Mens eller nidblödning??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Mens eller nidblödning??

Inläggav MalinNord » 26 aug 2013, 16:15

Hej.
Undrar lite över om jag har fått min mens eller en nidblödning :S
Ni som vet eller tror?
Berättar lite allt från början .
Hade min sista riktiga mens 24:e juli och den håller i sej i 7 dagar. Veckan efter mensen slutat hade jag samlag 3 ggr den veckan jag skulle ha ägglossning och enligt ägglossningskalendern så hade jag störst sannolighet att bli gravid den veckan så det kvittade hur min lutefas såg ut vi prickade in bra. Veckan efter ägglossningen började jag få en massa hugg och stickningar samt mensvärk. Det hölli sej hela veckan. Andra veckan började jag få mer värk och bli mer kissnödig väldigt kissnödig även synliga blodådror på brösten , feberkänsla trötthet. Mitt bim var beräknat den 21 augusti har lite oregelbunden så det brukar dröja någon dag extra till bim men ingen mens i sikte. Måste tillägga att jag tog tester och alla visade negativt. Var fortfarande kissnödig och häromdagen blev brösten tunga och stickande och blidådrorna syndes som bara den och så hade jag feberkänsla och väldigt trött. Tidigt på söndagsmorgonen kände jag en kraftig molvärk , vaknade utav den och gick in på toaletten och fick en mindre blödning. Värken avtog senare men blödandet var högst 5-6 5kronor stort och minskade under dagen, inga klumpar alls. Idag har jag fortfarande molvärk och känner av ryggont. Tog ett test idag på morgonen men negativt. Ibland känner jag av hugg o stickningar och feberkänsla samt lite ömmningar i brösten och ådrorna syns mindre nu. Och vad jag har läst så kan man få nidblödningar 7-14dagar efter äl. Vilket det blev då när jag fick denna blödning, 14 dagar efter äl! Men jag vill också tillägga jag får rikligt med mens i 3 dagar i början vilket det inte är nu, har knappt 2 5 kronor nu.. Känner inte av något i brösten eller i ryggen när jag har "mens" , mensvärk har jag annars men inte såhär länge! Vad tror ni? Spelar kroppen mej ett spratt ?
Användarvisningsbild
MalinNord
Stammis

Re: Mens eller nidblödning??

Inläggav MalinNord » 26 aug 2013, 16:19

Glömde bort att säga att jag har blivit mer trött samt huvudvärk
Användarvisningsbild
MalinNord
Stammis

Inläggav anile » 26 aug 2013, 17:27

Ett normalfertilt par har väl ca 20% chans varje gång man träffar ägglossningen. Så jag skulle säga max 20% chans att du är gravid och minst 80% chans att kroppen spelar dig ett spratt. Bara tiden kan utvisa!
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav MalinNord » 26 aug 2013, 17:54

Jo men vi prickade in (fertilitet) dag innan ägglossning med så det vore ju konstigt, spermier lever ju upp till 2-3 dagar typ, är det så lite bara 20 procent , konstigt .ja tiden får utvisa o nu har jag bara en dutt av blödning så detta kommer ju troligtvis försvinna imorgon
Användarvisningsbild
MalinNord
Stammis

Inläggav yiennyh » 26 aug 2013, 21:28

Ååå någon i samma situation.... Jag hade äl den 17:e och skulle ha min mens i fredags men den kom inte (brukar vara punktlig). Brukar ha en ganska riklig mens i början, men fick idag bara som bruna "flyttningar" funderar på om det kan vara en nibblödning??? Får vänta några dagar och sen göra ett test. Hoppas verkligen på en liten bebbe <3
yiennyh
Stammis

BF: 141113

Inläggav LadyMalina » 26 aug 2013, 22:30

yiennyh: Har du mens bara 6 dagar efter äl?? Så kort tid har jag aldrig hört talas om... :shock: 13-15 dagar har väl de flesta..?
Bild
LadyMalina
Stammis

BF: 120424
BIM: 140110
Bor: Lund
Status: Mamma till söt tös <3

Inläggav MalinNord » 27 aug 2013, 07:21

Åh vad skönt att jag inte är ensam, hoppas du har en liten :), nu har jag ingen blödning alls den slutade igår , har varit dålig i magen i 4 dagar nu och har inte ätit något konstigt. Vaknade med spänningar i brösten nu känns lite obehagligt ..
Användarvisningsbild
MalinNord
Stammis

Inläggav MalinNord » 27 aug 2013, 10:53

Fy nu har man mensvärk :( men ingen mens bara lite brunt, va e detta för nått :/ hm
Användarvisningsbild
MalinNord
Stammis

Inläggav yiennyh » 27 aug 2013, 11:34

Ja konstigt nog har jag de, har väldigt sen äl :-/..... Hade brunaktiga flyttningar igår och idag ingenting man blir ju lite fundersam
yiennyh
Stammis

BF: 141113

Inläggav Lindilusen » 27 aug 2013, 12:42

Jag fick en nidblödning denna graviditet. Den kom på dag 22 i cykeln och kom bara lite rosa/brunt på toapappret. En halv dag satt det i, sen försvann det. En nidblödning brukar ju komma innan beräknad mens, och försvinner snabbt. Jättejobbigt, men det enda du kan göra är att vänta och se. Ta ett test när det borde visa om du är gravid eller inte. Lycka till!
Lindilusen
Stammis

BF: 140317
Status: Andra barnet! :D

Nästa

Återgå till Bli gravid