Min hormonspiral hade åkt ner och gett mig infektioner :(

Sex och samlevnad i allmänhet.

Min hormonspiral hade åkt ner och gett mig infektioner :(

Inläggav girlie_girl » 02 aug 2012, 22:52

Blä var till sjukhuset idag och skulle ta cellprov samt kolla hur min spiral satt eftersom jag blödit efter sex. Spriralen hade åkt ner jättelångt samt gett mig infektion i livmodern :( Så det var bara att ta bort den och äta antibiotika :( Tack och lov var jag inte gravid. Någon annan detta har drabbat??
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

BF: 110421

Re: Min hormonspiral hade åkt ner och gett mig infektioner :(

Inläggav grynet_å_jag » 03 aug 2012, 11:45

Tråkigt att du fått problem. Hur länge har du haft din spiral? Har du kvar kvittot? Min barnmorska sa att man kan få lite pengar tillbaka om man måste ta ut den i förtid av någon anledning. Jag har haft min i ungefär 1,5 år och ibland undrar jag om den sitter där den ska. Inte för att jag upplevt några problem med den, men bara för att den liksom inte känns och då vet man ju inte :)
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Nelia » 04 aug 2012, 00:15

Låter jobbigt. Jag har kopparspiral och vet inte heller om den sitter som det ska. Lite småjobbigt eftersom man inte "känner" den. Däremot har jag haft en hel del flytningar, blir lite orolig att det kan vara pga infektion. Kan inte kolla just nu då jag är utomlands. Upplevde du något sådant? Att du hade mer flytningar än vanligt alltså?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav girlie_girl » 04 aug 2012, 07:11

Jag blödde efter sex. Det var därför jag kollade upp om den satt rätt! Men komma upp det! Sitter den inte rätt ger den inget skydd. Mvh
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

BF: 110421

Re: Min hormonspiral hade åkt ner och gett mig infektioner :

Inläggav BMANKOPAVI » 21 feb 2020, 00:08

Blä var till sjukhuset idag och skulle ta cellprov samt kolla hur min spiral satt eftersom jag blödit efter sex. Spriralen hade åkt ner jättelångt samt gett mig infektion i livmodern :( Så det var bara att ta bort den och äta antibiotika :( Tack och lov var jag inte gravid. Någon annan detta har drabbat??
BMANKOPAVI
Nykomling

Inläggav BMANKOPAVI » 21 feb 2020, 00:51

Blä var till sjukhuset idag och skulle ta cellprov samt kolla hur min spiral satt eftersom jag blödit efter sex. Spriralen hade åkt ner jättelångt samt gett mig infektion i livmodern :( Så det var bara att ta bort den och äta antibiotika :( Tack och lov var jag inte gravid. Någon annan detta har drabbat?? Tutuapp 9Apps ShowBox
BMANKOPAVI
Nykomling

Inläggav rinkymehra19 » 29 mar 2020, 14:03

Min barnmorska sa att man kan få lite pengar tillbaka om man måste ta ut den i förtid av någon anledning. Jag har haft min i ungefär 1,5 år och ibland undrar jag om den sitter där den ska
rinkymehra19
Nykomling

Inläggav rinkymehra19 » 04 apr 2020, 13:04

rinkymehra19
Nykomling

Inläggav nirvanausual » 28 maj 2020, 19:36

IUD: er orsakar inte infektioner direkt. ... Enligt Office on Women's Health har du en något högre risk för bäckeninflammatorisk sjukdom (PID) i några veckor efter att din IUD har infogats. PID är en infektion i dina reproduktionsorgan. Vagina innehåller normalt vissa bakterier.
nirvanausual
Nykomling

Inläggav brittamy67 » 23 jun 2020, 15:32

girlie_girl skrev:Blä var till sjukhuset idag och skulle ta cellprov samt kolla hur min spiral satt eftersom jag blödit efter sex. Spriralen hade åkt ner jättelångt samt gett mig infektion i livmodern :( Så det var bara att ta bort den och äta antibiotika :( Tack och lov var jag inte gravid. Någon annan detta har drabbat??

Samma har hänt mig. inte trevligt alls!!! :cry: :cry:
brittamy67
Nykomling

Återgå till Sex & Sånt