Min sambo vill inte ha barn med MIG! (långt)

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Min sambo vill inte ha barn med MIG! (långt)

Inläggav Reney » 01 mar 2010, 18:35

Måste skriva av mig lite. Sambon och jag träffades för snart 2 år sen och bor idag tillsammans. I förhållandet har jag alltid varit ärlig med att jag vill ha barn, och inom ett par år, var ju trots allt 30 när vi träffades och har nu hunnit bli 32!(han är också 32) Svaret jag fått från honom har varit att han vill ha barn och han förstår att om vi ska fortsätta vårt förhållande innebär det barn inom en snar framtid. Sen har vi väl aldrig pratat närmare om när vi ska skaffa barn förrän nu innan jul. Tog upp att jag verkligen är barnsugen och skulle vilja försöka snart. Han sa att ja han vill ha barn men sen har jag ju märkt på han sätt att pratat om det att något inte stämmer riktigt. Har väl lite orättvist pushat honom i saken och sagt att om han nu vill ha barn med mig och är säker på det spelar det väl ingen roll om vi skaffar barn idag eller väntar några månader, eftersom han ville vänta till juni. Så diskussionen har fortsatt under den senaste månaden. Bla. så mös vi förra månaden utan skydd när jag hade ÄL. Frågade då om vad han skulle säga om jag var gravid, då svarar han att han skulle bli besviken och arg och att det skulle vara hans störta misstag någonsin! :shock: Blev självklart jätte ledsen och kände att han inte varit ärlig mot mig när han sagt att han vill ha barn. Nu har det iaf kommit fram att han vill ha barn men inte med mig!!! Tror inte något skulle ha kunnat såra mig mer. Känner att han lurat mig på 2 år av mitt liv. Jag har valt att vara öppen om att jag vill ha barn just pga åldern, och att jag dessutom tidigare opererats för ett X och har bara en fungerande sida kvar. Skulle jag vetat det här från början skulle jag letat vidare efter en underbar man som vill ha barn med MIG. Han ursäktar det hela med att han hoppades att han skulle känna längtan efter barn med mig när den tiden väl kom. Men jag känner att det inte är rättvist mot mig. Jag borde ha fått veta och basera mitt beslut på att satsa på honom med vetskapen att han inte vill ha barn. Han vill att vi ska gå och prata i parterapi, men jag känner att det finns inget att prata om. Han vill inte ha barn med mig och det finns inget nån kan säga för att han hitta den känslan. Jag tycker att jag förstjänar nån som vill ha barn med mig och som ser fram emot att få barn med mig inte nån som ser det som sitt liv misstag.

Vet varken ut eller in för tillfället. Ska jag ens gå till psykologen med han och lyssna på vad han har att säga? Jag känner mig så sårad och tycker att det är så fult att ljuga, speciellt om en sån viktig sak.
Reney
Rådgivare Minbebis

Re: Min sambo vill inte ha barn med MIG! (långt)

Inläggav Dimmasimma » 01 mar 2010, 19:03

Oj, jag blir helt mållös... Herregud vilket stolpskott han är. Snälla ta dej ur detta!! Har börjat göra dej illa, så kommer han fortsätta med det. Ord kan göra så ont. Hur kan han säga så till dej? Om han säger att han vill ha barn, men inte med dej, då kan man frågasätta hans känslor?
Varför vill han gå i parterapi? Har han gett dej ngn anledning? Tror han att de ska göra så att han "vill ha barn med dej" ?

Jag lider verkligen med dej..
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav JessieH » 01 mar 2010, 19:09

Usch vad tråkigt! Känner verkligen med dig.

Tror han att det kan "hjälpa" att gå i terapi? Tror DU att det kan hjälpa honom att vilja ha barn med dig? Jag hade oxå blivit jättebesviken på honom och frågar om han vetat detta länge utan att ha sagt ngt.

Det låter som om du bestämt dig för att lämna honom oxå. Eller har jag fel?
Det finns hur gudomliga män som helst där ute och som vill ha barn. Jag vet av egen erfarenhet. Mitt ex ville inte ha barn och han va 30 när jag va 24 och ville ändå inte ha. Han skulle aldrig bli mogen till det heller. Nu har jag träffat en underbar man som absolut vill ha barn och kan inte se ett liv utan.

Lycka till! Kram
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav soophie » 01 mar 2010, 19:25

Sa han bokstavligt talat att det var just så att han vill ha barn men inte med dig? Fan, man vet inte vad man ska säga i en sådan situation.. nog att karlar kan ha rätt bestämda åsikter om att de vill vänta, för ibland känns det inte som att de har samma känslor som oss från början. självklart måste de ju vilja, men vi känner nog ett helt annat sug efter barn eftersom det är vi som ska bära det osv.
Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag var du, men jag skulle tagit väldigt illa vid mig, just eftersom han var medveten om situationen från början. undrar också vad han vill med parterapin. Hoppas verkligen att du följer ditt hjärta och gör det som är rätt för dig (och det är inte det lättaste) man är ju gärna efterklok..
Det är ju aldrig lätt att "skiljas" när man har gemensamt hem osv.
Stor kram! vi finns ju här för dig i alla fall.
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Reney » 01 mar 2010, 22:20

vet verkligen varken ut eller in. känns jätte svårt i vardagen just nu. HAn säger att när vi träffades var barn inget han ens tänkt på, men det var ju aldrig något han sa till mig. Utan till mig sa han bara att han ville ha barn. Känns verkligen skit!

Han tror nog att han kan kanske hitta känslan att vilja ha barn. Men det är ju inget man kommer fram till genom terapi. Det är ju en känsla som växer fram, och har han inte den känslan efter 2 år kommer den nog inte. Jag tror ärligt att han vill ha barn nån gång, som han också säger, men sen säger han faktiskt att han inte vill ha barn med mig! Han säger verkligen att ja han vill ha barn men inte med mig. OCh jag tror att han kommer få känslan att han vill ha barn men senare i livet, typ när han är 40-45. OCh jag kan inte vänta tills dess... Känns j****t skit just nu (ursäkta språket).

Vet inte vad jag vill. Trodde han var killen jag ville leva med och skaffa familj med, men nu känner jag mig så lurad. Allt har vänts upp och ner. Och jag känner verkligen att jag inte orkar börja om just nu. Tänk om nästa är ett sånt rötägg som han. Och jag vet ju att det finns bra killar där ute men nu är jag verkligen på botten. Och inte ska man vara med nån bara för att. Ena stunden funderar jag på att gå och prata, vad har jag att förlora på det, medan nästa stund känner jag att jag inte vill. Jag orkar inte. Han vill ju inte ha familj med mig! Och det skulle ju vara skillnad om han som du säger soophie att han bara ville vänta, men jag tror inte det handlar om det. JAg tror att han har en bild av vad man ska ha vid den här åldern, och hans vill i hjärnan men det känns fel, och då blir det en konflikt för honom och han vet inte vad han ska göra. För man borde ju ha barn vid den här åldern...

SKIT!!!
Reney
Rådgivare Minbebis

Inläggav Skumbollen » 01 mar 2010, 22:38

Hej!
Om du verkligen vill ha barn så tycker jag att du ska gå ifrån honom. Du kan inte gå o vänta på att han ska bli redo när han säger som han gör. Jag tycker han har svikit dej genom att inte vara helt ärlig. Du kommer ha en skittuff tid framöver och jag förstår att du just nu inte känner för att börja om. Men som sagt, jag tror att du ångrar dej om du väntar på honom.
KRAM
Skumbollen
Stammis

Inläggav Reney » 03 mar 2010, 20:13

Huh vilken vecka hittills...grälat som den med sambon. Men igår kom han hem och satte sig ner och vi pratade i timmar. Kanske har vi kommit fram till en början på lösning oavsett vilken den nu blir. Iaf så hade han tänkt på dagen och kommit fram till att om vi ska fortsätta och lyckas med att förbättra förhållande så måste han ge mig det jag vill, och att han inte bara kan fa det han vill. Han vill ju ha det perfekta förhållandet innan han skaffar barn men han kom fram till att vägen till det perfekta förhållandet (om det nu finns) är att jag får en del av det jag vill ha, barn. Jag vill ha ett bra förhållande med honom och barn med honom men det känns lite som om jag är tillbaka på ruta ett där han säger att hann vill ha barn men jag litar ju inte riktigt på det den här gången. Säger han det bara för att få ha kvar mig? Var väldigt klar med att om vi ska satsa på det här förhållandet måste det innebära barn inom en när framtid. Han får till på nästa vecka att tänka på saken då vi ska på parterapi. Har väl inget att förlora på det och sen kommer jag bestämma mig för vad jag ska göra baserat på vad som kommer fram under samtalet. Men jag tänker då inte vänta på honom, men kanske ska jag ge honom en chans att visa (!) att han vill...Dum som man är lever ju hoppet kvar :oops:
Reney
Rådgivare Minbebis

Inläggav soophie » 07 mar 2010, 22:57

åh jag glömde ju svara :( klart hoppet lever kvar,man vill ju inte bara gå vidare heller om det inte är så att man tex tappat känslorna helt. när man var yngre var det ju en annan sak, men nu, när man tar allt seriöst och faktiskt planerar en framtid ihop vill man ju försöka in i det sista..
jag hoppas verkligen att ni kommer fram till en lösning som är bra för er båda. detär svårt att säha ngt klokt som gör att du mår bättre även om jag vill det ju!!
har ni varit på terapin?
tror att killar lätt kan få kalla fötter när det gäller barn eftersom det är ett livslångt åtagande, min tyckte inte alls att han var redo förut och då tänkte jag också "jaha ska jag gå runt och vänta tills han visar klartecken" visste ju inte när det skulle bli, men nu tycker han annorlunda, tror det har mkt att göra med att hans bästa kompis fick barn i december. alla känner väl tvivel eftersom det är ett stort steg, man vill känna sig 100 i relationen och att man har allt man behöver för att göra det bästa för barnet, men jag tror allt löser sig allt eftersom :) kram
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Mjstiger » 07 mar 2010, 23:24

Namen, vad sjuk situation du sitter i.

Jag tycker att du ska säga vad du tycker och tänker och hur du känner dig med detta att du känner dig lurad i detta förhållande och jag tvivlar på att han älskar dig för han sa att han inte vill ha barn med dig och bli besviken. Jag skulle ta mina grejer och gå eller att han går sin väg han ska ha svansen mellan benen.

Jag vet inté vad du tycker om han just och jag kan förstå att du älskar honom men jag skulle ta chansen att gå vidare och inte vara tillsammans med ett stolpskott som honom och vet du hur många killar som är singlar och vill ha barn.

Jag skulle inte slösa en minut på denna sak som du har med att göra. Jag skulle gå och säga iskallt vad jag tycker och tänker och inte visa ngn svaghet alls. Det är inte lätt men håll huvudet högt.

Kram Mj
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav nemi1977 » 08 mar 2010, 01:21

Usch!! Blir så arg på karln!! Om du vill försöka med honom så satsa på parterapin, som du sa, en vecka till... MEN han måste verkligen visa att han vill detta isåfall, annars kommer du alltid gå att undra.. tycker att det värsta i hela saken är att han sa att han inte vill ha barn med dig, inte bara att han inte vill ha barn... från mitt håll så verkar han inte vara mycket att ha, men det är å andra sidan enklare att sitta här o tycka än att vara mitt uppe i det.. Alla har vi väl ngn gång varit påverkade av känslor o även om man logiskt sett VET att ngt är illa, så kan man gå långt för att rädda det man har. Kan egentligen inte råda dig, bara säga att jag hoppas att det ordnar sig för DIG, vad som än händer med er...

Däremot vill min man hälsa (blev så arg när jag läste att jag var tvungen att ösa lite över honom), att han inte verkar vara vatten värd - dumpa honom!!!

Styrkekramar från oss!!
Underbara bonusdottern Bella, 9 år

Tredje graviditeten. Tidigare MA v.17 o v.7

Bild
Användarvisningsbild
nemi1977
Stammis

BF: 100323
BIM: 090613

Nästa

Återgå till Familj & livet som förälder