en graviditet/förlossning och när man ammar, eller pumpar som jag gör, brukar man ju vara allmänt mindre slemmig. Jag har varit det förut och är det fortfarande i ögonen till exempel. Det luktar ingenting av flytningarna så det är inte svamp eller något sådant.

Vi har haft oskyddat sex eftersom jag ännu inte har fått tillbaka mensen. Jag pumpar bara en gång om dagen och kan kanske ha fått ägglossning?? I sådana fall har vi haft sex precis då men så är det ju i sådana fall.

Hur som helst, är det någon som varit med om liknande eller vet vad det beror på?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Re: Massa flytningar!!?

Inläggav MariaTheres » 10 okt 2010, 19:25

Ingen som vet vad det kan vara?? :(
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav studs » 10 okt 2010, 19:57

Ingen aning men jag har samma problem :( iaf under dagarna och jag är bara 17 v gravid :( inge kul o springa o byta trosor i tid o otid
studs
Alltid online

Status: mamma till finaste Aaron 11-03-26

Inläggav lillfinger » 10 okt 2010, 20:08

Alltså, det är så himla svårt att veta.

Antingen har din kropp bara fått ett fnatt. o du har mer flytningar.

Men det du beskriver låter som att det kommer mängder.. Har för mig att det var nån här inne som skrev härrom dan att det var så för henne när hon var gravid (innan pluset)
Hon "vaknade varje morgon med en pöl i sängen", eller nåt i den stilen.

Så kanske är det ett gravtecken(?)

Jag har fått så nån gång när jag var ung, då frågade jag på ungdomsmottagningen. O jag fick som svar att slidan ibland kan "reagera" när man byter partner... Fattade inte riktigt vad hon menade. Men jag antar att du ändå inte har gjort det på sistånde :wink:
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

Inläggav soffilina » 10 okt 2010, 20:30

fast vi alla vet ju att ägglossningen kommer före mensen så man kan inte lita på att mensen inte kommit ännu...
och amning är ju inget säkert "preventivmedel" alls...

kanske du skulle göra ett gravtest? mitt främsta grav-tecken frtm utebliven mens var extremt rikliga flytningar :oops:
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav lillfinger » 10 okt 2010, 20:36

Heheh Soffilina :oops: Det var nog nåt av dina inlägg jag läst om generös flytningar... Sorry att jag "snodde" ditt symtom!
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

Inläggav Sissy » 10 okt 2010, 20:45

Kanske bäst att ringa din BM imorgon och fråga?
Jag har tyvärr ingen kunskap på området, men lycka till!
Användarvisningsbild
Sissy
Alltid online

Status: Blev mamma till Elly 2011-04-10!

Inläggav helenaeg » 10 okt 2010, 21:38

Ring och fråga. Jag har fått mer flytningar senaste två v ocksa men de är mer som klumpar men mkt. Jag var nyss på efterkontrollen så blir inte orolig direkt. Tänker att det är nån efterslantrande flytning i samband med att vi födde relativt nyligen. Men ring din bm om du blir orolig.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav soffilina » 10 okt 2010, 21:43

lillfinger skrev:Heheh Soffilina :oops: Det var nog nåt av dina inlägg jag läst om generös flytningar... Sorry att jag "snodde" ditt symtom!

lugnt, du är förlåten för stölden! haha, nej skojja bara, ja det var nog mina flytningar du hade i tanken ja! haha
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Gellis » 10 okt 2010, 22:40

jag hade så när jag hade äggledarinfektion, ibland va det så blött at jag själv trodde att jag råkat kissa ner mig.
jag gick så i nån månad innan jag plötsligt fick kraftiga smärtattacker ut mot ena ljumsken, dum som jag var så väntade jag ytterligare en vecka då jag hade dragit på mig hög feber oxå innan jag sökte vård. läkaren sa att hade jag väntat någon dag till så skulle jag med säkerhet bara haft 1 fungerande äggledare kvar.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Nästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: