Mensen kommer tidigare varje månad :(

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Mensen kommer tidigare varje månad :(

Inläggav Liiix » 22 jun 2016, 23:12

Jag slutade med mina p piller i november föra året. Min mens blev regelbunden direkt.
Innan jag tog p piller var den även då väldigt regelbunden.
Men nu för 3 månader sen kom mensen 2 dagar tidigt, nästa månad 5 dagar tidigt, och denna månaden kom den hela 6 dagar tidigt!
Varför förstår jag inte.
Ägglossningen är oxå tidigare, den kommer direkt efter mensen nästan.
Någon som haft samma eller vet vad et kan bero på?
Jag är 28 år.
Liiix
Nykomling

Re: Mensen kommer tidigare varje månad :(

Inläggav lillamee » 28 jun 2016, 12:49

Hej Liiix!
Du bör kontakta sjukvården så att det inte är någon hormonrubbning eller annat. Det kan ju säkert ta ett tag för cykeln att stabiliseras men det låter som att du är nere på en cykel på 21 dagar? Jag har läst att några har extremt korta cykler och att deras äl kommer under mens i princip, men jag hoppas att du får hjälp att reda ut det!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Mensen kommer tidigare varje månad :(

Inläggav Ahlina » 15 apr 2018, 17:01

Gammal tråd men hur gick det för dig? Sitter nu här med exakt samma!
Hade regelbunden mens innan p-piller. tog cerazette i 8 år. Slutade, och hade helt regelbunden direkt i 3 månader. Sedan började den komma tidigare, först två dagar, sen fyra dagar nästa månad och sen fyra igen månaden efter. Ägglossningen kommer ca 7-10 dagar efter mensen nu. Är det pga p-pillerna? Att det tar långtid att ställa om? Eller var det något annat?
Ahlina
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn